/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Anbefalet Opløsning
Fra : CADmageren
Vist : 1063 gange
100 point
Dato : 16-06-09 11:11

Hejsa

Jeg er igang med at designe et grafisk layout i HTML, til en hjemmeside der skal indeholde en del oplysninger på hvert skærmbillede.

Spørgsmålet er hvilken skærmopløsning vi skal regne med for at det ser pænt ud på de fleste PC'ere (også laptops)
Har set at mange sider er designet til 1024*768 - men er det lidt konservativt efterhånden?

/Michael Christoffersen

Accepteret svar
Fra : mjbest

Modtaget 110 point
Dato : 16-06-09 11:47

Hej Michael,

Du kan prøve at søge efter oplysninger om hvad folk rent faktisk bruger for en opløsning, når de besøger websider.. Det vil helt sikkert give det mest realistiske billede.
Se f.eks. http://www.hobo-web.co.uk/tips/25.htm

Mvh. Morten

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 16-06-09 11:59

Konservativt ??? - Måske, men du må nok regne med, at ikke alle sidder med moderne fladskærme, der "kører" med højere opløsning som default.
Rådet må - stadig - være at holde siden optimeret til 1024*768, for at "få alle med".

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 16-06-09 13:39

Hej Michael

Jeg har sendt dig et Privat indlæg som ikke har noget med dit ? at gøre.

Ved ikke om det er kommet igennem.

muldvarp1

Kommentar
Fra : Nickoe

Dato : 16-06-09 16:33

Du kunne også lade være med at lave det sådan det er alt for fast.

Godkendelse af svar
Fra : CADmageren

Dato : 16-06-09 16:37

Tak for de gode indlæg - jeg holde mig til standard 1024x768, og lukker spørgsmålet.