/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Hjælp til formular - HTML
Fra : dogvillestar
Vist : 969 gange
200 point
Dato : 07-06-09 06:37

Er der nogen der lige giver en hånd her?

Jeg har indsat nedenstående formular på en hjemmeside, men kan ikke få den til at sende beskeden/mailen til min mailadresse!

I denne linie i koden; <input type="hidden" name="recipient" value="info@virk.dk"/> - har jeg indsat min egen mailadresse, men modtager ikke noget!

Hvad er der galt?
Skal der indsættes andet i koden, eller på webhosten?

Koden er hentet hér - http://xmltools2.oio.dk/virk/htmlguide/example1.html

Har ikke en sk.. forstand på formularer, så en hjælpende hånd er mere end velkommen

[CITAT<form>
<div class="fieldset">
<fieldset>
<legend><span>Kontakt</span></legend>
<label>Emne<span class="req">*</span><br/>
<input type="text" class="text" id="subject" name="subject" value="" />
</label>
<br/>

<label>Besked<span class="req">*</span><br/>
<textarea class="bigtext" id="message" name="message" cols="60" rows="10">
</textarea>
</label>
<br/>

Kontakform<br/>
<label>
<input type="radio" value="email" id="email" name="channel" />
Kontakt mig per e-mail</label><br/>
<label>
<input type="radio" value="phone" id="phone" name="channel" />
Kontakt mig telefonisk</label><br/>
<label>
<input type="radio" value="none" id="none" name="channel" checked="checked"/>
Jeg skal ikke kontaktes. Beskeden er blot til information.</label><br/>
<br/>

<label>Kontakperson<span class="req">*</span><br/>
<input type="text" class="text" id="person" name="person" value=""/>
</label><br/>

<label>Telefon nr.<span class="req">*</span><br/>
<input type="text" class="text" id="phone_number" name="phone_number" value=""/>
</label><br/>

<label>E-post adresse<span class="req">*</span><br/>
<input type="text" class="text" id="mail_address" name="email_address" value=""/>
</label><br/>

<label>
<input type="checkbox" id="mail_copy" class="checkbox" value="true" name="mailcopy" />
Send kopi af besked til min e-mail
</label>

<input type="hidden" name="recipient" value="info@virk.dk"/>
</fieldset>
</div>

<p>
<input type="submit" class="button" id="submit" value="Send besked"/>
</p>
</form>

$Id: example1.html 5668 2008-01-28 11:09:50Z jronn $
[/CITAT]

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 07-06-09 06:39

PS.

Citat
og
er noget Kandu har indsat!

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 07-06-09 09:57

Hvilken editor bruger du ?

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 07-06-09 10:24

Citat
I denne linie i koden; <input type="hidden" name="recipient" value="info@virk.dk"/> - har jeg indsat min egen mailadresse, men modtager ikke noget!

Har du også ændret den her.
<label>E-post adresse<span class="req">*</span><br/>
<input type="text" class="text" id="mail_address" name="email_address" value=""/>
</label><br/>

Samt indsat telefon og andre oplysninger

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 07-06-09 11:49

Jeg er heller ikke verdensmester i formularer, men så vidt jeg kan se mangler et "action" tag, hvor der gives besked på, hvad der skal gøres med formularen.
Kan dit webhotel overhovedet håndtere sådanne formularer ?
Det burde det kunne.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 07-06-09 11:50

ps prøv at google "action tag"

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-09 11:58

Har ikke testet det,men der mangler action tag som sagt ovenfor og form mail (cgi)
Kode
<div class="main_body">
         <div id="content" class="center">
          <form name="form" method="post" action="http://www.dit-domæne.dk/cgi-bin/FormMail.pl">

         <div class="fieldset">
    <fieldset>
               <legend><span>Kontakt</span></legend>
               <label>Emne<span class="req">*</span><br/>
               <input type="text" class="text" id="subject" name="subject" value="" /></label>
               <br/>
               <label>Besked<span class="req">*</span><br/>
               <textarea class="bigtext" id="message" name="message" cols="60" rows="10"></textarea></label>
               <br/>
               Kontakform<br/>
               <label><input type="radio" value="email" id="email" name="channel" />
               Kontakt mig per e-mail</label><br/>
               <label><input type="radio" value="phone" id="phone" name="channel" />
               Kontakt mig telefonisk</label><br/>
               <label><input type="radio" value="none" id="none" name="channel" checked="checked"/>
               Jeg skal ikke kontaktes. Beskeden er blot til information.</label><br/>
               <br/>

               <label>Kontakperson<span class="req">*</span><br/>
               <input type="text" class="text" id="person" name="person" value=""/></label><br/>

               <label>Telefon nr.<span class="req">*</span><br/>
               <input type="text" class="text" id="phone_number" name="phone_number" value=""/></label><br/>

               <label>E-post adresse<span class="req">*</span><br/>
               <input type="text" class="text" id="mail_address" name="email_address" value=""/></label><br/>

               <label><input type="checkbox" id="mail_copy" class="checkbox" value="true" name="mailcopy" />
               Send kopi af besked til min e-mail</label>

               <input type="hidden" name="recipient" value="din@mail.dk"/>
       </fieldset>
         </div>

<p><input type="submit" class="button" id="submit" value="Send besked"/>
</p>
      <div class="hr"></div>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-09 12:02

cgi-bin/FormMail.pl ligger som reglen i roden på serveren men det kommer an på hvor du har dit hotel og om du skal bruge rod sti,på one.com ligger den som neden stående men f.eks. på domaindirect skal man bruge rodstien,stierne finder man som reglen under support på ens hotel.

http://www.dit-domæne.dk/cgi-bin/FormMail.pl

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-09 12:08

eksempel på en rod sti

/var/www/vhosts/dit-domæne.dk/httpdocs
og så kan cgi-bin/FormMail.pl enda ligge uden for httpdocs
men som sagt kan man som reglen finde det under support.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-06-09 12:16

Her er en simpel en hvis man kun vil have folk skriver til en fra ens hjemmeside

Kode
<form method="post" action="http://www.dit_domæne.dk/cgi-bin/FormMail.pl"><br />
<input type="hidden" name="recipient" value="din@mail.dk" /><br />
<input type="hidden" name="subject" value="Mail fra Hjemmeside" /><br />
<input type="hidden" name="redirect" value="http://dit-domæme.dk/mappe/omdirrigering.htm" />E-mail adresse:<br />
<input type="Text" name="from" /><br />
<br />
Dit navn:<br />
<input type="Text" name="name" /><br />
<br />
Mail txt:<br />
<textarea name="body" rows="17" cols="80"></textarea><br />
<center><input type="Submit" value="Send" /><br />
</center>
</form>

mail adresse kan krypteres her

http://manse9933.dk/sub/hp_tools/Cryptering/Email_Adresse_Og_Html_Cryptering.htm

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 200 point
Dato : 07-06-09 12:20

omdigering bruger man til at f.eks. omdigere til en farvel hilsen side eller tilbage til forsiden o.s.v
<input type="hidden" name="redirect" value="http://dit-domæme.dk/mappe/omdirrigering.htm" />

når man klikker send så bliver man omdigeret til en ny side(hvis man laver en) eller til forsiden hvis man sætter linket ind til ens side.

Godkendelse af svar
Fra : dogvillestar

Dato : 08-06-09 08:44

Tak for svaret Manse9933.