/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Dreamweaver / Spørgsmål
10  basil28 320
Position anderledes i IE8
Fra : kathy
Vist : 1316 gange
200 point
Dato : 04-06-09 10:23

Et spørgsmål til jer, som har hjulpet så mange gange før.
Når jeg beder om absolute position, vises det fint i de forrige udgaver af IE, men ikke den nye (og heller ikke Firefox).

Hvordan skal jeg nu bede om centrering på siden, så den vises som tilsigtet cross browser?

mvh
kathy

Accepteret svar
Fra : PerOlof

Modtaget 200 point
Dato : 04-06-09 17:55

Kigge på https://partner.microsoft.com/danmark/supportsecurity/40073057
Put ind i et metatag
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=EmulateIE7" />

Hvis problemet er tidligare sider du kigget på i Explorer 8 /Funktioner/Kompatibilitetvisning

Hvis MS fra start overholt W3 Org standard hade ikke problemet varet der.

Kommentar
Fra : kathy

Dato : 05-06-09 10:20

Hej Per Oluf
Siden validerer:
Congratulations! No Error Found.
This document validates as CSS level 2.1 !
Men jeg prøver lige dit råd.
Tusind tak

Godkendelse af svar
Fra : kathy

Dato : 05-06-09 10:44

Tak for svaret PerOlof.

Det var lige det der skulle til.
Men jeg må jo stadig gøre noget forkert.
Kigger på dit link i aften.
mvh
kathy

Kommentar
Fra : PerOlof

Dato : 05-06-09 11:39

Nej du gør ikke noget forkert Det er MS som har i alle dage ikke afholdt W3 Org rek.
Du kan ev løse det med et "fix" før IE8 Se på http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms533005.aspx
Tak før points

Kommentar
Fra : kathy

Dato : 05-06-09 14:19

Tak for links - har været inde at kigge.
mvh
kathy