/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Canada - New York
Fra : Rosalil
Vist : 754 gange
200 point
Dato : 02-06-09 19:37

Jeg skal til Canada, og når nu man er der ikke langt fra New York, så er det jo oplagt at tage et smut forbi, en dag eller to.....;D

Er der nogen som ved om man kan tage toget fra Toronto til New York?

Jeg er også klar over at man skal have visum, men jeg kan kun se at de taler om at flyve og sejle, når man vil bruge Esta, og så skal man have en indrejsetilladelse før man kan søge et elektronisk visum. Det fortæller de tilgengæld ikke noget om hvordan man får???

Jeg har også været inde og kigge på hjemmesiden for den amerikanske ambassade, så ser det ud til at man også skal til samtale, eller er det indrejsetilladelsen man kan få efter en samtale?

Er der nogen som kan hjælpe mig med oplysninger om hvordan det foregår og hvor og hvad man skal gøre. Osv osv

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 02-06-09 19:46
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-06-09 20:08

En smuttur ??

Toget bruger 13 timer
http://www.amtrak.com/servlet/ContentServer?pagename=Amtrak%2FRoutes_Page&_searchType=destinationTime&xwdf_cmsorigin=sessionWorkflow%2FproductWorkflow[%40product%3D%27Rail%27]%2FtravelSelection%2FjourneySelection[1]%2FdepartLocation%2Fsearch&wdf_cmsorigin=Toronto%2C+ON+(TWO)&xwdf_cmsdestination=sessionWorkflow%2FproductWorkflow[%40product%3D%27Rail%27]%2FtravelSelection%2FjourneySelection[1]%2FarriveLocation%2Fsearch&wdf_cmsdestination=New+York+-+Penn+Station%2C+NY+(NYP)&_handler%3Damtrak.presentation.handler.request.rail.AmtrakCMSRailRoutesRequestHandler%2F_xpath%3DsessionWorkflow%2FproductWorkflow[%40product%3D%27Rail%27].x=16&_handler%3Damtrak.presentation.handler.request.rail.AmtrakCMSRailRoutesRequestHandler%2F_xpath%3DsessionWorkflow%2FproductWorkflow[%40product%3D%27Rail%27].y=6

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 02-06-09 20:13

Tusind tak for det.

Så er det næste bare hvordan man kan få et turistvisum, og hvordan proceduren er. Det ville være rart at få en forklaring af en der har prøvet, på dansk ;D

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 02-06-09 20:20

ja ja Luffe

Men derovre er alting så stort og jeg har hørt man gerne køre 4 timer for en hurtig kop kaffe ;D
Så kan man vel også tage 26 timer for en tur i centralpark, og sådan... Du ved "If I'll make it there, I'll make et everyware, it up too you New York, New York..."

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-06-09 20:29
Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 02-06-09 20:34

Tak Refi,

Der er bare det ved det at jeg hverken skal rejse til vands eller i luften til USA. Og der står også at det ikke er nok med en elektronisk rejsetilladelse, så jeg er stadig lige forvirret selv om jeg ofre 46 $

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-06-09 20:45

Skal du med "rumskib"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-06-09 20:47

Er det toget du tænker på gælder det samme....

Citat
Enhver rejsende på gennemrejse i USA under Visa Waiver programmet

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-06-09 03:36

Amerikanerne er sg* følsomme..........

http://www.highways-usa.com/rejsetips/pasregler.php

Bid mærke i at passet ikke må være ældre end fra 1. marts 1997

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 03-06-09 18:41

Med disse lidt modstridende svar, ringede jeg så til ambassaden i dag.

Man skal ikke have visum, men derimod en rejsetilladelse, den får man ved at udfylde en fomular, den der esta visa waiver. Men man kan få den gratis på ambassadens hjemmeside. Den model du fandt Refi, skal man betale 49$ for at downloade.

Istedet for at skrive hvorfra flyeturen startede, skrev jeg at jeg ville rejse med tog fra Toronto. Jeg har heller ikke skrevet hvor jeg skulle overnatte, da jeg endnu ikke ved det. Det var ok, så må jeg se om jeg alligevel får lov til at rejse ind i USA...

Tak for hjælpen.
Rosalill

Godkendelse af svar
Fra : Rosalil

Dato : 03-06-09 18:44

Tak for svaret refi.

Jeg er specielt glad for at se hvorfra man kan tage toget, men hvis der er en eller anden som kan give mig et link eller andet, hvor man også kan se ruten mere nøjagtigt, så vil det være dejligt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-06-09 18:50

Det kan du på den selvsamme side

http://www.amtrak.com/pdf/national.pdf

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 03-06-09 20:26

Hey tusind tak,
ja ja jeg kan ikke finde ud af at se hvordan.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-06-09 20:40
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-06-09 20:42

Tjaeh, Du forstørrer bare billedet, og som Du ser går ruten igennem Niagara Falls til Buffalo og derefter vestover mod Boston på østkysten.
Jeg vil gætte på, men kun et gæt, at der er direkte forbindelser uden skift mellem New York og så tæt på Niagara Falls da det er et populært turistmål.

Men ikke efter kl. 19 om aftenen da de lukker for vandet

Drik ikke vandet i Ontario-søen, efter sigende er vandet så forurenet at man kan fremkalde film direkte i det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-06-09 20:51

Citat
Jeg vil gætte på, men kun et gæt, at der er direkte forbindelser uden skift

Du behøver IKKE gætte....

Der er IKKE togskift - toget går blot over til at blive AMTRAK CBN (Canadien Border Niagara)....

Det betyder blot

Nyt personale
Nyt tognummer

men SAMME tog

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-06-09 20:52

PS...

Du får sandsynligvis også 2 billetter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-06-09 21:00

Her kan du se ruten (bare forstør billedet oppe på + og - )

http://tickets.amtrak.com/secure/content/atlas/index.html

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 03-06-09 21:35

Luffe, jeg skal huske dit ord. Så kan jeg få femkaldt billederne med det samme, fedt. Dypper bare digitalkameraet med papiret og vupti så har jeg papirbillederne, uden ventetid.

Forøvrigt mente jeg bare at jeg ikke kunne se hvordan man fandt ruten, på det første link som fortæller hvilken station man starter og stopper på.

Refi
På det første billede kan man også se de forskellige stationer. Har hørt det kun tager 8 timer i bil, men DET tør jeg ikke. Og man har det sikkert også sjovere med toget, så får man både set og hørt de ægte indfødte.
Tusind tak for hjælpen. Det er perfekt. Har alt klart, mangler bare ferien.....

Rosalil

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-06-09 21:46

God tur