/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Hvorfor bider slangen?
Fra : snerose
Vist : 1124 gange
100 point
Dato : 01-06-09 06:06

Vi har netop"arvet" en kongesnog, fordi vores nevø ikke gad den mere. Den bed os i starten, når vi tog den ud af terrariet. så stoppede den med det, men nu er den begyndt igen. Hvorfor gør den det?

Vi er altid forsigtige, når vi tager den ud, og vi fodrer den hver 14. dag med det, den er vant til, men kan det tænkes, at den ændrer adfærd, når det er ved at være fodringstid? Den gemmer sig også meget lige op til fodringen...

I øvrigt vil jeg være rigtig glad for nogle oplysninger om Kongesnogen, for har ikke kunnet Google mig til ret meget....

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-06-09 08:13

Nu er der jo ikke dyret med den størst inteligens eller største hjerne,

Så du skal ikke regne med at der er de store tanker bag adfærden og du kan ikke "dressere" den til at lade være.

Men du skal finde forklaringen i at den nok ikke syntes om håndteringen, den måde i tager den ud, holder den eller ligende. En årsag kan måske være at i tager den ud på tidspunkter der ikke passe med dens aktive / slape af rytme.

vh Ben

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 01-06-09 08:13
Kommentar
Fra : snerose

Dato : 01-06-09 08:21

Man er jo nødt til at vænne den til at komme ud engang imellem - jeg er da udmærket klar over, at det ikke er kæledyr. Dem har jeg flere af incl. min mand!

Men den skal jo vænnes til det, så man kan håndtere den, når terrariet skal skiftes o.lign.
Fedt dova, at du kom med nogle links - tak for det!

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 01-06-09 08:50

Der er Slanger endda meget store hvor luften fisser ud af.

Disse kan jeg med 101% garanti love jer/ dig for at de er nemme at håndtere, og kan temmes ved

ikke at puste luft i dem igen, og så vil de heller ikke bide jer i armen,

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 01-06-09 09:34

Der er Slanger endda meget store hvor luften fisser ud af.

Disse kan jeg med 101% garanti love jer/ dig for at de er nemme at håndtere, og kan temmes ved

ikke at puste luft i dem igen, og så vil de heller ikke bide jer i armen,

Sikke et typisk dumt indlæg!!!!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-06-09 11:07

Hvis luften fiser ud af dem må man have fat i lappegrejet

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 01-06-09 12:44

Til

Luffea som jeg beskrev dig i går i anden sammenhæng så er du er stort GENI
men du skal for gud,s skyld ikke lade din anus høre det, for så kommer du på arbejde, ??

men vedr. den med, at du forre slår en lap, hvad mener du så at sådan en slange kunne hedde ??
har du tænkt over det Luffea

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 01-06-09 13:02

Til
Snerose

Det kan godt være den er dum, går du ind for kedsomhed ok, men for hunden Snerose det er ikke alt som handler om politik, men hvor er den her ide rig, til også og tage en sjover med sig

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-06-09 13:52

Hvem startede med det oppustede, vic2000 ?

Og navnet på snogen er Kongesnog.

Iøvrigt er en snog ikke en slange, går man den nærmere efter indvendig har den rester af anlæg til ben som de havde for xxxxxxx år siden.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 01-06-09 17:43

uffea

Citat
går man den nærmere efter indvendig har den rester af anlæg til ben

Geni luffea ok. men så sig mig da for hunden, luffea hvorfor de hellere vil kravle end gå normal på nogle ben,

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 01-06-09 17:53

luffea

Citat
går man den nærmere efter indvendig har den rester af anlæg til ben

Hr GENI luffea do skriver det der med de ben, tror du så luffea at de har været bange for at JENSENS BØF HUS de skulle komme og ta dem , til deres menue kort SPARre RIBS med babba cu

Godkendelse af svar
Fra : snerose

Dato : 01-06-09 18:41

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-06-09 19:14

Du har været for længe ude i solen, vic2000

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-06-09 19:22

Citat
Du har været for længe ude i solen, vic2000

Eller forlænge væk fra idiot anstalten

Kommentar
Fra : NonameNolife

Dato : 11-11-09 08:00

Som udd dyrepasser og med snart 30 års erfaring er der sq skrevet meget vås her...!!

Eneste rigtig posetivt er de links du fik,,!
Snogen ER en slange...!
Snogen er IKKE et flokdyr..!
Og til problemet, alle dyr bider når de føler sig truet(eller tror det er mad), og derfor bider din slange, hvis den skal "lære" at være ude skal den ikke først trues med en stor hånd som træker den ud, en lille slangekrog (google slangekrog)kan bruges til at føre slangen ud at terrariet og over på hånden/armen, derved begrænser man den reaktion som den har, nemlig at bide.
Hurtige bevægelser er også med til at stimulere bide refleksen, og hvis der er foderdyr i huset er der en stor sansynlighed for det er derfor den bider. Ellser er det pga hamskifte eller sult der kan få den til at bide...!!
Så kort sagt, hvis du har en sulten slange der snart skal skifte ham der kan lugte mad, føler sig truet og ser hurtige bevægelser i dens hugge radius bider den med meget stor sikkerhed...!! Undgå disse ting og tag den ud ofte forsvinder det med ret stor sikkerhed.

Mvh NoNo