/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Blæk til printer ?
Fra : larsbjoern
Vist : 693 gange
150 point
Dato : 27-05-09 13:50

Jeg synes det er et uoverskueligt område, at finde blæk til printer - til rimelige penge !

Jeg søg blæk til min Canon Pixna MP980. Den har 6 patroner - heriblandt en grå (GY):
CLI-521 M + GY + C + Y + BK (9ml) + PGI-520BK (19 ml).

Man kan købe kompatible, men ikke den grå ! Mange internetfirmaer har ikke den grå på programmet! Man kan købe med og uden chip ! Priserne svinger! Gebyrene svinger! Fragtpriserne svinger!

Til min printer synes jeg prisen for uorginale er rimelig høj, så min konklution er nok, at jeg lige så godt kan købe orginale eller i hvert fald med chip.

Men hvor finder jeg så den til en rimelig pris?
Nogen der kan hjælpe? / Har et bud !

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 27-05-09 14:01

På den her side koster de 24 kroner stykket uden chip

http://www.trykspar.dk/zc135/index.php?main_page=index&cPath=2_4_3

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-05-09 14:10

Jeg køber altid originale patroner og det gør jeg her http://www.billigmedien.de/?page=inkfinder&show=list&model_id=1551

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 27-05-09 14:15

Tak Bruuno117
Det er da billigt, men én er midlertidigt udsolgt - og den grå cli-521GY har de åbenbart slet ikke!

Nogen der har et bud på hvor jeg kan købe alle 6 - til rimelig pris!

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 27-05-09 14:37

Hej bentjuul
Ja de har jo alle 6 - org. - til 78,- pr. stk.
Har du erfaring for holdbarhed.
De 4 af farverne som fulgte med printeren - har ikke holdt til ret meget.
Kan det tænkes at de patroner der følger med en ny printer ikke indeholder ret meget blæk ?
Ellers synes jeg det kan være en bekostelig affære at bruge blækprinter, hvis et sæt patroner koster 500,- kr.
Der var én der engang fortalte mig, at firmaerne tjener 15% på printeren og 85% på forbrugsmaterialerne !

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-05-09 15:19

Ja det har jeg
www.printerreffill.dk
God service og hurtig betjening.
Køber KUN der.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-05-09 15:54

Holdbarhed afhænger af brug - men jeg bruger vel 3 sæt om året til mine almindelige print, nogle billeder (som egentlig er for dyre at printe ud) og mine printable medier.

Billeder er langt billigere at få printet ud f.eks. her http://dk.foto.com/ som jeg bruger.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 27-05-09 21:39

ja firmaerne tjener deres penge på at sælge os blæk i dyre domme, printerne smider de jo i hovedet på os til billige penge, og når man så skal til at fylde nyt blæk på kan det nemt komme til at koste det samme som man gav for printeren i sin tid, ihvertfald hvis man holder sig til at købe originalt.

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 15-06-09 13:15

Så begynder det at trække op til køb af blæk til min canon pixma mp980!
Som nævnt skal den bruge:
CLI-521 M + GY + C + Y + BK (9ml) + PGI-520BK (19 ml).

Nu ser jeg at Lidl, med jævne mellemrum sælger blækpatroner til Canon.

Men hvad er forskellen?
På æskerne står der at de passer til MP980 og der står også Canon Pixma IP4600.
De har alle C-numre:
C17 19ml - sort
C18 9 ml - sort
C19 9ml - cyan
C20 9ml - magenta
C21 9ml - yellow
(den specielle grå har ikke!)

Nogen der ved om de passer ? - Er de orginale ? - Er de med chip ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-06-09 19:36

Jeg handler hos den lokale EDB forhandler.
Han er guld værd, og al støøte værd.
Mister vi ham, kan Bilka yde samme service ? NEJ

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-06-09 19:37

støtte

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 15-06-09 21:29

Til Teil
Og hvad er det så lige det har med mine spørgsmål at gøre !!!!!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-06-09 21:59

Jeg ville ikke købe uoriginale patroner, du kan nemt risikerer at få ødelagt din printer... og hvis den går i stykker i garantiperioden, er der ikke noget der dækker når man bruger uoriginalt

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 16-06-09 00:24

det du sparer på uoriginale patroner kommer du til at betale i printerhoved , med mindre du skriver 5-600 sider i farve ud pr måned ... for så køber man bare en ny printer med jævne mellemrum ...

men kvaliteten er dårligere når du ikke bruger det originale blæk som det er i dag ...

D9N

Annuller spørgsmålet
Fra : larsbjoern

Dato : 16-06-09 11:27

Jeg har desværre ikke modtaget et klart svar, og annullerer derfor dette spørgsmål