/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
hvilken slags stang???
Fra : return
Vist : 858 gange
150 point
Dato : 26-05-09 10:05

hej

vil bare lige høre hvilken fiskestang man skal købe og hvad man skal kigge på for ikke at købe katten i sækken når man kun er lidt øvet i at fiske

også gerne link til fiske butikker hvor de sælger fiske stænger gerne i Aalborg området

Kommentar
Fra : return

Dato : 26-05-09 10:08

i må også gerne skrive hvad for et hjul man feks burde købe eller en komplet stang har tænkt på at prøve lidt i fjorden og åen og i en sø så hvis i har gode råd til hvad man skal så

lad mig høre fra jer

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 26-05-09 10:35

Citat
hvilken fiskestang man skal købe og hvad man skal kigge på for ikke at købe katten i sækken når man kun er lidt øvet i at fiske

Her hjul indbefattet

Du skal selvfølgelig kikke efter det mærke, Hvor der står Gevinst ved hver udkastning,
klog at følge brugsanvisning ved hver ""opkastning""

A -Z Aalborg har tilbud i den her uge,

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 150 point
Dato : 26-05-09 13:52

Øhhhhh! Vil du fiske med blink, wobler, spinner, flue eller bare mede (dyppe en orm)?
Der findes stænger til alle formål - du skriver godt nok å, sø og fjorden.
Mit råd er at gå ind i en større velassorteret grejbutik, i dit lokalområde... og få dig en sund snak omkring de krav du stiller. Meld dig evt. ind i den lokale lystfiskerforening, og snak med medlemmerne - evt. mød dem ved åen, søen eller fjorden... og prøv et par kast med deres grej, det vil de fleste ikke have noget imod
Personligt er jeg til - hvis vi snakker fiskegrej (det være sig hjul og stænger):
Daiwa, Kunan, ABU men jeg tror det er med "grej" som med mest andet... du får hvad du betaler for!
Nettet er fyldt med fiskegrej - i alle afskygninger! Jeg vil hverken råde dig til den ene eller anden, da det hele er en smagssag... kan du bedst li' en blød-, stiv- stang - top action osv. osv. osv.
Som sagt... ind i nærmeste grejbutik... en dag de ikke har travlt, og få dig en god snak
Knæk og bræk

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-05-09 13:53
Kommentar
Fra : Nickoe

Dato : 26-05-09 18:25

Well, der er i hvert fald Aalborg Jagt (http://www.aalborgjagt.dk/) og Almas (http://almas.dk/). De er begge behjælpelige, hvis du spørger om vejledning.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 27-05-09 14:30

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-05-09 16:37

Velbekomme... håber du bliver tilfreds med dit valg af grej
Takker for points

NB:
Skriv bare hvis du ønsker flere "fiske" råd