/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Hjælp - haven har fået PIIIP
Fra : BentAgent
Vist : 944 gange
500 point
Dato : 25-05-09 20:53

Hej.

Er der nogen der -seriøst - kan hjælpe mig til at finde ud af hvilken fugl der er tale om hvis den eneste lyd den laver er et lidt udeer eet sekund langt piiip.

Spar bare alle jokes, da jeg er intereseret i at vide hvilken fuglerace der er tale om

Mvh
BentAgent

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-05-09 20:57

Jeg har en solsort der siger sådan.... jeg prøver så at svare, det har jeg nu meget sjov ud af

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-05-09 21:01

En ministork

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-05-09 21:01

Her kan man oprette sig som gæst, der skulle også være lyde/sang med i linkene, jeg har ikke selv oprettet mig, så jeg kan ikke svarer dig på om solsortpiiipet er med

http://danske-dyr.dk/liste.php?l=S

Kommentar
Fra : BentAgent

Dato : 25-05-09 21:06

Den høres kun om aftenen

Kommentar
Fra : eln

Dato : 25-05-09 21:08

http://www.cykelkurt.com/fugle/stemmer.html

her er der mange fuglestemmer

mvh.eln

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 25-05-09 21:11

Teil

Citat
En ministork

ellers et godt bud

Men jeg hælder nu mere til at det er en Mudder klirre,

for de har med 100% ok garanti disse lyde

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-05-09 21:17

Eller så har naboen ikke smurt sin cykel

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-05-09 21:21

BentAgent...........kan du ikke fortælle bare lidt mere

Bor du i byen, op ad en skov osv

Er du sikker på den kun siger sådan om aftenen,eller er det bare der du lægger mest mærke til den.... kan du slet ikke sige noget om hvordan kræet ser ud??

PS, jeg har også en solsort der siger som min telefon når den ringer

Kommentar
Fra : BentAgent

Dato : 25-05-09 21:24

Jeg bor i en lille landsby, lige op af en mark, hvor der i år er kartofler

Jeg har faktist et billede, men det er ikke helt skarpt, da det er tager med en kraftig zoom- - kan jeg uploade det i dette forum?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-05-09 21:29

Du kan uploade hertil

http://peecee.dk/

og give os et link til siden bagefter

Kommentar
Fra : BentAgent

Dato : 25-05-09 21:35

Tak Nordsted1, men jeg lage det lige ud et andet sted.

http://www.camping.web.surftown.dk/piphans.htm

Håber det kan hjælpe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-05-09 21:38

Det er da lige meget hvor du lægger det ud, bare du får løst dit mysterium

Sidder og tænker på om du mon bor så tilpas langt fra fuglen, at du kun hører noget af sangen fra f.eks en dompap?? men billedet ligner ikke helt, men jeg syntes godt næbbet kan ligne???

http://danske-dyr.dk/artikel.php?sound=12856&id=22302

husk lyd

Kommentar
Fra : BentAgent

Dato : 25-05-09 21:43

ja - men den ser faktisk grøn ud, når man ser den lidt tættere på.

Jeg skal nok prøve at få et bedre billede i morgen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-05-09 21:45

Indtil i morgen aften, så kan du studerer denne side, der behøver man åbenbart ikke være oprettet som gæst for at smuglytte

http://danske-dyr.dk/artikel.php?id=287&theme=44&all=1

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-05-09 21:46

Måske en grønirsk, hvor du så kun kan hører noget af "musikken"? han er i linket

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 25-05-09 21:50
Kommentar
Fra : BentAgent

Dato : 25-05-09 21:50

Mange tak for de mange indlæg, men jeg har "støvsuget" http://danske-dyr.dk for lyde, og den er der ikke, og jeg har ganske normal hørelse.

Jeg vil prøve om jeg kan "fange" lyden og uploade den sammen med billedet.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-05-09 21:50

Det er en grønirisk...og det havde jeg faktisk gættet før du lagde linket med billedet

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-05-09 21:52

Og du har ret, de er til at blive vanvittige af at høre på, selv om det er en smuk fugl

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 25-05-09 21:53

Jeg havde ikke set Nordsted havde henvist til samme sted og fugl, he he så mon ikke der er noget om snakken

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-05-09 21:57
Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 500 point
Dato : 25-05-09 21:59

Dompap
Dompapper

Den er da kraftig rød, grå og sort..

Det er en grønirisk..NÅ

Godkendelse af svar
Fra : BentAgent

Dato : 25-05-09 22:07

Tak for svaret dova.

Jeg fandt et link på nettet, og da jeg lyttede det helt til ende sluttede det med præcis den lyd jeg hører.
Der er dog sådan at den siger det stigende piiiip mange mange gange i træk.

Tusind tak for hjælpen

Kommentar
Fra : BentAgent

Dato : 25-05-09 22:09

Undskyld, men naturligvis også tusind tak til jer andre der har været forbi

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-05-09 22:14

Ja en grønirks havde jeg nævnt allerede 21.46

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-05-09 23:04

Citat
Der er dog sådan at den siger det stigende piiiip mange mange gange i træk.

Jeps..ham på billedet jeg lagde ind, han sidder somme tider og piiiib sådan i timevis