/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
føde til haletudser
Fra : momomo
Vist : 1605 gange
200 point
Dato : 24-05-09 21:44

fik gravet en ny dam (2x2 m) sidste år ved siden af den gamle, det syntes den butsnudede frø godt og lagde en hel masse ægklumper som nu er blevet til haletudser. Dammen var fuld af trådalger som de nu har spist og jeg har fisket noget fra den gamle dam over til dem og det har de også spist. Spiser de også andemad? Jeg troede de spiste små dyr, gør de også det eller bliver de først kødædende når de går på land?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 24-05-09 22:08

De elsker bøf med brun sovs

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 24-05-09 22:09

Citat
bliver de først kødædende når de går på land?

er de større end kamphunde, så forlanges der pt at du sætter halsbånd og mundkurv på dem alle sammen,

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-05-09 22:22
Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 24-05-09 22:29

Citat
fik gravet en ny dam (2x2 m) sidste år

Har du lavet hullet efter foreskrifter ( Svømmebassin) ?????
det håber jeg så du har.??????????
For der skal laves afskærmning op i minimums højde 110cm,
Så de Små levende væsner ikke kan kravle over og falde i vandet, ????

Er du klar over at det ellers kan få katestrofale konsekvenser for alle parter

For der ligger klare beviser for at man kan død af at sluge vand i for store mængder,

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 24-05-09 23:10

Citat
Spiser de også andemad?
Yes - Yes

Men sutteflaske med modermælks erstatning i vil også gøre lykke.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 200 point
Dato : 25-05-09 03:10

Prøv at tast " hvad spiser haletudser" ind i Google, så kommer der en del forslag.

Og husk at frøer er udrydningstruede, så det ville nok være smart at sætte de fleste af de overlevende ud da Du heller ikke har passende føde i større mængder i haven.

Godkendelse af svar
Fra : momomo

Dato : 25-05-09 07:41

Tak for svaret LuffeA. Jeg har selv googlet mig frem til det, men det er nu ikke nødvendigt at sætte dem ud, vi har en stor økologisk have og en stor brakmark lige udenfor.

Kommentar
Fra : NonameNolife

Dato : 11-11-09 08:04

Lidt sent svar, men du kan bruge det til næste år...!!
Du har ret i den er plante æder i starten, men den kan også raspe kød af feks en død fisk..??

Alternativt foder kan være alm fiskefoder til akvarie fisk, gerne meget findelt i starten og flager når de vokser til.
Har brugt det til flere frøarter i fangenskab og det er et ganske godt foder.

Mvh NoNo