/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Drop down menu?
Fra : madsemillarsen
Vist : 630 gange
50 point
Dato : 24-05-09 00:31

Hej

Er ved at lave en drop down menu kan bare ikke få det til at se hel godt ud.
Vil gerne have en drop down menu som ser pæn ud og som selv kommer ned når man kører musen henover.
På denne hjemmeside har jeg lagt to forskellige typer ind. Jeg vil gerne kunne kombinere de to ting så jeg får det ene design og den anden menu's funktion...
http://fluekrog.dk/fluekrog/Tom.html

Tak!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-05-09 00:45

Det du skriver og viser er lidt vrøvlet.

Du vil have en menu der virker ved mouseover - men samtidig skal den se ud som en dropdown der virker når der trykkes på fold ud pilen

Kommentar
Fra : madsemillarsen

Dato : 24-05-09 01:12

Hehe
Nej selvfølgelig skal der ikke være nogen pil...
Men er det noget der kan fikses ved at flette de to koder sammen på en måde?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-05-09 04:12

Det er noget sludder for den ene virker ved mouseover og den anden ved at der trykkes. Du kan ikke kombinere de to metoder.

Accepteret svar
Fra : tararam

Modtaget 50 point
Dato : 24-05-09 09:08

Jotform.com har mange gode ting til din hjemmeside.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 24-05-09 09:10
Kommentar
Fra : Nickoe

Dato : 24-05-09 13:13

Den første er da en komboboks, mens den anden, hvor man aktiverer den ved at svæve over den er da bare noget ligende en CSS stilet menu. Se evt. http://www.cssplay.co.uk/menus/final_drop.html eller søg på 'CSS dropdown menu'.

Kommentar
Fra : Nickoe

Dato : 24-05-09 13:14

Der findes nok også nogle guider til hvordan du sætter et baggrundsbillede ind i din CSS menu, således den vil kunne se ud som komboboksen.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 25-05-09 06:03

Dog lige husk at chekke tingene i div forskellige browsere, da utroligt mange kun tjekker i Explorer og man kan ikke bruge funktionen fra firefox,opera mm.

Mange scripts fra div. steder er desværre kun testet i Explorer - og derfor giver et ret dårligt indtryk fra andre browsere!

Kommentar
Fra : Nickoe

Dato : 25-05-09 15:08

CSS play er god til at lave multibrowser kombatible menuer. Så tag dig evt en kigger der, så vidt jeg husker har han også lavet en med baggrundsbillede lidt, som du efter sprøger.

Godkendelse af svar
Fra : madsemillarsen

Dato : 28-05-09 20:36

Tak for svaret tararam.