/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Blazerjakke til min søn
Fra : hyldeborg
Vist : 731 gange
100 point
Dato : 22-05-09 19:59

Hej!

Min ældste søn er 16 år og går på efterskole. På efterskolen skal de slutte af med en gallafest den sidste aften. De skal i den forbindelse naturligvis have tøj på til lejligheden, og min søn mangler en blazerjakke. Han er ikke så stor af sin alder, og de mindste jakker jeg kan finde på fx smartmen.dk og lignende, er str. 24, og den vil være for stor til ham. Det ville være nærliggende at lede efter en konfirmationsblazer, ny eller brugt - men det har ikke lige givet bonus. Jeg kunne tænke mig at leje tøj til ham, evt. en hel smoking, men det hjælper jo ikke hvis knægten er for lille til den mindste størrelse.
Hjææææælp - er der nogen i dette forum der har et godt råd til hvad jeg skal gøre?

Et andet problem er, at min søn jo er på efterskolen, og derfor ikke kan tage med ud og kigge alle mulige steder.

Vh
hyldeborg

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-05-09 20:04

Prøv hos Hennes Og Mourits

http://www.hm.com/dk/__startpagenoflash.nhtml

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 22-05-09 20:17

Jeg syntes den størrelse lyder forkert.......jeg har lige købt en jakke til min søn (galla på gymnasiet)

Min søn er en meget høj og meget tynd fyr, han skal have størrelse 52 og kan passe den også selv om han som sagt er meget tynd

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-05-09 20:19

I dette link er der nogle habitter - de er for store desværre - men der er et måleskema som jeg syntes du skulle prøve at tjekke

http://www.smartguy.dk/fashion/VisVare.asp?ID=21051&mid=0#

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 22-05-09 20:24

Jeg har tjekket størrelsesguiden på smartguy.dk..... Den mindste størrelse er str. 24, og den er som sagt for stor.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-05-09 20:30

Denne må han kunne passe, fra størrelse 12 år

http://www.truville.dk/shop/junior-habit-m-vest-831p.html

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-05-09 20:34
Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 22-05-09 21:16

Er der nogen her der har stået med det samme problem, og i bekræftende fald, hvordan løste I problemet? Det der med at finde links med konfirmationstøj på nettet kan jeg selv

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-05-09 21:41

Det er ikke nemt, når sønnen ikke kan være med og prøve tøjet

Jeg købte jakkesæt til min søn forleden, men måtte da pænt køre retur til forretningen med søn, for hverken jakke eller bukser passede,selv om jeg kunne størrelserne

Undskyld det med links, jeg troede det var fordi du ikke kunne finde i sønnens størrelse

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 22-05-09 21:44

Jeg ved det er vel ment Nordsted1 - så det er bare ok

Han er hjemme denne weekend, så vi prøver i det nærmeste center i morgen formiddag.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-05-09 21:48

Pøj pøj med tøjet og gallafesten

Der er vel også lidt tid at løbe på endnu, er festen ikke først i slutningen af næste måned?

Bortset fra det, det tøj jeg fandt til min søn var et restlager af Jack og Jones, jeg gav kun 300 for hele sættet... det ka jeg li'

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 22-05-09 21:51

Jo jo - der er tid at løbe på endnu.... Uha, 300 - det ka' jeg også li'

Godkendelse af svar
Fra : hyldeborg

Dato : 23-05-09 12:43

Så er der købt blazerjakke, skjorte og slips til sønnike. Det blev en str. 44 i blazerjakke. Den flinke mand i butikken fortalte mig, at str. 24 er en størrelse der betegner en kortere jakke som er til en fyldig person! Str. 44 er den mindste jakke i herrestørrelser - ihvertfald i den butik vi var inde i.
Tak for dine gode intentioner Nordsted1

Go' weekend.

Vh
hyldeborg

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-05-09 13:12

Hvor dejligt at det lykkedes

Nåå så var jeg ikke helt galt på den med størrelsen