/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Adam og Eva
Fra : Flash77
Vist : 1455 gange
50 point
Dato : 22-05-09 13:42

Jeg er ved at have ramt et problem i min slægtsforskning. Jeg er nu kommet tilbage til 2 mennesker der hed Adam og Eva, og jeg kan ikke rigtigt komme længere tilbage. Er der andre der er stødt på dem, og evt. har fundet deres forfædre?

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 22-05-09 13:45

Hej

Pudsigt - dem har jeg også.

Accepteret svar
Fra : linux-man

Modtaget 60 point
Dato : 22-05-09 13:50

Nej, du kan vist ikke komme længere tilbage end 1. mosebog....

God weekend.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-05-09 14:07

Pudsigt at tænke på at Ekstrabladet også var fremme på den tid

Eva går for at finde et blad, og Adam råber efter hende:

Tag et ekstrablad med til mig

(eller var det et figenblad)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-09 14:08

Man kan undre sig over HVORDAN du er "kommet tilbage" til DEM.....

De fik vist kun "drengebørn" - så der uddøede slægten

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 22-05-09 14:29

Citat
Man kan undre sig over HVORDAN du er "kommet tilbage" til DEM.....
...

Ensrettet Kørebane

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-05-09 15:29

Du har misforstået noget Refi, heller ikke den gang råbte man hurra når der blev født pigebørn. Så det blev nok skjult i biblen. Derfor har vialle Adam Og Eva som fortædre. At der så forekom insest, det melder historien ikke noget om.

Og det med ikke at fejre piger, der tænker jeg ikke på europæere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-09 15:42

Citat
heller ikke den gang råbte man hurra når der blev født pigebørn. Så det blev nok skjult i biblen.

Nå ja - selvfølgelig

Der har nok været et par "aber" imellem...

Så kan "begge teorier" jo være rigtige

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-05-09 16:22

Citat
2 Og Adam kendte sin hustru, og hun fødte ham sønner og døtre, og de begyndte at formere sig og at opfylde jorden.
- Moses 5:1-2. Adam og Eva arbejdede sammen
3 Og fra den tid af begyndte Adams sønner og døtre at fordele sig to og to i landet og at dyrke jorden og vogte hjordene, og de fik også sønner og døtre.

du må nok søge på spindesiden - "aberne" kunne garanteret ikke skrive

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-09 17:20

Problemet er at Adam "opsøgte" en kvinde - men HVEM

Der var jo kun Eva

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-05-09 19:43

Jammen Adam og Eva - er det ikke grønthandlerens søn og bagerjomfruen, fra i Algade.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-09 19:45

Nej nej - hun hed Lise

Det er søsteren du tænker på men hun var "hushjælp"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-09 19:46

Det var iøvrigt der Adam startede som "houseboy"

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-05-09 19:47

Adam og Eva havde sønner og døtre. Sønnerne giftede sig med søstrene og de fik børn. Det er derfra insest kommer. Og det har jeg fra verdens værste knaldroman, nogle kalder den biblen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-09 19:55

Vil det sige at vi alle her på Kandu (og i resten af verden) er i familie

Jeg er sgu da aldrig blevet inviteret til Det Hvide Hus - Fedterøvsfamilie

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-05-09 21:07

Ihhhh, så er vi i familie, refi?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-05-09 21:12

Altså hvis vil alle er i familie, så er det ikke kun mig der er ud af en fin familie.
Hvad så med Darwin og alle aberne......................det var jo ellers jeres familie ikke.

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 22-05-09 23:08

Er i andre så også i familie med Fætter BR?

Han er nok et af de dyreste familiemedlemmer, jeg har

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-05-09 23:53

Kors, jeg kommer lige i tanke om at vi så også er i familie med Peter Lundin, hitler, stalin. Og det vil jeg ikke være, så jeg tror ikke på biblen, jeg tror på Darvin og så stammer jeg nok fra aberne.

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 23-05-09 23:28

Fætter BR? Det er mig... Bare spørg min fætter Eddi...

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 23-05-09 23:31

granner01... Nævn mig lige ét evolutionsspring, der faktisk er bevist? Bortset fra hippiernes forsøg på at springe tilbage til Bonobo-chimpanse stadiet...

Godkendelse af svar
Fra : Flash77

Dato : 24-05-09 12:21

Tak for svaret linux-man.