/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Under mapper skal ikke vises.
Fra : MonieJacobsen
Vist : 481 gange
100 point
Dato : 16-05-09 10:32

Vil du hjælpe mig med, at fjerne under mapper, så de ikke kan ses med Google.
Når der med Google søges f.eks efter solfanger, vise min hjemmeside sunwind.dk/projekt/
Se herunder på JPG-billedet.
www.sunwind.dk/projekt/Underdir.jpg

Hvordan undgås det, at under mappen "projekt" ikke vises ved søgning?

Med venlig hilsen
Monie

Kommentar
Fra : peque

Dato : 17-05-09 12:44

ved at editere din robot.txt således at denne exkluderer undermapper - og kun viser hovedsiden.
Dette kan også gøres i diverse scripts - at uanset hvad så ender folk i ./index.html.

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 17-05-09 12:52

Hej peque
Disse diverse scripts, hvad er det for nogen?
Hvordan exkluderer undermappe?

Mvh
Monie

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 100 point
Dato : 18-05-09 10:40

Heysa.
Weekend med ungerne

http://www.robotstxt.org/
her kan du læse meget mere omkring hvordan sådanne robots.txt fungerer. Det er i realiteten en fil som diverse spiders,robot og kravlere (der indexerer internettet) kigger i og ser efter hvad de må og ikke må!

ESå det er ind og læse dette igennem og lave din egen fil - som du så lægger i roden af din hjemmemappe. bare husk at der kan gå RIGTIG RIGTIG LANG TID - inden internettet bliver opdateret - da disse robots skal hele vejen rundt inden de kommer igen til dig!

Godkendelse af svar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 18-05-09 15:09

Tak for svaret peque.

Det avr lige noge jeg kunne bruge.

Mvh
Monie