/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Hjælp.
Fra : Basse8435
Vist : 495 gange
10 point
Dato : 08-05-09 16:13

Hejsa med jer alle.

Mangler hjælp.

Skal have sat 2 computer til Samme modem
hvordan gør jeg det, de skal sættes sammen med
Netværks kabel

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 08-05-09 16:15

du skal brug netværk kabel.... simple

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-05-09 16:15

du skal bruge en switch eller hub, mere eller mindre det samme.

Kommentar
Fra : Basse8435

Dato : 08-05-09 16:16

Hvor får jeg fat i en hub eller switch henne

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 08-05-09 16:18
Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 08-05-09 16:33

Mange routere allereen indbygget switch, så tjek lige din router først!

Kommentar
Fra : Basse8435

Dato : 08-05-09 16:36

Det er denne ikke men har fundet denne
Kan den bruges til at koble begge computer på nettet
med netværks kabel.

og er det hele med i den så bare kan sætte til

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=396891&searchArea=&Soegeord=

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 20 point
Dato : 08-05-09 16:40

stort set alle de steder der handler med IT hardware.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-05-09 20:54

webnoop
Citat
du skal bruge en switch eller hub, mere eller mindre det samme.

Du er helt bagud af udviklingen. En hub er fra den tid hvor ruder konge stadig var knægt.

En switch kræver en ip adresse for hver maskine, som skal tildeles fra ISP.

Så Basse8435, du skal bruge en router til formålet, den vil kunne klare dit problem, og du vil umiddelbar kunne tilsute op til 4 maskiner med kabel, og hvis du smider en switch bag routeren, kan du nemt udvidde det kablede netværk.
Har du behov for trådløs, ja så er de fleste routere på markedet med et sådant Access Point, og de koster ikke hele sommerlønnen, som de gjorde for en de år siden.

Godkendelse af svar
Fra : Basse8435

Dato : 15-06-09 21:10

Tak for svaret webnoob.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-06-09 21:40

Hvad du end har gjort eller ville gøre, så ligner vi et spørgsmålstegn.
Fornøjelsen ved at hjælpe andre, er at få løst problemet, og få en tilbagemelding om resultatet.