/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Google og mine Billeder
Fra : MonieJacobsen
Vist : 767 gange
100 point
Dato : 06-05-09 08:09

Er der nogen her, der kan komme med et forslag til nedstående.

Ved søgning på Google billeder, kan jeg se True SolarPumpe,
fra www.klima-dm.dk Web-siden og spørgsmålet er så,
hvordan/ hvor skal jeg i HTML koderne indsætte søge-teksten,
som Google kan finde når der søges på emnet.

Se eksempel herunder.

Google Billeder
http://images.google.dk/images?hl=da&q=True%20Solarpumpe&lr=lang_da&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

På forhånden rigtigt mange tak.

Med venlig hilsen
Monie

Accepteret svar
Fra : ajuul

Modtaget 110 point
Dato : 06-05-09 08:43

Hej Monie.
Google lader sig sjældent narre af andet end fakta (med mindre du vælger at betale for det via adwords).
Dog kan du hjælpe Google på vej ved at inkludere meta-tags i dine headers (altså mellem de to <head> og </head> på hjemmesiden og så ellers gentage ordene i en fornuftig sammenhæng i teksten nedenfor.
Her er et eksempel fra min egen hjemmeside (juulshandel.dk):
Kode
<meta name="Keywords" content="Espressomaskiner, Espressomaskine, Handpresso, Gave, Firmagaver, Bryllupsgaver" />

I teksten kunne der så stå (det her bliver lidt fortegnet, men alligevel):
"En
Kode
Handpresso
er den perfekte gave til din kære,
Kode
Bryllupsgaven
, der garanteret vil blive snakket om eller firmagaven, der får dine medarbejdere til at give den en ekstra skalle...

/ajuul

Godkendelse af svar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 06-05-09 09:00

Tak for svaret ajuul.
Jeg vil nærme gør som du beskriver og spænd på resultatet.

GO'dag

Mvh
Monie

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 06-05-09 09:06

Til ajuul.

Har lige et spørgsmål mere

I Keywords må der, være mellemrum i søgeteksten, som her: True SolarPumpe

Og er det kun i INDEX.htm at disse komantor skal indskrives?

MVH
Monie

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-05-09 09:24

Brug Metamaten her http://www.metamaten.dk/ til st få lavet dine metatags

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 06-05-09 11:48

Hej bentjuul

Det var et meget godt Web-link der kan lavet midt metatag.

Mange tak
Mvh
Monie