/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Søge i indlæst database
Fra : Maddog_dk
Vist : 586 gange
100 point
Dato : 06-05-09 07:18

Hej Kandu bruger

Jeg er ved at oprette en hjemmeside hvor der indlæses en database. Databasen har 11 kolonner og vil komme op på mellem 300 og 500 linjer. derfor vil jeg gerne have en funktion a'la fritekst søgning der kunne ordne linjerne i den række følge som brugerne måtte ønske. Det er ikke en alm. sortering jeg er ude efter, men et direkte søgefelt, således at foreksempel "G........." kan ligge øverst i tabelen.
Jeg har mulighed for både at bruge Access eller SQL database, så det burde ikke give begrænsninger.

Men er der en derude der ved hvordan denne søgefelt laves, så den er tilknyttet database tabellen

/Maddog

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 06-05-09 07:54

Hvis databasen er en integreret del af siden, kan du indsætte webkomponent "websøgning" - der er visse begrænsninger, men det vil fremgå, når du indsætter webkomponenten, hvorvidt det gælder for dig.

Kommentar
Fra : Maddog_dk

Dato : 06-05-09 08:16

Hej
ja databasen er en integreret del af siden, men kan det passe at webkomponenten "websøgning" ikke findes i MS Expression web?

/Johan

Accepteret svar
Fra : brokke44

Modtaget 100 point
Dato : 06-05-09 09:05

Nu har du jo stillet spørgsmålet under Frontpage, så jeg gik ud fra, at du havde FP.
Hvis funktionen ikke findes i din webeditor, må du ud på nettet og finde et script, der kan klare opgaven.

Kommentar
Fra : Maddog_dk

Dato : 06-05-09 09:11

Expression web er vel bare den nye udgave af Frontpage, så er det vel OK at stille spørgsmålet her?

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 06-05-09 09:14
Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 06-05-09 09:20

Hvis ellers de 2 udgaver er kompatible, ser FP koden således ud:
<!--webbot bot="Search" S-Index="All" S-Fields S-Text="Søg efter:" I-Size="20" S-Submit="Start søgning" S-Clear="Nulstil" S-TimestampFormat="%d-%m-%Y" TAG="BODY" -->

Godkendelse af svar
Fra : Maddog_dk

Dato : 06-05-09 15:14

Tak for svaret brokke44.

ikke helt som ønsket, men er dog kommet videre

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 07-05-09 12:21

Selv tak - jeg er ked af, at du ikke kom "all the way".