/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Rejse til Austalien, NZ mv.
Fra : tinolarsen
Vist : 1045 gange
100 point
Dato : 03-05-09 15:12

Vi er 3 kammerater som har snakket om at vi gerne vil have en på opleveren..

Det skal være en tur til Australien, New Zeeland og evt. Thailand, eller andre lande omkring Thailand.

Vi har snakke om 2 måneder.

Nogen der har nogle gode råd/erfatinger? ved hvad det koster? link til hjemmesider? mv.

Ja alt hvad der nu kunne være relevant for os, når vi står og skal planlægge sådan en tur..

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-05-09 15:58

Det koster en bondegård

hvis nogen af Jer bliver syg/skadet og skal indlægges derovre, så tegn en forsikring.

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 03-05-09 16:29

hej!
Jeg er også blevet nysgerrig efter at besøge Tailand.Selvfølgelig skal man ave sine forsikrnger i orden, men så dyrt tror jeg nu ikke at det er. Jeg vil meget gerne høre fra "erfarne Thailands" turister, da jeg skal derned i december.Hvorfor er dette rejsemål så populært lige nu????
Hilsen la.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-05-09 16:44

Thailand har længe været populært, så der kommer nok en masse indlæg, jeg hader varme steder, så jeg kommer aldrig derned.
Thailands naboer ???
Burma kommer I stensikkert ikke ind i, Laos ved jeg ikke om har nogen turisme, men ellers er der jo Vietnam.

Jeg kender 3 fyre der købte en gammel øse i Australien, ferierede rundt og solgte den bagefter.

Og det er altså 6-cifrede beløb det kan koste med et kompliceret benbrud eller en blindtarmsoperation.

Accepteret svar
Fra : 43691171

Modtaget 100 point
Dato : 28-05-09 09:18

Hvis i vil prøve en rigtig fed ferie så gå ind på
http://www.staralliance.com/en/travellers/tools_services/round_the_world_mileage_calculator.html

De tilbyder verdensomrejse fra ca. kr.15.000 for mindst 5 stop og max 15 stop. Du må kun rejse en vej (ikke baglæns) det vilsige øst eller vest på (vest på er nemmest af hensyn til jetlag).
Det er med flyselskaber som SAS,Lufthansa,Thai Air,Singapore Airlines,Air New Zealand,Continetal.
Air New Zealand flyver til næsten alle destinationer i stillehavet.

Ved ophold i New zealand / Australien når i er 3 skal i benytte hotelophold.De har meget fine hoteler til ca 300-400 kr per værelse per nat som er ca samme pris som på vandrehjem for 3 personer.Vi rejste selv København-New York 2 dage - Los Angeles 4 dage- Fiji 3 dage - Auckland 2 uger - Sydney 1 uge - Bangkok 1 uge - København.
Hvis i melder jer ind i SAS Eurobonus modtager i bonus point nok til 2 gratis rejser inden for Europa ved hjemkomsten.
Skaf et Mastercard kreditkort med verdensrejseforsikring så er i rigtig godt garderet i 6 måneder
Når i er 3 personer så lej bil på jeres destinationer, typisk pris ude i verden er ca 100 kr per døgn med fri km...søg bil leje og hoteller på www.orbitz.com for de bedste tilbud. Men husk i mange lande er det forbudt at der medbringes øl og spiritus inde i bilen og der er store bøder for at smide affald eller tyggegummi på gaden eller sågar for at spytte (på grund af smittefare).Det kan koste op til kr.10.000 hvis bilen bliver slæbt væk af politiet, så parker lovligt, i udlandet er der som regel rigeligt med parekeringshuse til meget rimelige penge.

Godkendelse af svar
Fra : tinolarsen

Dato : 01-06-09 21:20

Tak for svaret 43691171.

Kommentar
Fra : EXIS

Dato : 07-07-09 19:07

Kære to
I kunne måske overveje at deltage i frivilligt arbejde undervejs?
I Thailand, Vietnam, Cambodja?
Se: www.exis.dk