/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Vagtelkyllinger
Fra : BjornJ
Vist : 1816 gange
100 point
Dato : 02-05-09 09:10

Vores vagtler har vist fået kyllinger.
Jeg skriver, vist, fordi vi ikke har set dem endnu.
Hønen har været fraværende en tid, men komme ud når der serveres melorm.
Gemmer vagtler kyllingerne?
Jeg troede at de lige som høns gik tur med dem i en række bagefter.
Vi mener at vi kan høre lidt lyde når begge de voksne er fremme.

Bjørn

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-05-09 09:43

Nej, den gemmer ikke kyllingerne, men mit gæt er, at den måske ruger endnu.
At I kan høre lyde kan skyldes, at måske kun en enkelt kylling er klækket ud indtil nu.

Hønen forlader først reden med kyllingerne når alle befrugtede æg er udruget, og det er de aldrig helt på samme tid.

Hvis det er dværgvagtler, så er kyllingerne meget meget små

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 02-05-09 09:47

Hej dova
Nu kommer der et spørgsmål til!
Skal jeg lave en ny foderplan når/vis der kommer kyllinger, eller spiser de det samme som de voksne.

Bjørn

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-05-09 10:07

Og hvis du ikke har set kyllinger fra en dværgvagtel, så er de på størrelse med en humlebi.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-05-09 14:03

Her er lidt om fodring af vagtel kyllinger: http://www.sitecenter.dk/vagtler/scrapbog1/ held og lykke med de små kræ, vil du lade os høre hvordan det går ?

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 02-05-09 15:32

Der er ingen små kræ, men der er fem små æg så nu er der bare at vente.
De var godt gemt bag et nedløbsrør.
Vi har Undulater i sammme voliere, kan det give problemer?
o.v.n. Nu ser jeg på det link

Bjørn

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 03-05-09 22:05

Der er endnu ikke kommet kyllinger! Er der nogen der ved hvorlænge der skal ruges.
Jeg mener hønen har været væk i ca. tre uger

Bjørn

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 03-05-09 22:25

Citat
Bob White vagtler ca. 23 dage og Japanske vagtler ca.

17. dage
nuppet her fra Vagtel.dk: http://www.vagtel.dk/

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 10-05-09 10:45

Der ikke sket noget endnu.
Det kan være ægene er golde, men det vagtlerne da opdage på et tidspungt.

Bjørn

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-05-09 11:40

Der findes unormale fugle, men normal forlader hønen reden efter en tid, hvis hun ikke kan høre ungerne i æggene, et det et par du har ? og ikke to høner ?

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 10-05-09 12:29

Det er et par

Bjørn

Godkendelse af svar
Fra : BjornJ

Dato : 31-05-09 13:06

Tak for svaret o.v.n..

Nu har jeg været ved reden igen. Der lå fire kolde æg som nu er fjernet.
Det kan være de prøver en gang til.
Tak for de mange svar.

Bjørn

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-05-09 23:12

Selv tak - desværre ingen små kyllinger denne gang, men de har jo forsøgt, så måske det lykkes næste gang de lægger æg