/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
HP Deskjet 895Cxi - blinker
Fra : ingelein
Vist : 960 gange
100 point
Dato : 30-04-09 19:22

Hej
Min printer af ovennævnte mærke er jo ikke den yngste, men der har aldrig været problemer med den. Det er den nu, hvor den blinker konstant på den knap, som normalt meddeler at den mangler papir. Farvepatronerne er kørt helt til højre og det er ligesom om de ikke kan køre i skriveposition.
Jeg har forsøgt følgende:

1. Slettet printeren og geninstalleret den
2. Genstartet computeren
3. Fjernet alle andre printere (PdF Writer osv.)

Intet har hjulpet, det er ligesom om patronerne ikke vil køre ud fra højrepositionen.
Kileremmen er ok og andet mekanisk stop kan jeg ikke se.

Måske er der nogen herinde, som kan hjælpe.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-09 20:28

Sluk printeren og flyt slæden med patronerne med "magt"..... (der skal ikke meget til )

Kører de så ikke retur når du starter printeren er den tjenlig til udskiftning.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-09 20:30

Citat
er kørt helt til højre

Har jeg vist aldrig set på en printer - det pjejer at være venstre....

Men det kommer selvfølgelig an på hvor man ser det fra

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-05-09 01:20

Hej til andre som tvivler:

Hvis jeg sad inde i printeren ville jeg sige venstre, men jeg holder mig udenfor og kigger på den og så fastholder jeg højre

Der sidder en eller anden forhindring, som gør at slæden ikke kan frigøres helt. Jeg har fået trukket den ud til midten og når den er kørt tilbage efter at jeg har tændt for den, er der et eller andet, som bremser den. Det kan man selvfølgelig kun afprøve, hvis man selv har en printer magen til min, men jeg formoder at det er den lille blanke tap foroven ved skinnen.

Det er ikke for udgiftens skyld jeg gerne vil have den fixet, men jeg er ved at skrive konfirmationssange, så det må gerne være her og nu.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-05-09 03:48

Mine HP printere har nu også altid parkeret patronerne til højre, jeg gætter på at du har brugt en kopi patron, og nu har du to valg enten at sende printeren til reparation (en dyr fornøjelse) eller købe en ny HP printer, en ganske almindelig standard printer, til daglig, brug koster kun få hundrede kroner

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-05-09 08:58

Hej o.v.n.

Tak for svaret -
Hvor langt kører patronvognen ind i "dock". Er de helt usynlige eller?
Det er lykkedes mig at få patronvognen fri, men det er som om der er et eller andet, som blokerer for den - når den kører ud og ind af Højre indkørsel. Det er ikke mine kopipatroner, som jeg nu har kørt med i et par år - og også har skiftet et par gange. Det er uanset hvilke patroner jeg har i - og jeg har også prøvet helt uden patroner - manuelt at trække vognen frem.

Det er vist ikke nemt at få købt en ny printer i dag. Mange forretninger har lukket.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 01-05-09 11:36

Printer patronerne bliver ikke helt usynlige, hvor meget du kan se på din model, ved jeg ikke, men en lignende fejl er skyld i at jeg har min tredie HP printer, de kører helt uden problemer, lige til den dag de begynder at skabe sig, så er det ud og en ny ind, jeg vil slet ikke forsøge at reparere en printer til 300-400 kroner, kan du ikke låne en printer af en ven, indtil du får en ny hjem ?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-05-09 11:48

Hej o.v.n.
Du har fuldstændig ret: Det er da bare med at smide den gamle printer ud og få fat i en ny ----- hvis ikke det lige var sådan at jeg får mit barnebarn på besøg og vi skal sammen skrive - og helst printe konfirmationssang til storebroren.

Nu har jeg ledt efter en passende HP printer alle vegne og kom til sidst til at tænke på den blå avis, hvor jeg fandt en HP Deskjet 940 C i originalemballage og ubrugt. Men det er jo også en gammel printer og jeg må formode at de nye patroner er i udu. Printeren står i Horsens, men manden skal til Sjælland i morgen, så han smider den lige ind hos mig på vejen. Nu må jeg så lige ud og investere i nogle original-patroner - Ups- ca. 600 kr. og så er jeg sikkert kørende igen.

Jeg har set på stedet, hvor patronerne går i dok, og jeg skal da lige love for at der ligger en ordentlig omgang halvt indtørret sort printerblæk, der hvor vognen går i dok. Jeg tror at det er det, som blokerer, selvom "undervognen/tingesten" kan vippe, for jeg kan se, at patronerne skal helt ind under kappen for at "tingesten" forneden vipper op og lukker for patronerne, så de ikke tørrer ud.

Det eneste usikre nu er om manden holder ord og kommer med printeren, som jeg skal give 250 kr. for + 50 kr.for at levere (Det sidste er noget, jeg selv har tilbudt).

Nu køber jeg originalpatroner et sted, hvor jeg kan komme af med dem igen.

Tak for hjælpen.

Mange venlige hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-05-09 16:53

Hej

Det er derfor jeg ikke gider svar fra den der siger modsat:

"Caution! Do not unplug the printer until printing is complete and the
printer is turned off. Once printing is complete, the print cartridge cradle
automatically returns to its home position on the right side of the printer.
Print cartridges dry out if not stored in the home position"

Skråsikre, nedladende og forkerte svar. Så lad dog være med at svare på mine indlæg for filen!

Citat
er kørt helt til højre

Har jeg vist aldrig set på en printer - det pjejer at være venstre....

Mange hilsner
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 01-05-09 16:55

Tak for svaret o.v.n..
Jeg er altid glad for dine svar på mine spørgsmål. Selvom du ikke løste problemet, så hjalp det til beslutningen om ikke at pille mere ved den strejkende printer, som nu ligger i en affaldssæk.

Ha' en god weekend
mange venlige hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-05-09 19:10

Selv tak og en god print weekend til dig og barnebarnet