/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Kopieret billede blir til fil.
Fra : classic26
Vist : 745 gange
100 point
Dato : 23-04-09 09:21

Hej

Når jeg kopierer et billede fra google og vil indsætte det i en mail lægger det sig som en image fil, men jeg vil gerne have det som et billede "i mailen". Hvor ændrer jeg indstillingen?

pft. classic26

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-04-09 09:24

Gem/gem som/jpg

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 23-04-09 09:31

peet49, billededet lægger sig som vedhæftet fil, jeg vil have det som et billede på mailen,, ikke gemme billedet.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-04-09 09:34

Hvilet format er billedet i?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-04-09 09:34

Der mangler et k (hvilket)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-04-09 09:39

Du skal vel bruge indsæt oppe i toppen af mailen - ved siden af vis knappen-

Indsæt billede

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 23-04-09 09:40

jpg... hvis du kopier et fra f.eks. google billeder og vil indsætte det i din mail.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-04-09 09:43

Jeg har lige lavet en prøve

Start på en mail, tryk på indsæt billede - find billedet, og vupti så er det som billede i selve mailen og ikke som vedhæftet

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 23-04-09 10:00

nordsted1... det er rigtigt nok, men så skal jeg gemme billedet fra google først,,, prøv at kopier et billede fra google og indsæt i mail.... :)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-04-09 10:17

Højreklik på det billede du vil have ind i mailen og vælg Kopier - åben dit mailprogram opret en ny mail. Højreklik inde i mailen og vælg sæt ind.

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 23-04-09 10:23

bentjuul,,, det er det jeg gør, men billedet lægger sig som vedhæftet fil, og ikke som billede i mailen.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-04-09 10:27

prøv i dit mailprogram at gå ind i menupunktet Funktioner videre til Indstillinger - vælg fanebladet Send.

Nede hvor der står Format for afsendelse af email - markerer du HTML

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-09 10:29

Hvilket mailprogram bruger du....

Hvis jeg gør NØJAGTIG som bentjuul skriver - kommer billedet i mailen....

Så du må have noget i din opsætning der forhindrer dette....

KAN du overhovedet sætte billeder i dine mails hvis billedet f.eks. er et du har på din harddisk.... ????

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 23-04-09 10:41

refi
outlook
ja,,, kan godt fra min harddisk

jo, det må være noget i min opsætning,,, og det var faktisk mit spørgsmål: hvordan ændrer jeg opsætningen/indstillingerne.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-04-09 10:43
Kommentar
Fra : classic26

Dato : 23-04-09 10:47

bentjuul ??..du henviser til mit spørgsmål

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-04-09 10:48

ja har du afprøvet hvad jeg skriver om din opsætning ?

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 23-04-09 11:05

ups..havde iikke set din sidste kommentar,,sorry.... det er 2007 outlook jeg har... under postformat finder jeg at indstillingen er HTML, så det er så ikke det

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-09 11:07

i OE som vedhæftet fil kan man først se billedet i mailen efter man har sendt det, f.eks. i sendt mappen eller send det til dig selv,jeg højre klikkede på din avatar og >send billede som e-mail

http://manse9933.dk/test_info/vis/vis_img/4.jpg

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-09 11:07

og sendte det til mig selv

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-09 11:16

er der ikke en indstilling i outlook under sikkerhed som f.eks. hedder "tilad ikke at vedhæftede filer bla bla "vis fjern flueben.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-04-09 11:18

Nu har jeg ikke outlook, men prøv at kig på dine sikkerhedsindstillinger for mail.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-09 11:20

Jeg kan så konstatere at IGEN ved samme metode (kopier - sæt ind) OGSÅ får billede i Outlook 2007, også inden afsendelse, altså allerede medens jeg laver mailen...

Så et eller andet har du "pillet" ved i din opsætning (min er standard) eller det billede du forsøger at sætte ind SLET IKKE er et billede eller et format du ikke kan vise/se....

Geninstaller din Outlook og se om det hjælper....

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 23-04-09 11:29

det billede du vil have ind fra for eks google skal du først markere- derpå kopiere og så kan du sætte det ind ved højreklik -> sæt ind (hvis du har tilladt billeder i din opsætning)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-09 11:36

Citat
skal du først markere

Højreklik er såmænd nok

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 23-04-09 12:46

tror jeg må gøre som Nordsted1 foresør, at gemme billedet først og så indsætte det på mailen... det er bare lidt mere besværligt. Kan ikke finde hvor begrænsningen for billed i mailen skulle ligge.

tak indtil nu til alle

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-04-09 13:36

Ja så vælger du den løsning du ikke ville ha' for det er i din opsætning det er galt.

Når du skal sende billeder kan du jo bare vælge at bruge Outlook Express som mailprogram så har du ikke problemet

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-09 13:53
Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-09 14:28

Og endelig KUNNE det jo skyldes at det billede du forsøger at sætte ind slet ikke lader sig kopiere på den normale måde....

Så prøv lige med et andet billede først eller giv os linket så vi kan prøve det billede du taler om.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-04-09 01:21

Prøv træk og slip, åben netsiden med billedet i din browser, åben dit mail program og begynd på en ny mail, sørg for at browser og mail ikke fylder hele skærmen, og flyt så den nye mail som du er ved at skrive, over så der mindst er en lille kant af tekst boksen synlig når du klikker på billedet i browseren, klik med venstre muse tast på billedet og hold tasten nede mens du trækker billedet over i den nye mail det er afprøvet og virker med Outlook Express, Windows Live mail og Thunderbird, ved IKKE om det virker med Outlook

Godkendelse af svar
Fra : classic26

Dato : 24-04-09 09:40

Tak for svaret miritdk.

først tak for deltagelsen til alle og..... dammm... fandt ud af at hvis jeg markerede og satte ind virker det, men hvis jeg højreklikker og kopier,,, lægger billedet sig som en vedhæftet fil....hmm.

classic26

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-04-09 13:24

nemlig - velbekomme