/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Til Teil
Fra : Nordsted1
Vist : 763 gange
500 point
Dato : 21-04-09 11:56

Lidt for den enorme energi du lægger for dagen for at hjælpe mig med at finde en bestemt melodi

For andre, så er det bl.a. i denne tråd Teil hjælper, men har også gjort de i mange andre.

http://www.kandu.dk/spg134715.aspx

Hvis andre kan finde den omtalte melodi, så vil jeg blive enormt glad (og sikkert også Teil)
Og selvfølgelig får finderen også point

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 510 point
Dato : 21-04-09 11:59

Tak Nordsted1
Jeg giver ikke op.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-04-09 12:03

Hvor er det pænt af dig

Men nu lader jeg lige tråden stå åben resten af dage, det ville jo være dejligt hvis vi kunne få hjælp

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-04-09 14:31

FEDTERØV

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-04-09 15:01

Pia vil du ha 500 dask ?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-04-09 15:17

JA TAK TEIL
De andre tror vi har noget sammen så

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-04-09 16:07

Pia du gir lige et bøvs i tråden

Idioten blev sur

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-04-09 16:10

Men Nordsted1, kan du komme med mere omkring melodien
du søger.
Alt du kan komme i tanker om, kan hjælpe.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-04-09 16:25

Teil, som jeg husker den, var det originalmelodien, altså ikke peppet op som i Not For The Dough

Men hvor der bliver sunget om en regnbue, en kvinde der sang

Beklager, men det er alt hvad jeg kan huske, ... den blev spillet i radioen samtidig med Not For
The Dough, og når den startede troede jeg lige det var "min" men så var det Not For The Dough

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-04-09 17:43

Not For The Dough findes i mange varianter.

Men det er måske en af de mange du søger.

Jeg leder videre.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-04-09 17:48

Den originale som Bent Fabricius Bjerre skev er
en stille og rolig melodi.
Som den spilles af cykelsmeden Teodor Fælgen spiller på
mundharmonika i begyndelsen af filmen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-04-09 18:03

Citat
Not For The Dough findes i mange varianter

så er der håb endnu

Citat
Den originale som Bent Fabricius Bjerre skev er
en stille og rolig melodi.

Ja, nemlig

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-04-09 18:17

Citat
så er der håb endnu

Ja da.

Så må vi håbe den findes på you tube eller andet sted på nettet.

Bibliotekets netmusik har en hel del med Multicyde, hvis det nu er dem.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-04-09 18:20

Jeg har ikke fundet ud af hvordan man gør med biblioteket, så jeg snupper youtube

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-04-09 18:26

Du finder først din kommune, hvis den er med i ordningen.

Derefter dit cpr nr og til sidst en kode du har fået af din bibliotekar.
Den ber du om ved næste besøg.

Du kan bestille bøger, se din lånerstatus m.m.

http://netmusik.shop2download.com/cgi-bin/WebObjects/TShop.woa

Musikken ligger på netmusik.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-04-09 18:31

Det må jeg få gjort noget ved

Ser lige at den også bliver kaldt

Norwegian Sunset - Bent Fabricius Bjerre, altså nu må de gerne begrænse sig

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-04-09 18:31

På netmusik kan du lytte til 30 sek. musik uden at logge ind.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-04-09 20:40

Nu har jeg været samtlige numre igennem på netmusik med Multicyde uden held---- kors dem bliver jeg aldrig fan af

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-04-09 20:44

Hvornår finder i to melodien.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-04-09 21:04

Ligger du på lur med det rigtige svar Eyvind ?

Vi andre bruger løs af livliner og netmusik, TDC Play og og

hvorfor har google ikke en site der hedder google.music.com

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-04-09 21:08

Nej - men jeg vil da godt hjælpe ................... hvad leder i efter.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-04-09 21:20

Jamen Eyvind vi har skam fundet melodien

Nu mangler vi "kun" at finde udgaven hvor der er en kvinde der synger, og det eneste jeg kan huske hun sang om var en regnbue

du kan høre en version af melodien her

http://www.youtube.com/watch?v=j9j7ZdSac_o&feature=related

og den jeg efterlyser, er lige så stille som den du kan hører i linket

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-04-09 21:43

Jeg stopper lederiet nu men kom dog frem til at det har noget med bjergkøbing filmen at gøre.
http://filmz.dk/manden-bag-bjergkoebing-grand-prix-er-doed

http://www.imdb.com/title/tt0073000/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-04-09 21:49

Citat
Var der ikke et nummer, der hed noget med "Rainbow", der også brugte temaet? Det har været omkring 1999 tror jeg.

http://filmz.dk/manden-bag-bjergkoebing-grand-prix-er-doed

Fra dit link Eyvind.
Det er værd at undersøge nærmere.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-04-09 22:27

yes yes yes, jeg er ikke den eneste

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-04-09 16:17

Vender tilbage, skal i retten og hvem ved hvad vej derefter.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-04-09 16:24

Retten på denne tid af dagen

Nå men hvis de nu beholder dig, så har du jo rigeligt med tid til at søge

Tænk hvis jeg slet ikke kan li sangen mere når den engang bliver fundet

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-04-09 16:28

Citat
Tænk hvis jeg slet ikke kan li sangen mere når den engang bliver fundet

Det har jeg oplevet, den melodi der var super for tyve år siden,
var ikke holdbar så længe.

De byder på drinks i retten, det kan ikke være så alvorligt.
Nogen skal spille musik, er vi heldige er det den du søger.

Og du har en favoritplads i min profil.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-04-09 16:33

Citat
De byder på drinks i retten, det kan ikke være så alvorligt.
Nogen skal spille musik, er vi heldige er det den du søger.

Har i fået nyt arresthus, hvor de gamle kendinge bliver inviteret til housewarming

Citat
Og du har en favoritplads i min profil

Tak

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-04-09 17:04

Nej retten er nedlagt, så nu skal politiet køre over 80 km med røverne.
De sparer penge siges det.

Huset står tomt, vi ser hvad det kan bruges til.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-04-09 17:13

Citat
De sparer penge siges det.

Ha, hvilken snedig hjerne har regnet den ud??

Citat
Huset står tomt, vi ser hvad det kan bruges til

Se hellere at få det brugt, ellers kommer der bz'ere eller asylcenter

Teil jeg venter lige lidt med at lukke tråden, tænk nu hvis Eyvind fandt melodien, og ikke har råd til at købe sig ind med svaret

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-04-09 18:25

Jeg har ikke fundet den. Men luk du bare, for jeg opretter da bare en ny tråd hvis det er.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-04-09 19:37

Ok, så lukker og slukker jeg nu

Eyvind du kan da også bare sende mig en pm hvis du finder den

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-04-09 19:37

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-04-09 21:29

Hjemme igen efter en tur i arresten, der var koldt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-04-09 17:30

Jeg ville lige se om der var skrevet mere her, for jeg får jo ikke selv mail

Godt at se dig igen Teil, håber ikke du blev forkølet