/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Nordsted1
Fra : Teil
Vist : 1621 gange
100 point
Dato : 14-04-09 21:23

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-04-09 21:32

Teil du er simpelthen en skat, at du orker at blive ved at søge for min skyld... du skulle vide hvor meget pris jeg sætter på det

Nu kom der smukke billeder på, nu mangler vi "kun" hende der synger om regnbuen

(vandfast macara er noget opreklameret fis)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-04-09 21:39

Husker du hvem der synger ?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-04-09 21:40

Så du hun kom løwne

Undskyld kunne ikke dy mig

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-04-09 21:42

Ha ha vi får pia til at synge til de smukke billeder.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-04-09 21:44

Not For The Dough

Pia

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-04-09 21:50

Citat
Ha ha vi får pia til at synge til de smukke billeder.

Det skal du så ikke lige ønske dig

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-04-09 22:00

Judy Garland i "Troldmanden fra Oz" ?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-04-09 22:00

Eva Cassidy

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-04-09 22:06

Citat
Husker du hvem der synger ?

Nej desværre, men som jeg har nævnt før, så er det helt tilbage til 1999 jeg har hørt den, måske den oveni købet er ældre?? men nogle gange er jeg lige ved at tro den bliver spillet, men så er det - not for the dough

Citat
Så du hun kom løwne

Ja, det var faktisk temmelig pudsigt, at jeg lige loggede på der (jeg har ikke været hjemme før)

Camillasmosterhanneglad.... Judy kan det ikke være, hun var væk før melodien blev skrevet, den anden du nævner kender jeg ikke, vil da lige søge på den.........er det ikke en smuk melodi?? Den er fra en norsk tegnefilm.. Bjergkøbing grandprix, skrevet af Bent Fabricius Bjerre

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-04-09 08:14

Jeg har bestilt filmen på biblioteket.
Så må vi se om melodunten dukker op.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-04-09 08:15

Not for the dough
er ikke skrevet af Bent F Bjerre

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-04-09 08:24
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-04-09 08:52

Altså Teil, nu får jeg helt dårlig samvittighed, så meget skal du da heller ikke gøre ud af det

Bortset fra det så blev filmen vist i tv den 1.1 om morgenen, godt nok var jeg ikke helt vågen,(det var jo dagen derpå) men de spillede så vidt jeg fik set ikke den version jeg efterlyser, men original musikken af Bendt Fabricius Bjerre

Den sidste du linker til--- jeg syntes altså det er hendes stemme, men det er vel også hende der synger på - not for the dough?? så jeg bare syntes jeg kan genkende stemme

Den melodi er godt nok brugt meget mere end jeg troede, men den er nu også smuk

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-04-09 09:40

Jo det er gruppen Multicyde med A better day og Not for the dough.

Jeg så filmen den 1. januar, det var jo en sløv morgen.
Den skal ses igen.

Ha en god dag.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-04-09 11:00

Jeg syntes bare det er synd at der "ikke er noget for hunden"

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-04-09 11:03

Det lyder ikke som Eva Cassidy (hun synger "Somewhere over The Rainbow" så smukt) - troede, det var den.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-04-09 11:09

Citat
Jeg syntes bare det er synd at der "ikke er noget for hunden"

Det synes jeg også

Men Mylticyde rapper, så det må være noget for ænder.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-04-09 12:53

Citat
Jeg syntes bare det er synd at der "ikke er noget for hunden"

Han er vist fløjtende ligeglad med musik, han vil hellere myrde et pivdyr

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-04-09 13:49

Det var nu ikke din "kamphund" jeg tænkte på, men en af de venlige vovser.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-04-09 16:30

Jeg har ikke fået Il Tempo Gigante fra bib.

Vores landbib har kun tre bøger, alle tre er om køer og grise.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-04-09 16:35

Tjaaa.... det er vel hvad man kan forvente af et landbiblo

Men jeg venter tålmodigt, et par måneder mere eller mindre betyder ikke noget

Det er da heller ikke til at sidde og se film i dette smukke vejr - jeg er her kun et smut for at hente en kande kaffe mere, ellers dehydrerer jeg i varmen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-04-09 17:00

Norwegian Sunset,jeg hved ikke om det er den i tænker på.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-04-09 17:03

Jo manse, det er den.

Det skal være en dame som synger,
Mylticyde er på tapeten.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-04-09 17:10

I melemtiden synger Loreena for os.
En dag rejser jeg over og besøger hende.

http://www.youtube.com/watch?v=m54SmVsQqgc&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=0B7sH5QLyXY&feature=related

Havearbejde slider, i pauserne lindrer musikken de ømme muskler.

http://www.youtube.com/watch?v=FDw3CyOmj20&feature=related

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-04-09 17:16

Kan det være Sissel Kyrkjebø, hun har sunget den.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sissel_Kyrkjeb%C3%B8

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-04-09 17:21

Det hælder mere til A Better Day med Multicyde.

Norwegian sunset er samme melodi som Not for the dough.

Loreena er her igen.

http://www.youtube.com/watch?v=yYkg6styqfM&feature=related

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-04-09 17:30
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-04-09 17:33

Loreena er på min forside i denne md

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-04-09 17:50

Så nu blev vinden altså kold

Manse jeg har været inde og tjekke Sidsel, hvis det er den hvor hun synger sammen med Igor, så er der en snert af det rigtige, nemlig melodien, men den jeg efterlyser er en meget stille udgave, faktisk som originalen, og det eneste jeg kan huske af den er, at hun nævner en regnbue??

Loreena er også rigtig god, hende kendte jeg ikke før nu--- tak for det

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-04-09 18:11

Songs Sissel has performed but not released on CD

http://en.wikipedia.org/wiki/Sissel_Kyrkjeb%C3%B8#Songs_Sissel_has_performed_but_not_released_on_CD

Den er svær du

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-04-09 18:14

manse jeg har hørt den i radioen flere gange, så det kan ikke være Sidsel, når den ikke er udgivet på cd?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-04-09 15:58

Så er filmen hjemme fra landbib, jeg hentede den her til eftermiddag.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-04-09 17:30

UUh det er godt nok spændende--- vi kan nok ikke kalde det for en gyser?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-04-09 17:34

Il Tempo Gigante Horror ! ! !

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-04-09 22:31

Jeg har set lidt hurtigt gennem filmen, men en kvinder der synger
er slet ikke med.
Filmen er fra 1975, kan der findes andre versioner ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-04-09 22:51

Det tror jeg ikke, men jeg kan ikke svare med sikkerhed

Teil du skal ikke bruge mere "krudt" på at finde den melodi, selv om jeg gerne vil have den fundet, men mon ikke den lige pludselig er der - det håber jeg

Jeg takker mange mange gange for din store indsats, håber også du selv er lidt interesseret i den melodi?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-04-09 07:25

Er du sikker på at den var med i Bjergkøbing Grand Prix.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-04-09 07:32

Jeg har hørt den i radioen i oktober 1999

Det var første gang jeg så filmen 1.1.09, og jeg fik ikke set det hele, så jeg ved ikke om den er med i filmen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-04-09 10:46
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-04-09 10:59

Den er også utrolig smuk. Den har jeg heller ikke hørt før

Nå badet kalder, er lige blevet færdig med at køre det sidste brænde ind---det er godt nok ikke pigearbejde, men nu er det klaret for i år

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-04-09 12:04

Kan det have været Enia?