/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
mangler nyt kraftig bundkort
Fra : lillelyst
Vist : 530 gange
46 point
Dato : 19-04-09 23:04

Hej. Jeg skal have fundet mig en afløser til min nuværende bundkort: (P965-Platinum-Core 2), men skal være sikker på at min cpu: (Core 2 Duo E6600), samt ram: (2GB KIT DDR2 PC6400 800MHz CL4 DDR2 XM) passer til kortet. Er lidt usikker på hvad jeg reelt skal se efter men måske kan I give mig et bud. (ønsker ikke brugt bundkort)
Kortet skal helst være et intel og må også gerne være et par tænder hurtigere.

På forhånd tak for hjælpen

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 46 point
Dato : 20-04-09 08:13

Hvor vil du få øget hastighed fra hvis du bruger samme cpu og ram

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 20-04-09 17:26

Køb ASRock G31M-GS på edbpriser.

Det bruger jeg til min Intel E7200 processor - og det er et fint bundkort til pengene, som passer til din CPU+RAM. E6600/E7200 bruger begger socket 775 og DDR2 ram 6400.

Du skal vel ikke bruge computeren til medium/større spil ?
- I så fald skal du have et grafikkort også.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-05-09 15:48

Hvordan er status???

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 27-05-09 09:15

Bundkortet som er blevet købt hedder: asus P5Q pro og kører (efter 2 ugers test) tilsyneladende rigtig godt.
Tak for jeres svar.