/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Brug af recovery-cd
Fra : metalfaust
Vist : 574 gange
100 point
Dato : 19-04-09 13:46

Nogen der ved hvordan jeg bruger recovery-cd'en til at geninstallere Windows XP?

Der er to muligheder, når jeg efter booter fra cd'en og trykker f2:
Repair
Continue installing a fresh copy of XP

Jeg hælder mest til sidste model, dvs. installere påny. Der kan jeg så vælge Don't repair: C:\windows "Windows XP Media Center Edition". Men den advarer imod at geninstallere noget oveni et tidligere operativsystem (samme windows xp), men også imod at jeg sletter partition. Hvordan kommer jeg videre?

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 110 point
Dato : 19-04-09 13:53

Grunden til at den advarer mod sletning af partitionen er at den sletter ALT, inclusive Dine egne filer, og laver en helt frisk installation, men så bruger Du jo bare den backup Du altid har ved hånden.

Repair kan ikke altid oprette fejl i systemet.

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 19-04-09 14:01

Men den må hjertens gerne slette alt. Men det betyder vel ikke at hardware osv. også slettes - eller at evt. hardware som f.eks. cd-rom drev, brænder osv. vil være i udu bagefter?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-04-09 14:14

Hvis den gør det er den sg defekt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-09 14:29

Citat
Continue installing a fresh copy of XP

Så er det jo ikke en RECOVERY du har

Godkendelse af svar
Fra : metalfaust

Dato : 19-04-09 16:37

Tak for svaret LuffeA.