/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Slette Vista og installere XP
Fra : Ysseven
Vist : 1812 gange
500 point
Dato : 19-04-09 11:20

Hej derude,

Min gamle bærbare er død for mig - så nu har jeg måttet købe en ny. Det blev til en Acer Aspire 5530, men var den født med Vista.

Da jeg havde (og har!) en mening om Vista, så har jeg ikke installeret noget særligt på den endnu, men kun flyttet dokumenter & mails mv tilbage. Og nu har jeg moslet med Vista så længe uden at det er begyndt at virke logisk på mig, så nu vil jeg af med Vista og installere XP, som jeg har på en skive.

Men hvad skal jeg være OBS på, inden jeg går igang...? Og hvad kan i værste fald gå galt...? Kan mail f.eks. exporteres fra Mail og puttes ind i Outlook Express bagefter?

Jeg har i min visdom lavet den obligatoriske back-up-CD med Vista som det allerførste.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-04-09 11:25

Du skal være forberedt på et større arbejde, Acer har ikke nogen bundkort drivere til din computer måske hard den en SATA harddisk og så er der endnu mere arbejde med at lave en slipstream cd først, hvis det lykkes at få installeret XP, så har du med sikkerhed ingen lyd og måske kan du heller ikke bruge det indbygge netkort, til at komme på internettet

Kommentar
Fra : xou

Dato : 19-04-09 11:27

hej !
boot fra din xp cdrom og vælg at sleete partitionen(når du istarten af indstallation processen bliver spurt om det) på drevet del det evt i når du oprette nye partition,og vælg derefter at indstallere xp.
du kan osse expotere mail og indpotere dem i xp,i outlook skal du vælge filer-expotere - meddelerse
på en usb nøgle cd evt.derefter kan du bruge filer-inpotere-meddelerse til at få dem tilbage.husk osse dit ads kartotik.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-04-09 11:30

Men der er heldigvis et godt og gratis alternativ Linux Ubuntu den afløser Windows XP her hos mig: http://www.ubuntu.com/getubuntu/download vent indtil den dag hvor der står 9.04 i stedet for 8.10, den er lige på trapperne og den nye er lige til at gå til, nemmere at bruge end Windows så hvis du ikke er altfor konservativ, så kom med i frn stadig større folk af Ubuntu brugere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-04-09 11:32

Hvis XP CDen påstår at der ikke er nogen harddisk (det gør den sikkert) så skal du lave en slipstream CD først, badefter kommer alle problemer med at finde drivere rundt om på nettet

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-04-09 11:39

>Xou
Dit råd kan bruges når man geninstallerer, men ikke her.

o.v.n kan have ret, der findes masser af nyere computere hvor man ikke kan finde XP-drivere, men gå selv ind her og tjek.
http://www.acer.dk/acer/service.do?LanguageISOCtxParam=da&miu10einu24.current.attN2B2F2EEF=405&sp=page15e&ctx2.c2att1=5&miu10ekcond13.attN2B2F2EEF=405&CountryISOCtxParam=DK&ctx1.att21k=1&CRC=2620641492

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 19-04-09 11:42

Jeg har haft kigget og kigget - derfor denne tråd...

Men hvordan finder jeg ud af det med SATA-disk..? Det har jeg (desværre) svært ved.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-04-09 11:43

De mulige drivere er her, der er ingen til XP http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5530.html der findes muligvis nogen som kan bruges, men så skal de findes hos producenten af bundkortet, hvilken bundkort er der i computeren ?

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 19-04-09 11:43

Og hvad siger I til dette her:

http://www.downgrade-vista.com/ - ???

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 19-04-09 11:50

Bundkort...?

Dagens dumme spørgsmål: Er det det, som hedder AMD Turion x2 dual core? For til det har jeg vist fundet det her:

http://support.amd.com/us/psearch/Pages/psearch.aspx?type=2.1&product=2.1.13&contentType=Tech+Download+Processor&ostype=&keywords=xp&items=20

Hvis det ikke er det, hvad skal jeg så lede efter...?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-04-09 11:59

Ja hvad siger du selv ? http://www.downgrade-vista.com/acer_aspire_5530
SIW er et gratis program som finder oplysninger om næsten alt på computer, med den kan du se hvilken harddisk som er indeni: http://www.gtopala.com/siw-download.html

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 19-04-09 12:09

Okay... Nu har jeg downloaded SIW og hold op, hvor er der meget at kigge på...!

Motherboard og bundkort: Er det det samme? For havde jeg jo fundet det.

Men jeg sådan set ikke kommet længere i måden at skifte fra Vista til XP på...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-04-09 12:13

Du kan jo lægge XP i skuffen og genstarte computeren, tryk på en tast for at starte fra CD-ROM, og tag så problemer som de kommer, nå det var ikke pænt sagt, men det er altså svært at rådgive uden at kende de nøjagtige detaljer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-04-09 12:15

Hardisk i SIW, se under Hardware og Lagermedier

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-04-09 12:18

Hvis der ud for Interface står Serial ATA, så skynder jeg mig at løbe langt væk
nej passer ikke, jeg vil følge med på sidelinjen og prøve at blive klogere

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 19-04-09 12:20

Ja, det må så være storage device = Hitachim HTS54323L9A3 SCSI Disk Device.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 19-04-09 12:21

Og det er heller ikke let den anden vej - jeg ved jo ikke, hvor fælderne er, så jeg kan smide brugbar info ud i første hug...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-04-09 12:25

Ingen kritik (vi har alle været nybegyndere ), men Du kan vist ikke klare det med online-hjælp.

Har Du ikke en ven der kan hjælpe ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-04-09 12:26

Glem det, du får ikke andet end problemer, så behold Vista, Windows 7 er på vej og skulle være nemmere/bedre end Vista

mvh klaudi

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-04-09 12:28

Første fælde er under Interface, hvis der står Serial ATA, så skal du eller en hjælper lave en slipstream cd med SATA driver indbygget, og helst også drivere til andet på bundkortet (hvis det kan findes)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-04-09 12:35

Hov hov Klaudi, jeg HAR foreslået Ubuntu som alternativ men ellers enig med dig, det vil blive meget besværlig at få XP på den computer

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 19-04-09 12:40

Man skal aldrig give op!

Så: Hvor i alverden finder jeg noget om "interface"...????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-04-09 12:43

Der hvor du har kigget, bare lidt længere nede, Hardware - Storage Devises - 6. linje

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 19-04-09 12:53

Hmmm... vi kører måske ikke samme udgave af programmet? For hos mig står der intet om interface - nogen steder overhovedet, så vidt jeg kan se!

SUK.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-04-09 12:58

Jo derovre hvor du læste navnet på disken, se nogle linjer længere nede, hos mig står linjerne sådan:
Manufacturer
Model
Size
Firmware version
Serial Nummer
Interface

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 19-04-09 12:59

Hej

Prøv evt. http://www.lavalys.com/ Everest

Den fortæller mere end siw, da den går noget dybere men er vist købe program , ved ikke om der er en trial, med begrænsninger og nøgle ved at google den , det kan hjælpe en hel del af vejen, har selv brugt det en del, til at finde div. altenative drivere hos producenter. siw er udmærket til at finde indstalleret ting og licens osv. men ikke helt så god til f.eks trådløse net drivere, og hardisk"sata" drivere.

God fonøjelse regn med en del besvær og glæde når det lykkedes

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 19-04-09 13:01

JUBEL - eller ej...!?

Jeg har tilsyneladende 1 S-ATA harddisk:

http://komku.blogspot.com/2008/09/acer-aspire-5530-and-5530g-windows-xp.html

Og er det så godt eller skidt...????

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 19-04-09 13:04

Hos mig står der:

Manufacturer
Model
Version
Firmware version
Serial Nummer
North bridge
South bridge
CPU

og lidt til - men ikke interface...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-04-09 13:06

SIW viser mere end Everest!
Ysseven du kigger under Motherboard og ikke under Storage Devices

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-04-09 13:08

du har jo fundet alle driverne til den fremtidige XP nu mangler du bare at lave CDen

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 19-04-09 13:12

Ups...

Men det blev det nu ikke bedre af, for der står:

Manufacturer
Model
Size
Firmware version
Drive letter(s)
Removable
Cache enabled
Smart support

- og ikke andet...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-04-09 13:17

Skidt pyt med det, du har jo fundet ud af at du har en SATA indenbords, nu går du til slipstream CDen, jeg aner ikke hvor du finder SATA driver til din harddisk, håber at nogen kommer forbi som kan hjælpe dig med at finde den.
Husk at få diverse XP drivere med på CDen, og gerne Service Pack 3 også
fremover vil jeg nøjes med at se på og suge viden til mig, den operation har jeg alrig selv gennemført, (men vil gerne lære)
http://www.digitgeek.com/how-to-slipstream-sata-drivers-into-xp-cd/

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 19-04-09 13:34

Hvordan har jeg gjort mig fortjent til ...????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-09 14:26

Citat
Da jeg havde (og har!) en mening om Vista

Den burde være nemmere at ændre end "fra Vista til XP".....

HVAD gør du ikke kan lide Vista

Dit projekt er "dødsdømt" hvis du ikke har den fornødne viden selv, eller en til at sidde ved siden af med den viden...

Masser af bærbære KAN slet ikke udstyres med andet styresystem uden en masse andre problemer...

Det er bærbare der IKKE er bygget til andet en ET BESTEMT styresystem....

Så arbejd lidt med punkt1 i stedet - DOS bruges heller ikke mere med mindre man ved hvad man har med at gøre Og om få år er selv Vista GAMMEL....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-04-09 18:50

Hvordan går det ? Har du forsøgt med XP cd i skuffen ?

her kan du se hvordan nlite slipstreamer SP3, du skal gøre det samme med den SATA driver du skal bruge

Et par link mere:
http://www.dailyrush.dk/features/guides/871/
http://www.hitachigst.com/hdd/support/hddfaqs.htm
måske er det her du kan hente driveren ?
http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=80872.0

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 19-04-09 19:55

Jeg må indrømme, at jeg er lidt "blæst i bolden" lige nu over de mange ting, som kom i tråden.

Så det er i mine øjne en god idé at sove på det...

Men jeg vender frygtelig tilbage!

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 19-04-09 21:34
Kommentar
Fra : peque

Dato : 20-04-09 13:58

Generelt - er der flere fælder man kan falde i her.
Det kan reelt være at bundkortet kan som IBM - vælge iumellem controlleren skal reagere imellem IDE - SATA. I min IBM X60S sidder der SATA men bundkortet kan slå det over til IDE - således at man kan installere windows XP - og derefter hente driveren installere denne og slå det tilbage til SATA i BIOS . og pling så spiller det bare.

MKEN uanset hvad - så rigtig mange producenter vælger at rende lige i røven på Bill gates for at slikke de tabte krummer op - og derfor bkliver maskinerne lavet som i REFI indlæg. Han glemmer dog at de fleste OpenSOurce programmører har fundet en udvej til dette for lang tid siden, som OVN har foreslået. brug Linux.
Ingen virus angreb.
ingen trojaner angreb.
ingen antivirus der suger kraften af maskinen på at beskytte dig imod ???? ingenting!

Reelt får du en "ny" maskine der kan meget meget mere end den kunen med Windblows - så det er absolut en mulighed for at installere!
Som du selv siger skal man ikke give op - men du risikerer med din viden at få brændt den alvorligt af - hvuis du ikke lige ved hvad du putter sammen her.
Istedet fior download Nyeste Ubuntu ( som nok er nemmest for nybegyndere) her http://releases.ubuntu.com/releases/9.04/
og få din maskine til at fungere optimalt!

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 20-04-09 14:35

linux er sikkert meget god men vi er nogle der ikke forstår at instalere da det efter min viden er langt mere besværligt
jeg har prøvet den der hedder 8,10 troer jeg min mail fik jeg aldrig til at virke

så lad lige være med at sige det er meget nemt for det er det ikke
hvis det blev lavet ligesom win med at instalere så ville mange flere flytte til linux

Kommentar
Fra : peque

Dato : 20-04-09 15:13

Tja - Det er da!
Det er at læse hvad der står på skærmen på DANSK - og sørme sjovt nok er det kun i DK at folk er ignorante overfor fornuft og dokumentation at der er nogle mennesker der mener windows fungerer ?????

Luinux viorker og tja - det virker aldeles OK, og selv min mor på 72år kunne installere det selv - ved at læse på skærmen så kan du nu nok også - istedet for bare at slå ud med hænderne og give op.
Hvis du endelig render ind i problemer :
http://linuxin.dk
http://ubuntudanmark.dk/
Hvor der er mere end rigeligt til at hjælpe dig med de problemer.
Det er sjovt nok ikke den store forskel på de 2 OS da de begge udspringer af de Gamle unix - så grundpripperne er det samme.
Men nej vi er vant til at PC skal konfigureres efter Bill gates ønsker og ikke vores egne - så derfor holder vi os til det vi kender og sjovt nok er mere end villig til at betale rigtig mange penge for - og specielt støtte ham i denne sammenhæng - hvor han reelt bestemmer hvilken frihed du har med din maskine. Det er jo ham der bestemmer OS/Programmer osv ?

Men Nej ultra2 - Det er ikkew nemmere end Windows - men det er ligeså nemt og efterhånden er det vist i flere og flere eksperimenter at Linux er faktisk nemmere for nybegyndere - DER IKKE ALLEREDE HAR LÆRT M$ vejen til stifinder og mine dokumenter - så man kan ikke overkomme at det skulle hedde Documents istedet for Dokumenter. Se det kalder jeg snævert,indgroet og uintellegent syn på din egen personlige frihed.

Manden vil jo installere et system som der sjovt nok er lukket ned for udviklingen af ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-09 15:19

Citat
Han glemmer dog at de fleste OpenSOurce programmører har fundet en udvej til dette for lang tid siden, som OVN har foreslået. brug Linux.

Nej - det "glemmer" jeg ikke - men det var ikke det spørgsmålet drejede sig om

Det var at gå fra "Bill" til "Bill"

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 20-04-09 19:18

hvis man nu har haft win 98 me xp og så pludselig går over til linux så skal du ikke bilde mig ind at en dame på 72 kan klare det det er noget vrøvl du er forudintaget af linox
jeg tvivler ikke på at linux er lige så god som xp men det er svære at instalere i linux end xp
så kan du sige hvad du vil
jeg kan godt forstå han vil flytte til xp vista er ikke godt
at opdateringer til xp stopper tror jeg ikke på for de små bærebar kommer jo med xp og dermed
er microsoft jo nød til at køre videre med opdateringer

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 20-04-09 21:28

http://releases.ubuntu.com/releases/9.04/
nu har jeg kigget på dit download og er stærk i tvivl om hvadfor en jeg skal hente

amd turion 64 med vin xp 32 bit

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-04-09 01:30

Ultra2 du kan ikke være bekendt at misbruge Yssevens spørgsmål med dine usande påstande, jeg opretter et 10point spørgsmål i småsank, vil du så være så venlig at diskutere for og imod Windows eller Linux der ? I andre er også velkomne, Ysseven har et stort projekt i gang med downgrade til XP, så hvad med at komme med flere forslag som dem du startede med ?
I kan diskutere videre her: http://www.kandu.dk/spg134942.aspx

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 21-04-09 06:55

Pyha... Sikke mange meninger!

Nu bruger jeg så min sparsomme fritid på at læse om det ene contra det andet - og jeg troede ellers, at det ville være en forholdsvis "smal sag" at nedgradere maskinen...

Jeg følger med på sidelinjen, mens jeg selv læser videre og prøver at bevare overblikket.

Ulempen med de mange forskellige meninger er jo desværre, at jeg/man ikke ved, hvem der har den fornødne baggrundsviden - og dermed har mest ret...!?

Men foreløbig tak til o.v.n. for at oprette en seperat tråd.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 21-04-09 07:22

Desværre er det problemer at ingen firmaer eller lign videreudvikler drivere mm til XP - og du kan reelt hænge med et problem at alle drivere ikke er understøttet iXP- specielt omkring diske mm.

Derfor er det ikke en smal sag at nedgradere til et system der er udgået for support. Der er flere maskiner hvor man Ikke KAN nedgradere da der slet ikke findes drivere til det hardware. >Og det er blevet mere og mere igennem tiderne på maskiner der har preinstalleret Visdta eller lign - at folk vil have dem nedgraderet og det er umuligt.

Jeg mener at Du desværre enten må vælge at acceptere Vista Look og måde at opføre sig på ( har du haft kigget på Windows7) som absolut også er en mulighed - hvis du kan finde den i en DOWNLOAD nogle steder - som ligner Vista - men er absolut forbedret på alle punkter(Kører den selv i VirtualBox).
Men enten Vista,Windows7 eller en Linuxdistro er dine valg - hvis og så frem du vil have en maskine der fungerer optimalt.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 21-04-09 07:28

Citat
http://releases.ubuntu.com/releases/9.04/
nu har jeg kigget på dit download og er stærk i tvivl om hvadfor en jeg skal hente

amd turion 64 med vin xp 32 bit

Siden du har en 64bits CPU - så er det mulgt reelt at installere både 32 og 64bits udgaven. Men der er stadig nogle programmer der ikke fungerer under 64bits men det er vist de færreste efterhånden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-09 07:31

Citat
men det er vist de færreste efterhånden

Desværre nej....

Folk ofrer tusindvis af kroner på komputere og hardware, men bruger STADIG de programmer der er skrevet for 10 år siden (og måske med "mindre" opdateringer)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-04-09 17:07

Her kommer lige en betragtning.

Du har åbenbart Vista som måske ikke kører så godt.
Du har måske meget snavs på din Vista installation.

Hvis du har en geninstallations CD eller et system på din harddisk til at lave recovery.

Her vil jeg lige stille et par spørgsmål.

1. Er din Vista defekt
2. Har du en recovery CD
3. Har du en brugsanvisning hvor der står noget om geninstallation.
4. Kan du ikke køre ældre programmer med din Vista (det er der råd for)
5. Når du starter din computer - står der så noget i bunden af skærmen lige inden windows

Hvis du vil køre Linux (evt. ubuntu som er den nemmeste) kan du teste din computer først,
ved at hente en ubuntu gratis.
ubuntu har mange programmer indbygget bl.a. openOffice (ligner windows office på en prik)
en del flotte grafiske programmer og en super browser FireFox

Vi er en del som kan hjælpe dig med ubuntu, men ellers er der dette forum, også hjælpsomme.
www.ubuntudanmark.dk

Ps. Vent lige et par dage med at hente, så du får en helt frisk ubuntu 9.04

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 21-04-09 17:16

Ysseven BEHOLD DIN VISTA KØB EN USB HD OG BRUG DEN TIL LINUX ELLER XP SOM LEG

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 21-04-09 23:14

Ext4 filsystemet

ET GODT EXKSEMPEL FOR DE UVIDENDE
JEG VED IKKE HVAD DET BETYDER HJÆLP VENLIGST IKKE

Kommentar
Fra : peque

Dato : 22-04-09 07:43

Tja - ULTRA2 - det fortæller sgu mere om din forstand end noget andet :
FAT16
FAT32
NTFS
siger det dig noget?
Så istedet for at rak ned med dine umiddelbare konsekvent tomme mening - så prøv dog at hjælpe manden?
Du skriver selv .- behold din VISTA???
Ysseven skriver i sit spørgsmål:
Da jeg havde (og har!) en mening om Vista, så har jeg ikke installeret noget særligt på den endnu, men kun flyttet dokumenter & mails mv tilbage. Og nu har jeg moslet med Vista så længe uden at det er begyndt at virke logisk på mig, så nu vil jeg af med Vista og installere XP, som jeg har på en skive.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg vil af med VIsta - du skriver behold din Vista - kalder du det at hjælpe personen?

Ysseven:
Hvis ikke du er sikekr på din maskinwe er understøttet af XP - vil jegt på ingen måde råde dig til at rode med dette selv - så hellere få en ven til at hjælpe dig - da det på ingen måde ar bare lige.

Men eftersom ingen andre af de store M£freaks ikke kan bruge en browser og sende personen linket.
Hvis din maskine er 5530 (og ikke 5530G) så er der WindowsXP driverne her: http://www.acer.dk/acer/service.do?LanguageISOCtxParam=da&miu10einu24.current.attN2B2F2EEF=405&sp=page15e&ctx2.c2att1=5&miu10ekcond13.attN2B2F2EEF=405&CountryISOCtxParam=DK&ctx1.att21k=1&CRC=2620641492
Som du bør downloade og bræønde på en CD inden du går igang med at installere dine nye styresystem.
Så er det spå man siger - Tak for hjælpen M$nørder

Kommentar
Fra : peque

Dato : 22-04-09 07:45
Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-09 07:58

Virker din nye Mercedes ikke og er der for mange knapper at trykke på - så læg en SKODA motor i - så kører det problemfrit - og det LIGNER stadig en Mercedes

Virker din Vista ikke så læg XP på den - "Kassen" ser stadig ny ud

Hvorfor købe ny komputer og lægge noget "gammelt" i

LÆR DET NYE AT KENDE I STEDET.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-09 08:01

PS...

I øvrigt er ALLE tastetryk de SAMME i VISTA som i XP - så hvad er det der gør at den skulle være anderledes at arbejde med (med tryk på arbejde) - eneste ændring for en bruger der ikke "piller" er det grafiske.....

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 22-04-09 08:05

--> peque: Tak for linket, men det er (selvfølgelig...) en 5530 G.

Jeg synes nu altså, at jeg mange stederr har set, at det er muligt at købe pc med XP - bare man vil betale en bondegård for det... Så det MÅ da kunne lade sig gøre...!?

Og jeg gider ikke Vista's irriterende opbygning og måden, son den konstant behandler mig, som om jeg var senil-dement...!!!

Jeg har f.eks. slået funktionen fra, hvor den konstant spørger, om jeg nu er sikker på, om jeg vil gøre det, jeg vil. Og i stedet får jeg nu advarslen om, at jeg skal rette på, at jeg har slået det fra.

Hvem bestemmer egentlig i sidste ende: Jeg eller mikroblød..???

Kommentar
Fra : peque

Dato : 22-04-09 08:09

Men så er linket her til en 5530G
http://www.acer.dk/acer/service.do?LanguageISOCtxParam=da&miu10einu24.current.attN2B2F2EEF=405&sp=page15e&ctx2.c2att1=5&miu10ekcond13.attN2B2F2EEF=405&CountryISOCtxParam=DK&ctx1.att21k=1&CRC=2620641492

Der har du stadig alle drivere - Så fatter ikke at alle der råber og skrger om hvor goodt M$ virker - at de sørme ikke kan finde links til drivere mm

Kommentar
Fra : peque

Dato : 22-04-09 08:11

Så det kan reelt lade sig gøre!!!!!!!!!!!!!!

Men jeg er enig med REFI:
det er noget "!åndsvagt" at bruge mange kræfter p? at installere noget der ikke er support på mere!

Forståes på den måde - at du kommer til at knokle og få problemer den dag de lukker opdateringer også. Så derfor kan du knokle på med din Vista - eller Windows7 eller XP!

Men uanset hvad - så kan du da få Vista til at ligne XP ret meget - hvis du leger med Temaer ogf klassiske visninger mm- men det må en M$ nørd nok fortælle dig mere om!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-09 08:32

Citat
Hvem bestemmer egentlig i sidste ende: Jeg eller mikroblød..???

Kan du huske da du første gang startede systemet

Der var NOGET der hed LICENSBETINGELSER - dem skrev du under på (men læste dem sikkert ikke)

Så du er vel IKKE i tvivl om HVEM der bestemmer

Kommentar
Fra : peque

Dato : 22-04-09 10:43

@REFI: hehehe nemlig !

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 30-04-09 22:46

Gad vide, om Ysseven helt har glemt det stillede spørgsmål? Kunne nu godt give en tilbagemelding til alle de hjælpsomme mennesker, der har brugt tid og pc til at hjælpe

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-05-09 01:00

Tid og computere har vi rigeligt af men Ysseven er vist ikke vågnet af den coma som blev udløst da hun fandt ud af hvor svært det er at gå tilbage til XP

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 01-05-09 06:52

Jeg haft meget travlt både på job og i vores såkaldte beboerdemokrati.

Og så var/er der ikke det store overskud til den bærbare, som stadig kører med Vista!

Men jeg har ikke glemt tråden. Jeg bliver jo daglig mindet om skidtet...

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 01-05-09 23:47

Hej Ysseven.
Helt fint med et livstegn. Og god weekend

Kommentar
Fra : henrik59

Dato : 22-05-09 14:06

Kære Ysseven

If it ain't broke, don't fix it. Det er i bedste fald spild af tid, i værste fald umuligt.

Jeg var også lidt irriteret på Vista, manglede en enkelt driver osv. Hastigheden var heller ikke i top. Men, efter at jeg fornylig gav min pc 2 GB Ram, har den kørt fint, og hurtigt.

Så hvis du ikke allerede har mindst 2 GB Ram, bør du opgradere. Glem alt om at skifte til XP. Livet er kort, og du kan komme til at bruge dage på det...

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 22-05-09 15:19

Citat
Motherboard og bundkort: Er det det samme?
Yeps .

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 24-05-09 11:21

Jeg har 3 GB ram - og kan stadig ikke enes med Vista!

Og siden i går er skidtet blevet langsomt som #%£*&"$, og det eneste som jeg bevidst har gjort, var at sige ja til en opgradering af Adobe. Og den har jeg så fjernet igen, genstartet - men forskellen er ens.

Og alle mine gode links lå på den gamle PC, som jeg ikke længere kan komme ind på.

Sikken en møg-søndag.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-09 12:19

Bliv glad igen når du har installeret Ubuntu:
http://www.ubuntu.com/getubuntu/download
den er faktisk meget nem at lære og med CDen kan du komme ind på din gamle computer og hente ting og sager, men hvis du har programmer som der ikke findes en Linux version af og er afhængdig af disse programmer, så prøv da Windows 7, den kan du bruge gratis i et år, det kan jo kun gå fremad i forhold til Vista:
http://www.microsoft.com/windows/windows-7/
Citat
Og alle mine gode links lå på den gamle PC
mon de ikke kan hentes ud med en Linux live cd

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 04-06-09 21:10

Jeg har snart ikke mod på noget som helst mere...!!!

Maskinen er blevet møg-sløv, og jeg aner ikke hvorfor.

Og jeg har end ikke forsøgt at installere XP, fordi jeg er blevet i tvivl om, hvorvidt jeg ødelægger noget permanent.

Surt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-06-09 21:16

Du tager selvfølgelig en backup af alle dine filer, prøv så at starte med XP CDen i, du kommer sikkert ikke så langt at du ødelægger noget, før du får besked om at der ingen harddisk er i computeren, surt men sådan er det med nye computere der er født med Vista, min bror har også en langsom Vista, det er der tilsyneladende ikke noget at gøre ved, Vista bruger jo selv det meste af kræfterne, bare for at køre

Ubuntu kan godt se din harddisk http://www.ubuntu.com/getubuntu/download

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 04-06-09 21:37

Nogen gange, når en pc er blevet møg-sløv, hjælper det at rydde op i midlertidige filer mm.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 04-06-09 21:50

hp pavilion dv9889eo med vista det tog ca en uge at lave den om til xp

så behold din vista og vent på win 7.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 04-06-09 22:27

Hvis alle lige et øjeblik ser bort fra det oprindelige spørgsmål, så kunne nogle kloge hoveder måske her og nu, hjælpe Ysseven med at få hendes pc til at komme op i fart igen.
MVH

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-06-09 23:36

Ski da ikke når der er en Vista på den er og bliver en kraftsluger og dermed langsom.
Det bedste Ysseven kan gøre, er at køre Windows sikkerheds scanner, og lade den rydde op og optimere, desværre giver det sikkert ikke noget mærkbart:
http://onecare.live.com/site/da-dk/default.htm

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 04-06-09 23:46

Citat
Og siden i går er skidtet blevet langsomt som #%£*&"$, og det eneste som jeg bevidst har gjort, var at sige ja til en opgradering af Adobe. Og den har jeg så fjernet igen, genstartet - men forskellen er ens
PC-en må jo ha været hurtigere før

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-06-09 23:55

Afinstaller Adobe reader fra Kontrolpanel, og skift til Foxit reader, den er ikke nær så krævende som readeren fra Adobe:
http://www.kandu.dk/Tip19535.aspx

http://www.foxitsoftware.com/downloads/

Foxit reader kører også på min Ubuntu, som jeg skriver fra lige nu

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 05-06-09 00:00

Citat
sige ja til en opgradering af Adobe. Og den har jeg så fjernet igen, genstartet - men forskellen er ens.
OVN - nu må du altså lige læse indenad, ik?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-06-09 00:04

Det er vist kun opdateringen som er fjernet og det gør readeren endnu mere sårbar

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 05-06-09 00:16

At en Adobe bliver opdateret, bør altså ikke få en pc til at blive langsom, sådan lige med eet?? Det må skisme da være noget andet, der er smuttet ind . Så kanske der bare skal køres AV og andet oprensning???

Og godnat

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 05-06-09 09:24

Jeg har Avira AntiVir Premium - og har kørt en komplet omgang scanning = intet mistænkeligt.

Og jeg fjernede Adobe HELT fra maskinen, men måtte så jo installere den igen, fordi jeg skulle bruge den... Og jeg tømmer jævnligt de midlertidige filer.

Men noget MÅ være galt, for jeg har jo ikke haft den så længe, og den er blevet afsindiiindig langsom siden hin mindeværdige opdatering af Adobe. Og jeg har jo kun haft maskinen i ret kort tid.

Opsummerende kan jeg sige, at jeg p.t. ikke længere tør prøve at skifte til XP (hvormed jeg egentlig burde lukke denne tråd) - og lige nu skal jeg så finde ud af, hvordan jeg får min hastighed tilbage (og nok burde starte en ny tråd, hvis der ikke allerede findes én, som jeg bare ikke kan finde!).

Men jeg sætter stor pris på jeres tålmodige og trofaste input, også selvom min egen reaktionstid ikke altid er noget at prale af...!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-06-09 09:34

Prøv lige den før nævnte scanning inden du helt opgiver, den kan måske rydde lidt op med mere:
http://onecare.live.com/site/da-dk/center/whatsnew.htm
og så ud med Adobe og ind med Foxit i stedet for: http://www.foxitsoftware.com/downloads/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-06-09 09:48

Og nu kan jeg se at jeg bliver nødt til at æde mine ord igen, jeg lgde ud med at skrive, at der ikke er XP drivere til din Acer Aspire 5530, det passer ikke, det er mig som ikke kunne navigere på siden
Prøv at lægge din XP cd i cd skuffen og prøv om du kan installere, hvis ikke du kan, på grund af at XP ikke kan finde en harddisk, n¨men så har du da forsøgt, og kan gå i tænkebox om du vil lave en slipstream cd, hvias du vil forsøge, så hent drivere først og gem dem på et eksternt medie, så de er klar til installering.
Drivere hentes herfra: http://support.acer-euro.com/drivers/downloads_gd.html

Kommentar
Fra : peque

Dato : 05-06-09 10:09

@helle22:
En maskine BØR ikke blive langsom af at knalde en PDF reader på - men eftersom OS er Windows - så er bør/plejer noget urealistiske -> EFTER MIN MENING.

Tit og mange gange tilføjer og fjerner folk programmer som ind i helvede og det fucker din registreringsdatabase op. Men det kunne være der var installeret Office2007 samtidigt.

Derfor må man kigge lidt på de tilfældige muligheder - evt starte med at trykke CTRL-Alt-DELETE og få sin Windows Jobliste frem - derinde kan man se hvor meget der banker rundt af processor konstant!
På min normale XP installation har jeg 32processor kørende - Prøv at se hvor mange der er i Vista - så kom ikke at sige den ikke er mere krævende .- se evt RAMforbruget samtidigt.
Så kommer alt det extra man vil starte op - MSN - Skype osv tager altsammen resourcer - specielt eftersom de fleste vælger at starte disse programmer fra boot.
Bare tænk på Adope Updater står i baggrunden og tjekker efter opdateringer.

Derfor er Windows sløvt og hvis ikke brugeren selæv har forstand og mulighed for at rydde op i regdatabase mm - så bliver en Windows Maskine extremt sløv indenfor et par dage ( bare min mening)
Nu er jeg Systemadministrator for et firma på 40 mennesker hvor clienterne er Windows - for at Sælgerne kan finde ud af det. Men dertil kommer også min engang om måneden kommer de forbi og vil have ryddet op på deres maskine.
Nu har jeg kørt med Min ArchLinux siden 2003 på min egen bærbare og tja den er sgu lige så hurtig som dengang? Så der er nogle uulemper og fordele ved alt.

Men eftersom der vil ændres på en ting som kræver forstand mm og generelt efter min mening er spild af tid - pga de stopper for opdateringer mm til XP - Så kan man starte med at prøve at lære det nye system at kende og det kan da laves til at ligne XP - så vidt jeg ved.
At vente på Windows7 ændrer jo ikke ved - at hun ikke kan lide deres look mm ved Vista - så bliver det jo ikke bedre ved Windows7 - selvom skidtet kører noget bedre end Vista!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-06-09 10:19

Et godt råd....

Smid din resque i....

Så er din maskine som da du købte den

Jeg fatter ikke folk køber NYE maskiner med et OS og det første de gør er at ændre på alt.....

Det er DØMT til at gå galt

Du kunne vel heller ikke fide på at købe en ny bil og så stå i carporten og lægge ny motor i fordi den nok er bedre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-06-09 10:48

Citat
Jeg fatter ikke folk køber NYE maskiner med et OS og det første de gør er at ændre på alt.....
der er altså ret langt mellem computere uden Vista præinstalleret, ellers skal man købe online og selv sætte computeren sammen, hvor mange tror i der gør det

Kommentar
Fra : peque

Dato : 05-06-09 11:12

OVN: jamen jeg gør det da med hver eneste jeg køber ind - udfra 3 predefinerede modeller!

Så reelt set erhvervsmæssigt hvor forstanden er - så gøres dette!
henvender dig til dig kontaktperson - og beder om at få stillet 3grundkonfigurationer til rådighed ogh kan derefter editere dem efter tilpasning ti lbrug!

Problemet er nok tit ogh ofte at - at der er regler for at en maskine ikke må sælges ud OS i DK. Derfor har man efter da klart fra M$ side sagt fra overfor XP mm - Kun Vista og eftersom Windows7 ligger i BETA - så er den ikek officielt - så det er det reele valg der gives til producenterne - og derfor mener jeg personligt - det er kanonfedt at flere producenter går over til at skifte til evt preinstalleret Linux.

Men det ændrer ikke ved - at man ikke smadrer en ny bil totalt ved at ligge en gammel motor i - dagen efter man har købt den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-06-09 11:22

Citat
der er altså ret langt mellem computere uden Vista præinstalleret

De stykke må man gå så hvis man IKKE er tilfreds med Vista (som i øvrigt fungerer udmærket)

Og Vista kan da sættes op så du "næsten" ikke kan se forskel på den og XP - uden at ødelægge noget....

PS...

Og hvad angår kræfter er maskinerne jo LAVET til Vista hvis de født med det

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 05-06-09 11:32

Da jeg skulle ud og finde en ny computer, så var jeg også tvunget til at se på prisen...

De maskiner, som jeg havde råd til, og hvor jeg kunne enes med den fysiske opbygning= tastatur, skærm m.v., var desværre alle født med Vista. Så der var ikke så mange andre muligheder.

Dertil troede jeg, at jeg med tiden ville kunne lære at acceptere Vista, men faktum er, at jeg stadig bruger oceaner af tid på at finde rundt i ting. Og det er jeg også træt af.

Jeg bruger ikke MSN eller andet, som starter med det samme. Men der ligger Google Desktop og Acer eAudio Management i bunden, og det har jeg ikke bedt om. Til gengæld ved jeg ikke, hvordan jeg fjerner det igen - eller for den sags skyld tjekker hvad der ellers ligger...

Kommentar
Fra : peque

Dato : 05-06-09 11:39

Start med at se på din Windows Jobliste = CTRL + ALT + DELETE -samtidigt.

Derinde kan du se dette - om det starter op eller er skjult ?
Basis er - det er ikek smart at ændre maskinen til noget der ikke er udvuiklet drivere til!
Men har da givet dig linket tidligere til den drivere - så er det jo at downloade disse - brænde dem på CDrom eller ligge dem på USB - installe XP - og se om tingene fungerer efter du har lagt driverne ind

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-06-09 11:43

>peque

"Problemet er nok tit ogh ofte at - at der er regler for at en maskine ikke må sælges ud OS i DK"

Går ud fra Du mener uden OS, men hvor i hulen har Du det fra ?

Den dag man ikke kan købe en færdigsamlet computer uden OS dropper jeg sgu den "hobby", desuden foretrækker jeg til hver en tid en full Windows og ikke alt det OEM og reetableringsfis der aldrig har skabt andet end problemer for folk.
Allerede ved købet hvor man ikke får en ....luset bortsparet....CD med til reetablering knækker filmen, godt nok ligger reetableringen på en anden partition, men hvad hvis harddisken er stået af ?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 05-06-09 12:27

Citat
Opsummerende kan jeg sige, at jeg p.t. ikke længere tør prøve at skifte til XP (hvormed jeg egentlig burde lukke denne tråd) - og lige nu skal jeg så finde ud af, hvordan jeg får min hastighed tilbage
Jeg ved, at jeg får o.v.n. på nakken , når jeg nu foreslår at downloade og køre CCleaner. (Husk at fjerne flueben ved: Installer YaHoo Toolbar - hvis du ikke vil have den med).
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
Som du kan se, gør jeg det alligevel. For CCleaner har renset en hel del op på mine pc-ere uden nogen problemer. Så lad o.v.n. skælde mig ud , men prøv programmet

MKH og god lang weekend

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-06-09 21:40

Der er også et udmærket gratis program, der hedder Revo Uninstaller. Det kan både afinstallere og rydde op i "rodet" på en pc.
http://programmer.downloadcentral.dk/?RevoUninstaller/Tweaks-Tunes/Diverse/3085
Og der er grøn ring fra Web of Thrust, så det kan downloades uden problemer

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 09-06-09 22:58

Citat
Men der ligger Google Desktop og Acer eAudio Management i bunden, og det har jeg ikke bedt om. Til gengæld ved jeg ikke, hvordan jeg fjerner det igen - eller for den sags skyld tjekker hvad der ellers ligger...
Disse ting kan du stoppe ved opstart ved at bruge enten Revo eller CCleaner.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-06-09 11:55

Det behøver man ikke ekstra programmer til at ændre, klik på start flaget nede i venstre hjørne, skriv msconfig i søge feltet og tryk på Enter, idet vindue som åbner, klikker du på fanen Start, fjern markering ved dem som du ikke ønsker skal starte sammen med Windows, klik på Anvend og ok, næste gang du starter computeren starter de valgte programmer ikke, og du skal selv starte dem hvis du får brug for programmerne.
Jeg gider ikke skælde nogen ud, men vil lige gentage linket til Microsofts egen oprydnings program, som kører online, prøv den Ysseven den kan sikkert mere end de andre og er uskadelig:
http://onecare.live.com/site/da-dk/center/whatsnew.htm

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 10-06-09 16:41

Citat
Jeg gider ikke skælde nogen ud

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 12-06-09 15:23

Nu har jeg prøvet at køre den der online-scanner... Men det gik altså bare slet ikke!

Den kører i ring, og kan heller ikke fjernes, som beskrevet under hjælp!

Så nu ligger der én ting mere, som jeg skal have styr på...

Og Acers support var bestemt heller ikke noget at råbe hurra for.

Hjææælp......

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-06-09 15:34

Citat
Hjææælp......
definer lidt mere om hvad der nu trykker (ud over alle de andre Vista problemer) scanneren gjorde den Acer Vista bærbare som jeg hjælper med lidt hurtigere, hvad mener du med "kører i ring"

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 12-06-09 15:40

Først skal jeg installere scanneren, og så køre den... Men de to billeder kører i ring, og der sker ingenting!

Jeg kan heller ikke få lov at fjerne programmet igen - og jeg har endda forsøgt at genstarte skidtet, men lige meget hjalp det.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 12-06-09 15:59

Nu kom mit antivirus op med en advarsel:

Den har fundet en trojaner: Generic.780962 i ...\Acer GameZone\backspin billiards\backspin.exe !?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 12-06-09 16:07

Det er vist på tide at du går over til Malwarecheck, der er noget galt med din Vista, hvad der er galt, det kan jeg ikke vide noget om, men eksperterne derinde kan (med forskellige logs fra programmer, som du bliver bedt om at køre) meget bedre hjælpe dig, det er gratis at blive bruger og på hjælp der:
http://www.malwarecheck.dk/forum/

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 12-06-09 16:09

Suk...

Men det jeg så.

Tak.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-06-09 19:11

Citat
Nu kom mit antivirus op med en advarsel:
Hvis dit antivirusprogram er opdateret, så "kør" lige din pc igennem med det. Når der så er blevet fjernet evt. snask, henter du CCleaner, installerer, sætter dig stille og roligt ind i, hvordan programmet fungerer, og så kør det.
Citat
(Husk at fjerne flueben ved: Installer YaHoo Toolbar - hvis du ikke vil have den med)

http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

Citat
Og jeg tømmer jævnligt de midlertidige filer
CCleaner rydder op i meget andet også.

Jeg har brugt CCleaner til at rydde op på mange puttere. Og jeg har IKKE haft nogen som helst problemer med det program. Tværtimod er samtlige puttere blevet hurtigere.

Jeg vil også anbefale dig at køre en defragmentering, når du får tid til det. For en defragmentering er også med til at speede op.

Så fortvivl ikke, men prøv lige disse "arbejdsgange".

Mvh og god weekend fra heller22

PS! Selv om o.v.n. af en eller anden grund er meget imod CCleaner, så prøv det alligevel. For så vidt jeg har forstået, er der en del andre Kandu-brugere, der benytter programmet uden at have problemer med det.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 12-06-09 19:52

Nu har jeg kørt Ccleaner og fuld scanning i Malwarebytes og har spurgt om hjælp derinde.

Jeg sætter resultatet ind her, når jeg har det, og så lukker jeg tråden.

Indtil da: foreløbig tak. ;)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-06-09 20:07

Citat
Jeg sætter resultatet ind her, når jeg har det, og så lukker jeg tråden
tak det er altid rart at følge med, det seneste her kan jeg ikke gennemskue, og man kan gå hen og blive lidt klogere.
Øhh hvad med Windows XP ? ny computer uden styre system måske ? Og så på med XP
og hvad med Linux ? Tråden er gammel og jeg husker ikke om du har kommenteret overhovedet

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 12-06-09 20:38

Det er stadig vista... tør ikke andet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-06-09 20:45

Citat
tør ikke andet.
vil det sige at du slet ikke har lyst til at prøve Ubuntu den er nem og gratis, kan opdateres mange år efter Windows XP er forældet, den har næsten alle tænkelige programmer (selvfølgelig lidt anderledes end du kender dem) og den kan ligge ved siden af Vista indtil du bliver så glad for den, at du sletter Vista og bliver en computer bruger igen

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-06-09 20:50

Citat
Opsummerende kan jeg sige, at jeg p.t. ikke længere tør prøve at skifte til XP (hvormed jeg egentlig burde lukke denne tråd) - og lige nu skal jeg så finde ud af, hvordan jeg får min hastighed tilbage (og nok burde starte en ny tråd, hvis der ikke allerede findes én, som jeg bare ikke kan finde!).

Men jeg sætter stor pris på jeres tålmodige og trofaste input, også selvom min egen reaktionstid ikke altid er noget at prale af...!
Det skrev ysseven d. 05.06.
Mvh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-06-09 20:53

Øhhh. Det sidste indlæg var til o.v.n.
Citat
Øhh hvad med Windows XP ?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-06-09 21:45

http://programmer.downloadcentral.dk/?RevoUninstaller/Tweaks-Tunes/Diverse/3085

Den der Revo Uninstaller er vist nok bedre end CCleaner. Den er anbefalet længere oppe i denne odysse. Men det fremgår ikke, om du har brugt programmet.

Det var bare det

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 17-06-09 09:12

Jeg kan snart ikke huske, hvad jeg har brugt eller ikke. Men der knokles på højtryk for at få skidtet til at virke:

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?p=14928#14928

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-06-09 10:55

Måske ender du som en Vista bruger, godt maskinen kom til at virke igen

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-06-09 12:02

O.v.n. Vi prøver altså på, at få speedet Yssevens putter op i fart. Så find lige ud af, hvordan det skal gøres, tak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-06-09 12:07

Computeren er oppe i fart igen, og det helt uden esktra programmer

Godkendelse af svar
Fra : Ysseven

Dato : 17-06-09 12:16

Tak for svaret o.v.n.!

Det var godtnok lidt ad kringelde omveje at jeg fik løst hastighedsproblemet - men nu er det klaret.

Løsningen på hastigheden var at sætte ydeevnen på CPU'en ved fast strømforsyning fra minimum til maksimum.

Hvorfor i alverden den var sat til minimum, det aner jeg dog ikke. Jeg har i al fald ikke gjort det selv..!!!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-06-09 12:21

Selv tak - desværre kunne vi ikke løse problemet her, men godt du fik det løst, har du så bestemt dig til at fortsætte med Vista og lære den at kende ? Windows 7 ligner den, så på et eller andet tidspunkt må du overgive dig

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-06-09 13:17

Jamen, så har man jo lært noget nyt igen Godt du fik problemet løst.

Tak for denne (om)gang .

Mvh fra Heller22