/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hurtigere nedlukning af Vista?
Fra : o.v.n.
Vist : 594 gange
100 point
Dato : 18-04-09 10:37

Min bror har en Acer Travelmate med Vista Home Premium, det er den eneste Vista computer jeg kommer i nærheden af, mage til sløv maskine findes vist ikke, og når den skal slukkes så er det næsten umulig at tage livet af dyret, det tager altid flere minutter og engang imellem trykker han simpelhen på start knappen til den slukker, det giver så start problemer og jeg har sagt han skal vente på den automatiske nedlukning, han kan så gå fra den bærbare efter at have sat computeren til at lukke, flere timer efter kører den stadig.
Er her nogen der har en metode til at lukke ned, hurtig og korrekt så der ikke bliver problemer med at starte igen ?
Og jo den er tjekket og scannet efter alle kunstens regler, og det er heller ikke fordi den er igang med at installere opdateringer

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-04-09 10:56

Kender ikke en hurtig måde,men prøv at kører en scanDisk
(chkdsk)pluds defrag.
Du kan bruge

DrvCare Vista 5.3

http://manse9933.dk/sub/tips_hw/tricks/sub/big/b2.htm

Det kan være korupte filer (bitmap) i filsystemet en chkdsk skulle rette/slette disse.
Billede af programmet i bunden.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-04-09 11:00

Den vil jeg måske prøve igen, det er måske et havlt år siden sidst, jeg kan ikke huske om det hjalp en kort tid efter disk scanning

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 110 point
Dato : 18-04-09 11:10
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-04-09 11:12

Hvad viser den Goggle søgning ? Siden kan ikke vises står der

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-04-09 11:14
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-04-09 11:16

Citat
Hvad viser den Goggle søgning ? Siden kan ikke vises står der

Du har en mærkelig pc ingen problemer her.

Google
vista fast shutdown

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-04-09 11:17
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-04-09 11:29

Jeg har en computer med Google forbud men du kom med et godt forslag, den var nem at afprøve
Citat
Navigate to [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l] On the right panel look for the "WaitToKillServiceTimeout" string and change it value to 1000 by right clicking the string and selecting Modify...
det tog livet af dyret på rekord tid
Lader lige spørgsmålet stå til sent aften, måske kommer der flere forslag

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-04-09 12:10

Det vil sige du har nogle tjenester der hænger hved nedlukning,jeg ville deaktiverer eller i det mindste sætte tjenester som ikke benyttes til manuel,lidt hurtigere system.
http://www.blackviper.com/Articles/OS/OSguides.htm#Windows_Vista
Info om tjenester,nede på siden.
http://www.blackviper.com/WinVista/servicecfg.htm

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-04-09 12:12

deaktiverer eller i det mindste sætte tjenester som ikke benyttes til manuel=opstart med win

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-04-09 12:15

klik på blå txt i venstre side for mer info og eksterne links f.eks. wiki om tjenesterne.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-04-09 12:25

tip:
tag et screenshot af alle tjenesterne før du laver ændringer(start forhold)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-04-09 12:31

Eksempel på mine tjenester i Xp pro
http://manse9933.dk/test_info/vis/vis_img/39.jpg
Jeg kører uden netværk imellem pc'erne(flere tjenester stoppet)
de er forbundet via usb igennem min router og en fir ports usb adabter,printer/usb HDD o.s.v

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-04-09 19:34

Tak for svaret Manse9933. det hjalp og der kom ikke flere brugbare forslag (eller jeg forstår ikke hvordan )