/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
BeoCom ledning kaput
Fra : svendgiversen
Vist : 3816 gange
79 point
Dato : 17-04-09 11:29

Jeg har en B&O telefon BeoCom 2500 som nu ikke virker mere...

Tilsyneladende er det kun ledningen i udgangen til telefonrøret,
der har været snoet for mange gange...

Den kan klikkes af, men sidder fast på B&O telefon røret.

Da jeg overvejer snart at skippe fastnet, vil jeg ikke investere i en ny dyr telefon,
men er der en billig løsning, hvor bare ledningen kan skiftes?

Jeg har også en trådløs B&O så problemet er ikke akut.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 17-04-09 11:50

kan du skille telefonen, så er det kun 3 ledninger du skal udskifte, med den nye ledning

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-04-09 12:10

Du mener vel telefon røret?

Når jeg klikker den defekte ledning fri hænger den fast på telefon røret ikke på telefonen...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-04-09 17:28

Du mener at ledningen kan klikkes fra telefonen med er støbt fast i røret?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-04-09 18:00

Ja ledningen er sat fast til telefonen med samme type små stik som bruges i telefon landskaber.
Og så går den ind i telefon røret, som det ikke er lykkedes mig at adskille.

Det flade "rør" er vist klikket sammen og kan måske kun adskilles med special værktøj,
der bøjer mindst to modhagere på én gang?

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 79 point
Dato : 17-04-09 19:20

Så har du to muligheder (lige som jeg havde) Du kan købe et nyt rør til den eller gøre som jeg, jeg skrottede min telefon. Nu bruger jeg trådløse.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-04-09 19:33

Købe et nyt dyrt B&O rør, eller kan jeg bare sætte en billig "no name" ind?

Ja, jeg må nok skippe fastnet snart,
jeg vil dog gerne beholde mit gamle telefon nummer uden løbende omkostninger??

Den 3. mulighed. Kan jeg ikke bare udskifte ledningen, hvordan???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-04-09 21:16

Jeg kender ikke dit tlf. rør - men prøv at klemme den ene af de to halvdele sammen så den slipper modhagerne.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-04-09 09:03

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-04-09 09:54

Selv tak