/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
USB formateres
Fra : Rebekka89
Vist : 627 gange
100 point
Dato : 16-04-09 12:17

Hej.
Jeg har en USB hvorpå der ligger en stor opgave. (som jeg ikke har gemt andre steder - meget dumt)
Når jeg sætter USB'en i skriver den at den skal formateres. Er der nogle der ved hvordan jeg kan få opgaven gemt et andet sted inden jeg formaterer USB'en??
Håber virkelig på jeres hjælp....

Kommentar
Fra : peque

Dato : 16-04-09 12:19

Start en Linux liveCD up mount USB-pennen og hiv din opgave ud.

Jeg ville nok kigge mere efter hvorfor den beder omkring dette? Eftersom der må være sket en fejl i filsystemet på disken eller den ikke kan genkendes - Hvor kommer den usbpen fra ( hvilket OS)

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 16-04-09 12:41

Brug Ontrack's recovery program først og derefter evt. formattere key'en.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 16-04-09 12:46

Eller et andet recovery software, som du finder ved at skrive:

USB formateres

på Google...så får du forslag til mange muligheder...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-04-09 12:51

Hvad slags usb dims er det.

Harddisk, hukommelsespind, mp3 afspiller, kamera eller kortlæser ?
Der kan gemmes filer på dem alle.

Kommentar
Fra : Botnatten

Dato : 16-04-09 12:53

Prøv evt. at koble din USB på en anden computer

Kommentar
Fra : Rebekka89

Dato : 16-04-09 12:55

Det er en hukommlsespind... Tak for jeres svar.. Prøver lige at kigge på det.

Kommentar
Fra : kimEngelby

Dato : 16-04-09 13:35

har selv en del usb sticks, en gang imenlem får jeg også dette forslag når jeg bruger dem skiftende mellem vista xp og 7, jeg har altid sagt pænt nej tak til dette uden de har givet problemer.

Kommentar
Fra : Rebekka89

Dato : 16-04-09 14:26

Er der et program der er gratis???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-04-09 14:28

Som peque også er inde på:
Du kan hente og brænde en Linux live CD som nok kan kigge på din Pen.
http://www.kandu.dk/Tip16034.aspx

Det er en CD jeg bruger til at hente filer ud som gemmer sig, så bare spørg.

For det er vel ikke et andet styresystem (windows) den opgave er lavet i.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-04-09 00:52

Det er da fuldstændig ligegyldig hvilken styresystem eller program som har oprettet filerne, hvis Ubuntu kan læse hukommelses pinden, så kan filerne hentes ud

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 17-04-09 00:58

Recuva er gratis: http://www.recuva.com/ flere her på Kandu har brugt den med held, selv kender jeg kun PC Inspector, den er også gratis og på dansk:
http://www.pcinspector.de/Sites/file_recovery/info.htm?Language=7
og har en grundig "kom godt igang" på Ludvigs hjørne:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-pcinspector.php

Godkendelse af svar
Fra : Rebekka89

Dato : 17-04-09 07:41

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-04-09 14:00

Selv tak, håber du får reddet indholdet ud