/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløst netværk.
Fra : mogens6
Vist : 1692 gange
100 point
Dato : 15-04-09 20:57

Hej Kandu brugere.

Jeg har et par problemer, som jeg håber i kan svare på?
[B]1 ste spørgsmål:[/B]
Jeg har en bærbar med et "Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG" netkort. Og en "Belkin Wireless G+ MIMO Router" med 2 antenner.. Min bærbar har det med en del gange på en dag at "hoppe af nettet" selvom den stadig står til at være tilsluttet den trådløse belkin router.. Så internettet er offlline eller ikke kan tilgås.. Ved at slukke og tænde på trådløs knappen på bærbaren kommer den på igen.. Hvad er evt fejlen? Jeg bor i lejlighed..

Jeg har prøvet at skifte fra auto1 kanal til begge til kanal 5. Jeg har prøvet forskellige indstillinger i netkortet på bærbar.. Hvad er fejl?

[B]2 nd spørgsmål:[/B]
Jeg er begyndt på det seneste at få beskeden nede i "tray" højre hjørne. Denne besked.

Trådløs netværksforbindelse er tilsluttet
Tilsluttet: xxxxxxx(ikke sikret)
Signalstyrke: udmærket

Netværket er wpa2 sikret + router firewall osv.. Først skriver den korrekt besked om tilsluttet, når trådløs er tilsluttet, men efter ca 1-2 minutter skriver den dette:

Trådløs netværksforbindelse er tilsluttet
Tilsluttet: xxxxxxx(ikke sikret)
Signalstyrke: udmærket

Hvordan kan det være?

På forhånd mange tak, håber i eller en kan give et godt svar..

Mvh Mogens

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 15-04-09 21:04

Har du prøver om den også falder af på kabel?

Hvem har du som udbyder?
Det lyder som perspektivbredbaand.dk

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-04-09 21:17

prøv og opdater driver til netkortet.

Kommentar
Fra : mogens6

Dato : 15-04-09 21:19

Hej Benjamin

Jeg har stofanet kabel 20mbit.. Sat op med stofa modem og router m.m (til andre: hvis der kommer svar ang at stofa er noget lort; skift til noget andet. Slut svar, så ved jeg det godt.. Men det er en kæmpe opgave i mit hjem at få internet via tlf stik, selvom jeg ville foretrække det!)

Jeg havde ikke problemet da jeg kørte med kabel direkte i stofa modem, det kørte fint.

Jeg har dog ikke forsøgt om den falder af via kabel i routerens 4 netværksstik kablet til bærbar?

Men via kabel direkte fra stofa modem til bærbar har der aldrig været problemer med dødvandsperioder...!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-04-09 21:21

Kobler du dig op til din egen routers SSID som fortrukken?
Køre din router med AUTO hastighedstilpasning ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-04-09 21:29

Folk oplever flere og flere probleber med trådløse net.

de kører på et frekvensbånd, som er frit til anvendelse for alt muligt ukritisk. Mikrobølgeovne, dørklokker , bærbare telefoner , trådløse mus , og meget mere.

Derfor kan der være masser af forstyrrelser fra dit ejet hus eller naboerne, som kan slå din netforbindelse ud.

Man kan få nogle dyre multifrekvens systemer , som højner sandsynlihgheden for en stabil forbindelse.

Kommentar
Fra : mogens6

Dato : 15-04-09 22:04

Nu er jeg allerede flere ting at prøve lidt mere..

Webnoob: Den ville ikke opdatere bærbar netværkskort via "enhedshåndtering",guiden opgrader hardware online, den sagde at den bedste driver var installeret, men er nu ved at google mit netværkskort intel pro og finde den nyeste driver dertil..

Severino: Jeg har ændret mit SSID til eget "musogkat" og kører ikke med routeren egen..
Jeg kan ikke finde Auto hastighedstilpasning i "router setup online" eller i i netkort på bærbar..

I bærbar netkort opsætning har jeg bl.a prøvet:
Ad hoc Qos tilstand: Wmm, både aktiveret og deaktiveret..
Ad hoc kanal 802.11 b/g kanal 5
Ad hoc strømstyring har jeg prøvet: støjfyld miljø
Beskyttelse til blandet miljø: Prøvet både RTS/CTS aktiveret eller CTS-to self aktiveret..
Forbedring af ydelse: Prøvet at aktivere "pakke bursting"
Roaming agressivitet: Prøvet at sætte den til laveste..
Sendeeffekt: Højeste
Trådløs tilstand: sat den til: 802.11a og 802.11g, vistnok ikke prøvet at sætte den til kun 802.11g endnu?

Men disse indstillinger har jeg prøvet at indstille vidt forskelligt fra hinanden, men endnu ikke i den korrekt indstilling, hvor de alle står korrekt..

Kommentar
Fra : mogens6

Dato : 15-04-09 22:09

Det problem med at den falder fra på nettet har jeg haft siden jeg gik trådløs enkelte gange hverdag..

Men på det sidste får jeg denne meddelelse:
Trådløs netværksforbindelse er tilsluttet
Tilsluttet: musogkat(ikke sikret)
Signalstyrke: udmærket

(ikke sikret) hvordan kan det være når netværket er sikret med WPA2 kryptering?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-04-09 02:22

Er du sikker på at det ikke er naboens usikre netværk du er på ? Måske derfor den hopper af og på, signalet er ikke kraftig nok

Kommentar
Fra : mogens6

Dato : 16-04-09 03:56

Hej o.v.n.

Nej det er det ikke. Så dum er jeg ikke med hensyn til pc brug.. Det er mit eget netværk med WPA2 aes sikring, hardware firewall, synkroniseret osv.. Sat op online.. Og signalet har næsten altid 5 streger..

Jeg ryger af ca hver 1 time og en halv til hver 2 nd time sådan ca.. Jeg har de sidste par uger haft 2 alarmer fra avast om virus som den satte i karantæne.. Så måske det er derefter den er begyndt med at skrive først tilsluttet korrekt og efter 2 minutter tilsluttet(ikke sikret).. Jeg har ikke fundet noget via google om emnet.. Så det er faktisk lidt mystisk.

Der er ingen usikre netværk i min nærhed.. De er krypteret.

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 100 point
Dato : 16-04-09 08:11

Lyder som om du kører Vista, min nabo har samme problem når ham starter maskinen med Vista men hvis han starter den med Windows XP ingen problemer ( En MultiBoot installation).
Vista prøver at gøre det med trådløst netværk nemmere, men måden de gør det på passer ikke helt sammen med noget hardware specielt blandet hardware ( Intel netkort & Belkin Router ).
Check du bruger den nyeste driver til netkortet, og prøv at slå at forhandling fra (låst type (A/B/G)/Kanal . Eks. G / Kanal 7, skal først gøres på Router derefter Netkort )

Kommentar
Fra : mogens6

Dato : 16-04-09 14:22

Jeg har lige fjernet netkort driver osv og installeret dem igen. Sat router op på ny med nye sikkerhedsindstillinger osv online.

Det lyder godt "JegErHer" med nyeste driver og det med at låse den fast til f.eks. G Kanal 7. Jeg har leget lidt med at fastlåse den til en bestemt.. Men godt at vide det med at gøre det på routeren først..

Jeg takker alle mange gange indtil videre. Jeg giver point om ca 2-3 dage max, når jeg ved med sikkerhed at tingene kører optimalt.

Mvh Mogens

Kommentar
Fra : mogens6

Dato : 18-04-09 15:01

hmm, så er jeg opdateret min driver til det trådløse netkorti bærbaren, tidligere driver var fra 2006, nu fra 2009.

Jeg har haft slettet netværkskort og sat routeren op online. Skiftet alt default ud med eget.

Ændret router IP Address >
ændret IP Pool Starting Address >
ænfret IP Pool ending Address >
Fået sat LAN > DHCP Client List ind med hostname og MAC adresse
WAN > Connection Type: Dynamic til stofa med login?
Clone bærbar MAC adress
Wpa2-PSK sikret med meget lang kode.
Router firewall enable, har også en bærbar software firewall..
Block ICMP Ping
NAT Enable
UPNP Enable

Og så troede jeg var kommet over problemet, men de er der stadig? Hmm. Har læst på nettet at det måske bare er kosmetisk? Meddelelse. Men prøver stadig, har dog ikke mere tid til det i dag

Godkendelse af svar
Fra : mogens6

Dato : 23-04-09 21:57

Tak for svaret JegErHer. Jeg har ikke helt fået løst problemerne, men jeg arbejder så småt på det. Du er den person som har givet det bedste svar..

Jeg kører dog XP.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 24-04-09 19:36

tak,
men jeg har altså ikke set det på XP, måske skulle du lave en backup og ligge ServicePack 3 på din XP.