/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Skattekort = Forskudsopgørelse
Fra : Jesper_wood
Vist : 2123 gange
100 point
Dato : 14-04-09 12:12

Min nye arbejdsgiver har bedt om et skattekort.
Men SKAT oplyser mig at der er det samme som min Forskudsopgørelse.

Er det rigtigt ?

Hvis ja, skal jeg så aflevere hele min forskudsopgørelse til min arbejdsgiver ?

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 110 point
Dato : 14-04-09 12:27

Nederst på din forskudsopgørelse sidder dit skattekort

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-04-09 12:27

Din arbejdsgiver skal vel have dit hovedkort/bikort, så han kan se, hvor meget han skal trække i skat af din indkomst.

Citat
Hvis ja, skal jeg så aflevere hele min forskudsopgørelse til min arbejdsgiver ?

Nej, du skal kun aflevere hovedkortet eller bikortet.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-04-09 13:00

Mange arbejdsgiveres lønsystemer kan selv hente skatteoplysningerne hos Skat. Blot skal du selv oplyse, og der skal bruges hovedkort eller bikort.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-04-09 13:58

Citat
Min nye arbejdsgiver har bedt om et skattekort.

Dumme svin.....

Kan du ikke bare sige du vil arbejde "sort"

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 14-04-09 17:11

Skattekort er blevet elektroniske. Det er derfor din arbejdsgivers opgave at indhente oplysningerne. Læs mere her:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1765774&vId=0

Hvis man er meget ung og derfor skal have skattekort for første gang, skal man dog lige kontakte Skat og få dem til at aktivere det først.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-04-09 19:27

Fik din arbejdsgiver dit skattekort ???

Godkendelse af svar
Fra : Jesper_wood

Dato : 18-04-09 19:56

Tak for svaret Kortoververden.