/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Rømø
Fra : karin42
Vist : 601 gange
100 point
Dato : 12-04-09 19:23

Vi kørte idag over dæmningen til Rømø . der så vi et glimt af sølv ! efterfølgende fløj der en ordentlig sværm fugle op . Nu er spørgsmålet hvad var det mon ? stære kan det vel ikke være , men de fløj nøjagtig ligesådan !

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-04-09 19:32

Hvorfor kan det ikke være stære, de er jo kommet til landet, vi har da haft fornøjelsen af en (Nordsjælland)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-04-09 19:36

Her kan du læse om de trækfugle, der "besøger" Rømø

Citat
Fugletrækket er på sit højeste i april/maj og august/september. Både forår og efteråret raster hundredtusinder af især vadefugle på øens vader. Almindelig ryle danner de største flokke, men islandsk ryle, strandskade, storspove, lille spove, lille kobbersneppe, hjejle, rødben, klyde og hvidklire optræder også i stort antal.

http://www.dof.dk/sider/index.php?option=com_content&task=view&id=535&Itemid=600

Der står nu også meget om andre en trækfugle på Rømø

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 110 point
Dato : 12-04-09 19:39

Ja der er et rigt fugleliv i det område Lige hvilke fugle du så, kan jo kun blive gætteværk... men prøv at se mere her om Rømø´s fugleliv
http://www.fugleognatur.dk/lokalitet.aspx?id=24767

http://www.dof.dk/sider/index.php?option=com_content&task=view&id=535&Itemid=600

Det var vel ikke sølvhejrer ...godt nok noget større end stære .... men fordi du beskrev sølvglimt
http://www.netfugl.dk/pictures.php?id=showpicture&picture_id=23995

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 12-04-09 20:03

Tak for svaret HelleBirgitte.

Nu vil jeg nærlæse det link du sendte , der er helt sikkert forklaringen på " sølvfuglene "

vi er iøvrigt godt varmede af solen - der er sjældent østenvind på de kanter , så vi nød ( også ) vejret.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 12-04-09 20:08

Hvor lyder det som en dejlig udflugt ...
også tak for point