/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
opstilling ikke lister
Fra : ajohansen
Vist : 556 gange
300 point
Dato : 10-04-09 21:51

jeg sidder og skal lave en prisliste du ved tekst i venstre side og kroner i højre side er det muligt i html at lave det på en smart måde eller er der kun brugen af mellemrum der dur

//ajohansen

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 310 point
Dato : 10-04-09 21:55

Du kan lave en tabel med 2 kolonner af forskellig størrelse.
Så kan du præcis styre din tekst.

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 10-04-09 22:05

er det virkelig den eneste måde at løse det problem?

Kommentar
Fra : iah

Dato : 10-04-09 22:26

Ja, du behøver jo ikke at vise stregerne hvis det er det du ikke synes om?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-04-09 22:29

Der er mange måder.
Det kan også laves i excel og gemmes som et billede.
Og så bare insætte billedet.

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 10-04-09 22:30

det er mere fordi jeg synes, at det er pokkers til besvær at rode med alle de tabeller, som jo oftest skal styles hver for sig

//ajohansen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-04-09 22:37

http://www.hirsenet.dk/tabel.htm

Den vil stå et stykke tid.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-04-09 22:40

Hvis du har flere tabeller som skal vises ens men stadig kunne redigeres ..................CSS
Som bruges på den måde at der rettes et sted på alle tabellerne.

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 10-04-09 23:09

det ser helt rigtigt ud og er også på den måde jeg har lavet det nu
hvad angår style af tabellerne er den ikke ens fra tabel til tabel. og ja jeg har lavet et stylesheet.

Godkendelse af svar
Fra : ajohansen

Dato : 11-04-09 14:03

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-04-09 14:34

ok - og der kan være henvisninger til flere stylesheet på samme side.