/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Host controller -24DD?????
Fra : return
Vist : 616 gange
25 point
Dato : 07-04-09 08:25

hej

nogen der ved hvad dettte her betyder det kommer frem under opstart og melder om at der er fundert ny hardware som er

intel (R) 82801EB USB2 enhanced Host controller-24DD

og nåtr jeg forsøger at installer det kommer der dette her frem :

The file `usbehci.sys` on (Unknown)is needed men har som sagt ikke driveren til det nogen der ved hvordan man gør

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 07-04-09 09:03

Det er en driver til USB 2.0 - du har sikkert en ældre PC som kun understøtter USB 1.0 - Det er en driver udgivet af Microsoft. Prøv at Google det?

Kommentar
Fra : return

Dato : 07-04-09 09:34

Måske der var en der kan finde den rigtige man skal bruge

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-09 09:48

på xp følger den med fra service pack 2

Kommentar
Fra : return

Dato : 07-04-09 09:59

hvad så hvis man vil prøve win 7 er den så også med der og min xp er en us og der er den ik på

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-09 10:03

win 7,ja,gå ind på win update,er din xp med minimum sp2??

Kommentar
Fra : return

Dato : 07-04-09 10:09

den er meget gamel min xp og en us version den har ikke nogen service pack

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-09 10:11

Så kan du hente den på window update.

http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=us

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-09 10:13

f.eks. service pack 3

Kommentar
Fra : return

Dato : 07-04-09 10:18

prøver lige

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-09 10:34

Installations fil (EXE)

Windows XP Service Pack 3 Network Installation Package for IT Professionals and Developers

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=5B33B5A8-5E76-401F-BE08-1E1555D4F3D4&displaylang=en

Brænd en CD image:

Windows XP Service Pack 3 - ISO-9660 CD Image File

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=2FCDE6CE-B5FB-4488-8C50-FE22559D164E&displaylang=en

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-09 10:36
Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 25 point
Dato : 07-04-09 10:44

Citat
Bemærk! Du skal have enten Windows XP Service Pack 1a eller Windows XP Service Pack 2 installeret for at kunne installere Windows XP Service Pack 3.

Windows XP Service Pack 2 Network Installation Package for IT Professionals and Developers

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a

Kommentar
Fra : return

Dato : 07-04-09 10:50

hej igen

nu vil jeg prøve med den nye win7 for den anden virker ik rigtig som den skal

så vil høre om man kan bruge pmdos til at formattere sit cdrev med og så bare installere win 7 bagefter

for er i besiddelse og har lige prøvet at formattere og oprette nyt partition men win7 vil ikke køre og lade sig installere hvad skal der til for d
at den vil det

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-09 10:55

Jeg bruger denne hver gang jeg ny installerer >
http://www.dban.org/

Citat
virker ik rigtig som den skal

Hvad er det der ikke virker som det skal??

Kommentar
Fra : return

Dato : 07-04-09 11:00

ja det er min xp cd rom en jeg fik for rigtig mange år siden og mit spørgs mål er så hvordan man får installeret da jeg kun har en bootdiskette der hedder pmdos for xp for den vil ikke rigtig virke til win 7

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-09 11:01

Download Darik's Boot and Nuke 1.0.7

http://www.dban.org/download

Det er bedst at tage andre harddiske fra end den der skal overskrives,hvis du ikke lige har sat dig ind i programmet,har du det så kan du bare skrive quick nede i
bunden og taste enter,så går det af sig selv men er der flere diske vil den slette alle diske med den commando,så skal du bruge en af de andre muligheder,altså hvis du ukke vil frakoble andre diske.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-09 11:05

Overskriv disken med Boot and Nuke og du kan installere win7,hvis jeg forstår dig ret.

Har du ikke Xp installeret nu????

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-09 11:07

Overskriv disken med boot and nuke,gå så ind og sæt Cd-rom drevet til first boot device i bios og sæt disken i og genstart,er det det du mener?

Kommentar
Fra : return

Dato : 07-04-09 11:09

hvad mener du med boot and nuke og ja har ingen xp installeret nu

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-09 11:12

En tom disk?

gå ind og sæt Cd-rom drevet til first boot device i bios og sæt disken i og genstart,følg guiden

Kommentar
Fra : return

Dato : 07-04-09 11:13

øhøh har både et cd rom drev og et dvddrev men har lie koblet mit cdrom drev fra og vupti så virker det er det ik noget med master og slave osv at gøre siden det virker når man kobler den fra

vender lige tilbage når jeg er færdig med at installere det

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-09 11:14

Citat
boot and nuke

Behøves ikke,jeg gør det kun fordi jeg vil have en hel ren disk når jeg installerer.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-09 11:17

Citat
master og slave osv

jo,jumper settings står som reglen på Cd-rom drevet,master på første stik og slave på midterste stik.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-09 11:18

jumper settings,til højre for data kablet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-09 11:21

Rigtige gamle Cd-rom drev til venstre for date kablet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-09 11:33

jeg vrøvler,omvendt.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-09 11:38
Kommentar
Fra : return

Dato : 07-04-09 12:53

hej igen nu har jeg fået win 7 installeret og har fået den updated men har altså et problem

og det er noget med at jeg ikke kan afspille dvd film der står noget med at player ikke understøtter og noget med at man nok skal update sit videocard

men hvordan gør man det ????

det er en hp d530 pc stationnær man har

Kommentar
Fra : return

Dato : 07-04-09 13:13

der står dette her :

windows media player cannot play this DVD because there is a
problem with digital copy protection between your DVD drive,
decoder,and video card. Try installing an updated driver for
your video card.

hvordan gør man det ????

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-09 13:28

og du har kørt update i kontrolpanelet?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-09 13:30

Det kan også være du mangler DVD codec

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-09 13:31

Jeg har hafr win7 installeret på en af mine pc'er men den måtte vige for SUSE Linux.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-09 13:32

hafr=haft

Kommentar
Fra : return

Dato : 07-04-09 13:37

ja har kørt update og alt det man kan hente er installeret

dvd codec men hvor henter man så dem

og det med video card mangler det jeg skrev længer oppe

hvordan får man det løst ?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-09 13:43

Jeg hved ikke om vista codec pack kan kører på win7

http://www.free-codecs.com/download/vista_codec_package.htm

Jeg var inde på din pc'es hjemmeside der er ikke grafikkort drivere til vista (win7)

Kommentar
Fra : return

Dato : 07-04-09 13:43

p.s det skal være sådan at man bare kan se film på media player nå man får fixet det der er galt ønsker ikke andre afspillere det kan vel godt lade sig gøre ??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-09 13:59

Der er ikke grafikkort drivere til win7/vista at finde til dit bundkort,prøv med codec packen << virker normalt med window media player.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-04-09 14:03

Duder det ikke så må du have din us xp installeret,installere SP2 og derefter sp3,xp er der drivere til grafikkort og flere forskællige codec pac som gør at du kan afspille DVD.

Kommentar
Fra : return

Dato : 07-04-09 14:46

Manse9933 øh øh nu spørger jeg nok lidt dumt men er det fordi man ikke har sat selve sit grafik kort ned i AGP er det mon derfor det ikke virker mit er bare et gammelt et
geforce 4 mmx440 64bit 64mb DDR tv-out men når jeg prøver at sætte det i agp siger det lidt efter en lyd og så sker der ellers ikke mere

er det fordi det ikke virker til bubdkortet måske ??

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 08-04-09 08:29

Tak for svaret Manse9933. hej med dig og tak for din hjælp mendet vil ikke rigtig virke de codec jeg har prøvet at downloade ja de starter lige akkurat kun filmen i et splidt sec og så sker der ellers ikke mere så du får lige disse her point som tak for din hjælp