/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Nyt WC
Fra : Thomas.Haugaard
Vist : 1428 gange
200 point
Dato : 06-04-09 17:48

Skal have udskiftet et WC men er noget i vildrede om hvad jeg skal købe.

Jeg skal bruge et ganske almindeligt WC der står på gulvet men har fundet priser på fra 599 for et Sekosan til over 6000 for et DURAVIT.

Er der nogen der kan hjælpe med godt råd om hvad man skal vælge og hvorfor.

Væghængt er ikke en mulighed.

VH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-04-09 17:52

Hvis du har B&O i stuen er du "NØDT" til at vælge det dyre.....

Er det blot et Samsung så snup du bare det "billige"......

De virker ALLE til formålet....

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 06-04-09 17:55

Har lige købt et IFØ sign.
Fås med både P og S lås, med indstilleligt skyl og indbygget desinfektionsfunktion.
Lækkert toilet til 2800,-
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 06-04-09 17:56

du skal kigge mere på udformningen end prisen. der findes toiletter på markedet hvor der burde være indbygget toiletbørste i. bagsiden af kummen indvendig er meget skrå, så der hænger altid en kage når man har klattet. fins et med lodret bagvæg. så får du et godt toilet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-09 18:18

Og så læg mærke til om der er for mange "krummelurer" i den udvendige udformning så det bliver besværligt at gøre rent.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 06-04-09 18:45

Hvis du bare kan komme af med alt "lortet", så er det vel ligemeget hvad det hedder og koster.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-09 18:55

Det var da utroligt som Sekosan ligner både Juvel vasken og Geberit hængetoiletet.
Deres hængetoiletholder ser meget fornuftig og er tæt på min egen Geberit.
http://www.seko.dk/Portals/13/Sekosan.pdf

Jeg ville godt turde købe det.

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 200 point
Dato : 06-04-09 19:15

ville også anbefale ifö sign eller gustavberg der er man sikker på at få reservedele til

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 06-04-09 19:20

Køb det bilige så bliver du ikke skuffet hvis det begynder at løber med vand efter 2 - 3 år. Købte et dyrt gustavberg, det lækker vand allerede efter 3 år

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-04-09 19:21

Bare der ikke går "Bundy" i udvælgelsen

Kommentar
Fra : Larsigne

Dato : 06-04-09 20:07

Kan prisen ikke ha' noget med kvaliteten af emaljeringen at gøre og dermed holdbarheden af denne
Hilsen Larsigne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-09 20:24

Jo - det kan det godt Larsigne - men visse mærker tager sig godt betalt for at levere "kvalitet" og måske mest "navn"

Eks.
Et toilet til 500 kr. holder i 5 år.
Et toilet til 3000 kr. bør så holde i 30 år. (efter 15-20 år er man måske træt af at kigge på det)

Et andet sjovt eks.
Vi købte et billigt hængetoilet af mærket Jacob Delafon for 30 år siden............... nu stritter folk med lillefingeren når de går hen og køber det.
Det fejlede ikke noget da vi smed det ud, men farven passede ikke mere.

Kommentar
Fra : Larsigne

Dato : 06-04-09 20:30

Har nu lige siddet i sofaen og ligget lidt på denne side: www.primavvs.dk/shop/ifo-2297c2.html og der er priser fra kr. 1802,- til kr. 4529,-
Efter sigende skulle det være billigere at handle på nettet end irl., men ofte ses der irl., tilbud i forskellige byggemarkeder på ifö toiletter, helt ned til kr. 800,- med oplysning om at man så har sparet kr. 500,-
Jeg er af den overbevisning, at prisen har noget med emaljeringen at gøre både med hensyn til rengøringsvenlighed og holdbarhed.
Larsigne

Kommentar
Fra : Larsigne

Dato : 06-04-09 20:33

TYRKFEJL - har ikke ligget, men har selvf. kigget lidt på siden

Kommentar
Fra : Larsigne

Dato : 06-04-09 20:40

Citat
men visse mærker tager sig godt betalt for at levere "kvalitet" og måske mest "navn"
Burde eksempelvis ifö så ikke oplyse om årsagen til forskel i prisen, for de steder hvor det kan købes til 800 kr., ser man aldrig dem til 4500 kr.
Larsigne

Kommentar
Fra : Larsigne

Dato : 06-04-09 20:42

[CITAT]men visse mærker tager sig godt betalt for at levere "kvalitet" og måske mest "navn" /CITAT]

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-04-09 20:52

På 6 år udskiftede jeg 2 stk knækkede Gustavsberg på mit job, de var designede og dyre, men lige så tynde og skøre som legetøjsdukker.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-09 21:02

Ok emaljen/porselænet kan der være forskel på.
Rensning og vedligehold kan da også "gnaske" i emalje/porselæn-overfladen.
Men uheldig/mangelfuld opsætning kan også skade.

Her er vi dog så heldige at have kun 13 hårdhedsgrader + at vi har magnet på hovedledningen, så rengøringen er minimal.

Godkendelse af svar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 06-04-09 21:46

Takker for mange og gode svar.