/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Højrekliks menu, Windows XP
Fra : o.v.n.
Vist : 564 gange
100 point
Dato : 06-04-09 11:06

Hej jeg havde en kort tid et program installeret, det hed Hide My Folders, jeg kan ikke huske om jeg fandt linket i et spørgsmål her på Kandu eller måske GiveAwayOftheDay, det skulle kunne skjule mapper men virkede ikke efter hensigten eller også gad jeg bare ikke have programmet mere, det røg ud sammen med andre programmer jeg ikke brugte særlig meget, for nogle måneder siden, det her program ladge sig i højreklik menuen, og der er det endnu selvom programmet er afinstalleret, computeren reg. base er renset med diverse værktøjer, intet hjælper og det er lidt irriterende med den mulighed i menuen når der ikke er en funktion ved at klikke på den.
Hvordan får jeg fjernet linjen: Hide with "Hide My folders" fra højre klik menuen ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-04-09 11:09

Mon ikke det er sådan noget der skal til?

http://www.pcworld.dk/download/33/1576

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-09 11:12

Hide My folders er jo netop et gemme program og har derfor også gemt sig selv.

Men måske kan du finde hvor det ligger ved at søge i skjulte filer på navnet eller dele af navnet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-09 11:12

Drillepind Nordsted1, lige netop det program er forment adgang til mine computere

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 110 point
Dato : 06-04-09 11:12

Prøv at søge på det i registreringsdatabasen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-09 11:13

Det har jeg slet ikke tænkt over Eyvind, jeg starter en søgning

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-09 11:17

Jeg bruger også CCleaner..............mit styresystem hedder nu kun "Vist" - efter en rensning.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-09 11:24

Stl_s skal jeg søge på hele navnet i registreringsdatabasen, eller navnet på software producenten ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-04-09 11:27

Citat
lige netop det program er forment adgang til mine computere

Det kunne jeg da ikke vide

Ehm.......jeg ville søge på - hide my folders--- du ved jo ikke hvor du har programmet fra

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-04-09 11:30

Hent dette
Autoruns for Windows v9.40

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx
Gå til fanen explorer og scrollned til

HKLM\SOFTWARE\*\Classes\shellex\ContextMenuHandlers
se om den ligger under det afsnit,hvis højreklik på den>
Delete.
Du kan også tjekke om der er filer der ikke eksiserere mere og slette indgangene til dem.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-04-09 11:34

du skal muligvis genstarte pc'en

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-09 11:34

Det er da en elendig uninstaller som det program bruger der var rester her og der og alle vegne, jeg sletter på livet løs

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-04-09 11:37

Så lav da en ordenligt forårsrengøring

Formatter

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-09 11:37

Tak for svaret stl_s. så forsvandt den irriterende linje der var 4 mapper med undermapper i registreringer, de blev alle slettet, det hjalp ikke at slette diverse mapper i startmenuen eller mappen Programmer

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-04-09 11:40

der er nomalt jeg havde også ti til femten indgange der ikke ledte nogen steder hen,vigtigt ,se under drivers,vis der er indgange til drivere der ikke eksisterer mere så
kan det både sløve opstart og system.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-09 11:40

Citat
Så lav da en ordenligt forårsrengøring

Formatter
måske ender det med det, men så kommer XP ikke på igen, jeg er på vej til at skifte helt over til Linux den nyeste 9.04 har en Systemoprydder, nu er alle funktioner næsten ved at have grafisk brugerflade, som på Windows

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-04-09 11:41

ups,misforstod

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-09 11:43

Hov hov er 9.04 kommet.

Den må jeg have tilsendt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-04-09 11:46

Altså sådan en forårsrengøring kan gøre underværker

skifte helt over til Linux -- så slipper du også for at pudse windows

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-09 11:47

Jeg har da kørt udvikling og test siden 9.04 var Alpha 2, du må pænt vente til den bliver officiel Eyvind

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 06-04-09 11:49

Selv tak

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-09 11:52

Ok - men jeg er spændt på hvordan den kører på en pendrive i live persistent udgave.