/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Juhu - De gamle skal i fængsel
Fra : Eyvind
Vist : 668 gange
10 point
Dato : 06-04-09 09:42

Citat fra dette tip:
http://www.kandu.dk/tip19435.aspx

Citat
Sæt de gamle i fængsel

Lad de gamle bytte plads med fangerne, så vil vore ældre få al den pleje de savner, og fangerne deres straf.
I den senere tid har der været en del eksempler på vores behandling af de gamle på plejehjemmene.

Som ansat i retsvæsnet, med et udmærket kendskab til forholdene for vore straffefanger, vil jeg derfor foreslå, at man lader de gamle komme i fængsel.
Der vil de nemlig få mulighed for, at have deres ejendele i cellen og se TV i deres eget rum. De vil også få ordnet tænder og fødder og andre gebrækkeligheder på statens regning. De vil få vasket deres hår ganske gratis, og de vil få nye briller, når de trænger, og blive kørt hele fædrelandet rundt, når de skal til diverse behandlinger af to politibetjente i en behagelig bil, forstås.

De vil hver eneste dag få lejlighed til at opholde sig mindst en halv time i frisk luft.
De vil blive lægeundersøgt ved det mindste pip, og sygeplejersker vil stå parat med gratis medicin døgnet rundt, hvis de skulle ønske et eller andet. De vil også få bad hver dag og rent undertøj, i stedet for at bleen bare bliver vendt.

Der vil stå billard og andre forlystelser parat, hvis de skulle ønske lidt underholdning, og den helt store fordel vil være, at man såmænd ikke engang behøver at udskifte personalet.
Fængselspersonalet er så vandt til at nusse om fangerne og stå på pinde døgnet rundt for at opfylde deres mindste ønske, at de udmærket kan fungere som plejepersonale.

Og fangerne, ja dem sender vi på plejehjem, hvor man kan holde dem neddøsede med beroligende midler, så de bliver fromme som lam og ikke har kræfter til at ringe på klokken. De må så vænne sig til at bade hver 14. dag og få frataget alle deres personlige effekter, for at personalet ikke skal bruge for meget tid på at gå rundt om kommoden, lænestolen og TV’et.

Der kan de så, hvis de ikke er gået helt ud af beroligende midler, sidde og flette peddigrør, og hvis det går højt, blive kørt ud på terrassen en gang hver uge, for at få lidt frisk luft.
Jeg er ked af at måtte sige det, men de bliver også nødt til at vænne sig til at spise papmad, som kommer fra et stort centralkøkken og smager som at stikke tungen ud af vinduet.
Det sværeste at vænne sig til vil nok blive, at man nu skal til at bruge alle de penge man ikke har på medicin, tandlægebesøg og briller.

Nogle vil nok indvende, at det dog var en frygtelig tanke.
Hvorfor dog det?
De gamle er jo ikke skyld i, at de er endt på plejehjem. Fangerne har mildest talt selv været ude om at de er havnet i fængsel.

Ja, her er lidt at tænke over... !!!

Jeg klapper lige i mine små hænder.
Eyvind.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-04-09 09:49

Jeps... og hvis arbejde er sundt?

..så giv det til de syge !!!

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 20 point
Dato : 06-04-09 09:52

mon vi kan få overbevist Lars Løkke Rasmussen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-04-09 10:07

Citat
mon vi kan få overbevist Lars Løkke Rasmussen

Med al sikkerhed, spørg bare Hjorten.

Jeg kunne tænke mig Horsens, der er fin udsigt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-04-09 10:19
Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 06-04-09 10:39

Rigtig god idé - tippet fik ***** af mig.

Jeg er snart i "målgruppen" og har altid ønsket mig at se et fængsel indefra - så nu bliver jeg fri for at slå svigermor ihjel for at få opfyldt mit ønske.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-04-09 10:41

Jeg vil hellere sidde i Vridsløse, hvis jeg fortryder kan jeg bare bestille en gummiged. Så er det problem løst.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 06-04-09 10:59

'' ..så giv det til de syge !!! ''

?? Hvad mener du ??? Vi har da ikke nogle syge i danmark, det er da blevet afskaffet for længst !!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-09 11:20

Det er fandne uhyggelig du, må vi så ikke få udskiftet tremmerne, vil det ikke være lidt træls at alle gamle bliver solbrændt i striver

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-04-09 11:20

Genialt forslag

Kommentar
Fra : Son-ny

Dato : 06-04-09 11:36

De gamle og syge (ikke kriminelle) skal have bedre forhold !!!!!

****
Og så ligger der en undertone :

At de kriminelle har det for godt.

Ikke sandt ?
****

Ja. De har lavet noget kriminelt (desværre for ofrene!)

Men derfor skal de vel stadig komme ud i fri luft og have sygepleje.

Eller mener du de skal sidde med fodlænke og have vand og brød + pisk hver dag ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-09 11:40

Jeg tror der menes at vi glemmer de gamle, men har travlt med at forbedre forholdene for dem der skal straffes.
Husk det er de gamle som har båret samfundet frem til i dag, og det skal de vel ikke straffes for.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-04-09 11:47

Nemlig Eyvind

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-09 11:52

Citat
Eller mener du de skal sidde med fodlænke og have vand og brød + pisk hver dag ?
nej 3 gange om dagen

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 06-04-09 11:54

'' Husk det er de gamle som har båret samfundet frem til i dag, og det skal de vel ikke straffes for.
[Glad] ''

Eyvind nu skal du da passe på hvad du siger, vi risikerer at der rettes ny hævn mod netop også den gruppe !!

Bortset fra det: Jeg kender INGEN der glæder sig til at blive gammel Og hvis vi ellers lever længe nok er det jo vores alle sammens fremtid: Altså alderdom, og nu SKAL gennem-snits-leve-alderen jo hæves, hvordan mon det tænkes gennemført

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 06-04-09 12:51

Mere "magt" til de "Grå Pantere" (som det hed engang ...)

Naturligvis skal de gamle støttes - Det er for dårligt, at de behandles på den måde !!!!!!!!!!!!!!

(Og fangerne skal stadig have lov til at komme på gårdtur samt at få behandling, hvis de er syge)

JR

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 06-04-09 13:01

Ungdommen nu til dags !
( Som allerede Sokrates ytrede )

Nææææ. . . . Der skal sættes tidligt ind, hvis de unge skal undgå at blive kriminelle !

Så den kriminelle lavalder burde sættes ned til minus ni måneder
og abortgrænsen op til atten år.

DET ville være noget der virkelig battede.
Gambrinus

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 06-04-09 13:22

Hvis man skal støtte "De Gamle"
(Og det skal man jo !!!!)

For de har jo bygget "Mor Danmark" op ... !!!

********************************************
{Hvilket politisk parti er så det bedste at stemme på ????}
********************************************

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-09 15:06

Citat
Hvilket politisk parti er så det bedste at stemme på

Tja - Socialdemokratiet ville nok være det mest nærliggende....................men.

Men her har jeg allerede et stort problem, for jeg kender ingen socialdemokrater,
og ved slet ikke om de eksisterer.

Men jeg kender en masse mennesker, som gerne vil mele deres egen kage.

Hvis man så skulle sikre sig en plads i skyggen, er det vist vigtigt, at man ikke er bankansat.

Eks. Som jeg er orienteret:
Hvis du snyder en bank - så kommer du vist i fængsel.
Hvis banken snyder dig, kommer der ikke vist nogen i fængsel.

Ps. Jeg har det nu meget godt som gammel og pensionist.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-04-09 18:26

Suverænt, Nordsted1!

Dén er jeg med på

Jeg vil liiige siiige, at der er nogle af de gamle, som ikke skal i det nye fængsel - tidligere politikere he he.... de skal mærke på egen krop, hvordan vores andre gamle har det på plejehjemmene.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-04-09 18:49

Simpelt,begå et bank røveri når man når der til,går det godt så kan man selv betale for sin pleje går det ikke godt,såååeee får man første klasse

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 08-04-09 18:51

Prøv det.