/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Nero brænder
Fra : hjerterum
Vist : 925 gange
100 point
Dato : 05-04-09 18:06

Jeg har for første gang købt en dvd brænder der kan brænde i 2 lags dvder altså DVD+R DL og bruger Nero brænder program men når jeg gør som jeg plejer at overføre filerne til programmet er der en blå bkælke i bunden af programmet der hurtigt bliver afløst af en gul som fortæller mig at filen er for stor og når jeg alige vel fortsætter kommer den med en boks hvor der står Compilering passer ikke til en tom CD.... hvad sker der lige her film filen fylder 6,85 GB og der kan være 8,5 GB på DVDen hvad gør jeg forkert her.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-09 18:15

Det er ikke nok at have en dual layer brænder, du skal også bruge dual layer DVDer, altså dine DVD skiver skal hedde DVD-DL som for eksempel dem her: http://dk.wesellcd.dk/?page=pi&a3=42&PHPSESSID=04df53e5c366f575a38d4d31ffa9ec9f

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 05-04-09 18:17

Jeg bruger Verbatim DVD+R DL

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-09 18:18

Det ser ud som om du har styr på DVDen er du sikker på at din udgave af Nero kan håndtere dual layer?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-04-09 18:27

Hvis det er NERO Vision Essentials
Så skal du nede i højre hjørne af nero vinduet skifte med pilen til DVD-9 så skifter den til 8 GB som er DL

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 05-04-09 18:50

Mit program hedder Nero startSmart hvad er det Eyvind skriver( NERO Vision Essentials ) er det derfor jeg ikke kan ...... nu har jeg prøvet i Clone DVD og der virker det.... men vil også gerne kunne i Nero, så måske mit program er for gammlet........

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-04-09 18:58

Den Nero jeg har fulgte med brænderen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-04-09 19:38

Hvis din nero version også kan dl, så mangler du sikkert bare at lade nero skanne brænderen og forstå at det er en dl.
Din dl skal være i brænderen i god tid.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-04-09 19:41

Citat
Mit program hedder Nero startSmart
Nej det er ikke programnavnet, men det var måske nemmere at hjælpe dig hvis du fortalte om programmet fulgte med brænderen og hvordan du forsøger at brænde de 6.85 GB

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-04-09 20:15

Jo startsmart er et Nero program . Det er det, der styrer anvendelsen af de mange programmer som hører til den fulde Nero pakke.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-09 22:32

Jeg har brugt Nero 7 engang, den røg ud til fordel for Ashampoo som er en del nemmere at finde ud af, og lige så godt som brænder program, så vidt jeg husker så skal du klikke på Start og på på Alle programmer, gå hen til Nero, der folder sig så en en sidemenu ud og der kan du klikke på Nero Vision Essential
i andre må rette mig hvis jeg husker forkert

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-09 22:36

Hvis du er blevet nysgerrig efter hvad jeg bruger, så se her er en gratis
http://download.cnet.com/Ashampoo-Burning-Studio-Free/3000-2646_4-10776287.html

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 06-04-09 08:31

Hvis du har fået en NERO CD med ved købet af den dual layer brænder, så er det også denne udgave du har fået..........................det fik jeg nemlig.

Nero start smart Essentials

Den bruges i to trin > først start smart vinduet > så valg af medie CD eller DVD > og valg af brænde metode.................nu kan du skifte til >>>>>> DVD-9 og hente dine mange GB og brænde dem.

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 06-04-09 20:41

Hej Eyvind der var en ny Nero med min brænder det havde jeg ikke set.... og nu virker det fantastisk..... så den Nero jeg havde er for gammel til at håndtere dobbelt lag DVD... så jeg takker dig for hjælpen.

Og til alle jer andre Tak for jeres svar rigtigt godt forum det her sted.... tak.

Godkendelse af svar
Fra : hjerterum

Dato : 06-04-09 20:41

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-09 20:48

Super