/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
visa-dankort
Fra : love4all
Vist : 3260 gange
20 point
Dato : 29-03-09 14:33

Jeg har et visa/dankort

Hvor meget er max man kan overfører til anden konto på nettet?

Jeg ved, at der er max på 2000kr, hvis man skal hæve kontanter.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-03-09 14:41

Er der en grænse den er jeg ikke stødt på endnu, hvis det er Visa elektron, så kan du ikke overtrække, det kan du godt med et Visa - Dankort, men du får en hulens masse bøvl med banken i morgen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-03-09 14:42

Max grænsen for at hæve kontanter er 6000kr pr døgn i en hæve automat

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-03-09 14:46

Er der en rig person fra Nigeria som du lige skal sende nogle penge ? Før personen "overfører" et meget stort beløb til dig, så pas på det er en sikker måde at tømme kontoen på: http://www.comon.dk/news/nigeria-scammere.er.ogsaa.mennesker_40239.html

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 29-03-09 14:47

Hvis du har dækning på den konto du overfører fra, er der ingen grænser.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-03-09 14:50

Kom du bare med et par millioner til mig som en prøve.

Kommentar
Fra : love4all

Dato : 29-03-09 14:51

Det er et visa dankort jeg har
Det er til betaling af ferierejse

men der står http://www.eikbank.dk/produkter/Betalingskort/visa_dankort/Pages/default.aspx

Du kan dog ikke hæve flere penge, end der står på kontoen.

Så hvis jeg 'kun' har 5000 på kontoen kan jeg ikke hæve 6000 i automaten
ej heller overføre 8000 til rejsearrangør ?

Jeg troede bare at et dankort kunne overtrækkes , ja ja ved godt det med øvl med banken mv.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 29-03-09 14:57

Det kan også overtrækkes, banken har forskellige forbehold over for deres kunder,
som er internt.
Hvis du har været en flink kunde gennem mange år, kan du overtrække et beløb som banken
har fastsat, hvis du derimod er en fattigrøv (som de fleste af os) bliver du skudt.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-03-09 15:00

Lige nu kan du godt bruge flere penge end der står på din konto, men men men banken henter dem tilbage i morgen, de bliver ikke overført til den rejse du ønsker, det vil også være svindel og strafbar at overtrække uden tilladelse fra banken

Kommentar
Fra : love4all

Dato : 29-03-09 15:30

o.v.n.
rolig nu, jeg er ikke ude på at gøre noget strafbart.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-03-09 15:35

Så lad være at overtrække uden at have fået lov af banken, hvis du er en god kunde så får du sikkert lov

Kommentar
Fra : love4all

Dato : 29-03-09 15:38

Kan vi nu ikke bare holde os til mine indledende spørgsmål ?

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 29-03-09 15:45

Citat
Max grænsen for at hæve kontanter er 6000kr pr døgn i en hæve automat

Det er ikke rigtigt

Jeg kan hæve 9900 så det kommer an på hvad for en bank man har.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-03-09 15:47

Svaret er mit første indlæg: Der er ingen grænse, du kan tømme kontoen hvis du vil, alle internet handler kan betales med Visa - Dankort, uanset størrelse på beløbet (overtræk har jeg været inde på)

Kommentar
Fra : Hefru

Dato : 29-03-09 16:14

Vi har ikke nogen grænser for hvor meget vi kan overføre via netbanken, så længe der er dækning på kontoen.

Skal vi derimod betale på en internetside, kan vi godt overtrække.

Men hvis rejsen koster 6000 og du kun har 5000 vil jeg for god orden skyld snakke med banken i morgen, hvilket de sandsynligvis er indforstået med, mm der er særlige omstændigheder vedr din økonomi! Hellere snakke med den først og så overtrække, end at de skal til at kontakte dig.

Mht. hvor meget man kan hæve om dagen er det individuelt, jeg er kun bekendt med at PBS går ind og spærre kontoen efter 20000, som en sikkerhedsforanstatning, hvis kortet skulle være stjålet! Dette gør de ligegyldigt om der er dækning på kontoen eller ej. Vi prøvede det selv i USA, men det blev åbnet med det samme igen, efter en enkelt opringning

Jeg du finder ud af det, så du kan komme ud og rejse

Helle

Kommentar
Fra : Hefru

Dato : 29-03-09 16:15

Jeg håber du finder ud af det, skulle der stå hihi....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 20 point
Dato : 29-03-09 16:56

Citat
Hvor meget er max man kan overfører til anden konto på nettet?

Det kommer lidt an på HVILKEN konto du overfører til...

Du kan HANDLE på netttet UBEGRÆNSET (det bliver blot tilbageført hvis der ikke er dækning)

Du kan IKKE f.eks. overføre ubegrænset til onlinespil (det skyldes at beløbet kan være væk inden det kan trækkes tilbage)

Automathævning er forskellig fra bank til bank (men er normalt mellem 2-3.000 pr. dag)
Derimod kan der oftest hæves mere på et alm. hævekort (det læser nemlig kontoen)

ALLE disse forskelle skyldes at visse transaktioner behandles ved DIREKTE aflæsning af konto og andre kører blot via. PDS i første omgang.

PS...

Og husk så lige på ferien at der er begrænsning på hævninger og betalinger i udlandet (normalt 25.000 pr. måned)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-09 16:58

PDS er selvfølgelig PBS - sorry....

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-03-09 18:43

hvis du ikke har pengene til at betale rejsen med, skulle du måske slet ikke tage afsted.
så er du jo ude i noget med overforbrug.
den grænse for, hvor meget du kan hæve, er en grænse den enkelte kunde aftaler med banken. og hvis man ikke laver den afale, har de fleste banker en grænse på 2000 kr pr døgn som automatisk træder i kraft. den kan nemt ændres ved en henvendelse til banken.

Godkendelse af svar
Fra : love4all

Dato : 29-03-09 21:49

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-03-09 21:56

Var der noget i Refis indlæg, som ikke allerede var beskrevet