/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Kompozer
Fra : knh15
Vist : 937 gange
100 point
Dato : 29-03-09 08:25

Jeg er ved og flytte min hjemmeside over i Kompozer. Jeg mangler et fotoalbum der er let og betjene, er der nogle der kan give mig et tips om hvor jeg finder sådan en skabelon.

ALT med HTML koder og så vider er uinteressant, da jeg ikke har en dyt forstand på det.

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 29-03-09 09:29
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-03-09 09:39

understøtter din server/domæne/webhotel PHP???

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 29-03-09 09:43

øøøøøøøøø ja det tror jeg. Jeg har One.com

Jeg sidder og tænker på om jeg kan oploade til Picasa og om jeg så skal lave et link på min hjemmeside............eller er der nogen der ved hvordan jeg gør det

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-03-09 09:55

Så gør den,jeg har en lille fil du bare lægger i en mappe
oppe på dit domæne,vis du så giver billederne navne f.eks.
min_ferie.jpg
o.s.v
så finder filen selv billederne og viser dem men de må ikke være større end 1600x1600,det vil sige du smider bare billederne i mappen og det hele sker af sig selv.
Det virker ikke nede på din pc fordi det kræver en server der understøtter php og det gør normale styresystemer ikke,så linker du bare til filen (den kan hedde hvad som helst,f.eks. index.php,hvis du vil have den så finder jeg den lige frem

http://manse9933.dk/sub/hent/uploade/upload.php
eksempel,klik på
Slideshow-Downloade Alle
Der kan være lige så mange billeder du vil i galleriet når
den første side er fuld så laver den en ny.

Sig til hvis du vil have det

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 29-03-09 10:01

Det lyder nemt....... meeeen jeg skal nok lige have det skåret lidt mere ud i pap.. Jeg er vand til og bruge Front Page og den har et medfødt fotoalbum.

Jeg vil meget gerne have din fil, så jeg kan se lidt på den

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-03-09 10:06

du smider bare filen index.php filen i en mappe og så
smider du alle dine billeder i samme mappe og linker til index.php fra dine sider,skal jeg give galleriet et navn for dig,det det står i toppen af galleriet (Navnet)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-03-09 10:07

navnet under billedet er navnet på billede filen

NAVN_navn_NAVN.jpg

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 29-03-09 10:17
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-03-09 10:21

Originalen stammer her fra

http://sye.dk/sfpg/

Der kan du også finde indstillinger

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-03-09 10:27

Og hvis ikke Manse9933 giver dig et pixelredutionsværktøj (hurtigere billedehjemmeside) så kan du måske bruge dette gratis PIXresizer program.

http://bluefive.pair.com/

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-03-09 10:32

Det gør han så
http://www.faststone.org/FSResizerDetail.htm
det kan sætte ramme og billederne og vandmærke pluds andet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-03-09 10:33

og=om

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-03-09 10:41

Ja - jeg gættede også på, at der lige skulle pirkes lidt.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-03-09 10:45

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 29-03-09 11:21

Nu er det ikke familie/ferie osv billeder jeg skal oploade, men ting jeg laver i Paint shop pro...

og hvad er nu det med at pixlene skal reduseres.......... de fleste billeder jeg laver har målene 600 x 450 pixels, så de burde jo ikke være for store.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-03-09 11:41

De kan være lige så store som du vil,men er de over 1600x1600 pixel så vises de ikke som thumbnails men kun som filens txt blabla.jpg

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-03-09 11:43

det Eyvind mener er nok at jo mindre billeder jo hurtigere loader ens sider

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 29-03-09 20:34

Jeg bruger denne her:
http://gallery.menalto.com/
Den er jeg meget glad ved pas bare lige på php skal hunne håndtere filer over 2mb med nutidens cameraer er dette nok men sæt bare filstørelsen op til 3mb så er alt ok.
kan ses på: http://stoneplace.dk/gallery
jeg bruger kun ver. 1.5.1
synes 2.3 er for omtændelig til mit brug.
hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : knh15

Dato : 30-03-09 07:39

Tak for svaret Manse9933.

Jeg vil sige tak for dine svar. Jeg vælger nu ikke din løsning, med det var dine svar der førte mine tanker hen på Picase og der tror jeg, jeg vil oploade mine billeder........... Det havde jeg bare ikke lige tænkt på da jeg stillede spørgsmålet.

Også tak til jer andre.

God uge til jer alle