/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Restore en backup på en harddi
Fra : axelbjarne
Vist : 585 gange
50 point
Dato : 26-03-09 10:47

Jeg har lavet en backup på en harddisk, som jeg så vil lægge ind på en anden.

Programmet hedder Macrium Reflect, og brugsanvisning foreskriver at man bare skal trykke på iconet Restore Partion fra en Immage file - jeg har backup'en på 9 DVD'er, og sætter selvfølgelig den 1. i.....? Gu' ved hvilken fejl jeg laver - men synes det er en dårlig vejledning...

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-03-09 10:56

Har du ikke mulighed for at kopiere DVD'ens indhold ind på harddisken inden du trykker på den image fil. Det plejer at hjælpe for mig.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-03-09 10:57

Kender ikke programmet.
Er du sikker på at det overhovedet er i stand til at lave restore fra en eller flere dvd.
desværre er der programmer af den slags ,som kan lave backup til et vilkårligt medie, men ikke kan den anden vej.

Jeg vil tro at du først skal have skal have Macrium Reflect programmet til at køre på den computer, hvor du har dvd drevet med data.
Hvis detr er et godt program vil det kunne retore til en anden computer over netværk.
ellers kan det være en løsning midlertidig at sætte harddisken du vil restore til som en ekstern disk på den computer hvor det foregår.

Gode backupprogrammer med restore kan startes fra en boot-dvd.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 26-03-09 11:11

Jo, jeg kan sikkert kopiere alle 9 DVD,er ind på den "nye" harddisk, men det er jo ikke sådan det foreskrives....

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 26-03-09 11:12

Der sker måske ikke andet, end at der ligger 2 systemer på harddisken - det kan jeg nu ikke lige overskue....men det er jo en prøve, fordi jeg har en harddisk der kører godt, så det er reserven jeg har på lige i øjeblikket....

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 26-03-09 11:27
Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 26-03-09 11:45

Her er en KOMPLET hjælpefil - også med restore....

Jeg tror du blot laver fejl.....

http://www.macrium.com/help.html

Den kan godt restore til en anden disk....

Den kan også godt gemme fra/på DVD....

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 26-03-09 12:03

Jeg skal bare have fundet Restore Wizard....

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 26-03-09 12:21

Programmet fulgte med Komputer for Alle nr. 1, og jeg har skrevet til dem, at nu kan de lige komme med en vejledning, men jeg gider ikke meget for dem...har før skrevet til dem for nogle år siden, det var bare en sludder for en sladder - løsningen kom her fra kandu.dk...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-09 12:55

Læs guiden i linket

Om den har fulgt med et blad eller ej er egentlig ligegyldigt - den er FREEWARE....

Ellers prøv at hente en NY.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-03-09 14:42

Hvorfra kører du det program.
1. Inde fra windows.
2. Fra en CD

3. Blev backup lavet fra windows
4. Blev backop fra CD

5. Lavede du backup direkte til DVD

Hvis systemet ikke fungerer vil jeg forelså at backup lægges på en ekstern harddisk, med et program som arbejder fra CD.
Det kan programmet Acronis fra denne CD:

http://www.blumaise.org/blog/archives/2007/10/download-telecharger-hiren-boot-cd-9-3.html
Lige under den røde djævel.
DOWNLOAD HIREN'S BOOT CD 9.3

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 26-03-09 17:25

Programmet tager backup direkte ned på DVD'er - 9 stk. - det er egentlig lidt ærgeligt, at man ikke kan vise billederne her på, så var det nok lidt nemmere....

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 26-03-09 17:37

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-09 18:02

Selv tak - håber det lykkedes.....