/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Horn fra kronhjort
Fra : Gnugger
Vist : 817 gange
40 point
Dato : 25-03-09 14:26

Jeg leder efter et sted (gerne i storkøbenhavn) hvor jeg kan komme og se samt købe horn fra dyr, eks. kronhjort. Nogen idéer?

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 25-03-09 15:00

Jægerne beholder selv deres jagttrofæer, så det bliver ikke nemt at komme til at købe et horn

Men du kan se dem på Jagt og skovbrugsmuseet i Hørsholm

http://www.jagtskov.dk/

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 40 point
Dato : 25-03-09 15:50

Citat
Mangler sommerhuset et gevir på gavlen, kan du købe gevirer fra landets Dyrehaver. Se flere oplysninger på www.skovognatur.dk under Haderslev og Jærgersborg stats-skovdistrikter.

http://www.skovognatur.dk/Udgivelser/SkovOgNatur/skov_4_2003.htm

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-03-09 18:36

køer har horn . Hjorte hat gevir.

De smider det en gang om året, så det er bare at gå ud på sin (egen) mark og samle gevire op.

Godkendelse af svar
Fra : Gnugger

Dato : 15-04-09 11:35

Tak for svaret dova.