/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Edingburgh overnatning i pinse
Fra : Guild
Vist : 857 gange
300 point
Dato : 20-03-09 16:53

Hej til alle.

Vi (2 voksne) rejser den 29. maj og returnerer den 3. juni. Jeg har "pløjet" adskillige databaser igennem, men har ikke fundet det helt rigtige, derfor dette spørgsmål på Kundu:

> Godt placeret i centrum
> Kræver ikke den store luxus, da det er oplevelserne der tæller
> Hotel, BB, eller noget helt andet

Svar der henviser til Google eller andre søgemaskiner vil påforhånd blive "skrottet" .. jeg søger "Mund-til-Øre" informationer, fra personer der har besøgt byen.

Stor hilsen, og rigtig god week-end
/PG

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-03-09 02:46

Jeg har da booket masser af BB hjemmefra uden forhåndskendskab eller andres erfaringer og har aldrig været uheldig.
Godt nok har det været i Irland, men forskellen er minimal.

Accepteret svar
Fra : bluesky

Modtaget 300 point
Dato : 21-03-09 17:10

Hejsa,

I kan godt glæde jer
Fantastisk by og meget imødekommende mennesker. Jeg har det meste af 2008 arbejdet i Edinburgh og selvom min kone og jeg har rejst verden rundt de sidste 15 år har vi fuldstændig tabt vore hjerter til området.
Jeg bor som regel på The Bruntsfield (Best Western) som ligger lige ud til en dejlig park og hvor man kan spille cricket eller golf/petangue når man lyster og på det tidspunkt blomsterer hele parken. Det tager ca. 15 at gå gennem parken og til slottet og centrum. http://book.bestwestern.com/bestwestern/productInfo.do?propertyCode=83406&disablenav=false

Hvis I hellere selv vil lave mad kan Hollyrod Appartments anbefales. Gode nye værelser og fuldt udstyret køkken men en palcering for enden af Royal Mile Road som fører op til slottet. http://www.hotels.dk/hotel-storbritannien/hotel-edinburgh/holyrood-aparthotel/

Her er iøvrigt en god hotelside for området :http://www.tripadvisor.com/LocalMaps-g186525-d249009-Holyrood_Aparthotel-Area.html

Jeg har normalt fast taxachaufør og han tager gerne en dag ud af kalenderen og tager jer ud i minivan til områdets seværdigheder. Det koster lidt men er absolut anbefalesværdigt da vi tog turen gennem fabelagtige bjerge og floder til Skye. Du kan ringe til ham direkte og hilse fra danskerne (Flemming)- så ved han hvem vi er. Bemærk han er rigtig skotte og kan være svær at forstå, men alle tiders fyr og pris aftales altid på forhånd - og den holder ! I bestemmer hvor I vil hen og han kommer med en pris. Hans mobil nr. er 0044 0 777 330 6421 - (0) skal du kun bruger derovre. Han hedder Dougie.

God tur og det kan være at vi mødes derovre

Bluesky

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 24-03-09 17:03

Hej Bluesky

1000-tak .. det er lige hvad jeg ønskede, nemlig egne oplevelser.
Jeg lader dette spørgsmål stå åbent .. der kunne jo komme flere "guldkorn" .. men 300 påæng er dine.

Desværre melder Hollyrod Appartments "udsolgt" .. det var ellers "lige os"

Kommer der flere svar i samme kaliber, ja så disker jeg op med flere påæng !

/PG

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 24-03-09 19:31

Det var så lidt

Hvis du sender mig lidt flere detaljer (evt. i private indlæg) skal jeg prøve om det ikke kan lade sig gøre på Hollyrod alligevel. Vi ligger ca 200 overnatninger om året der så mon ikke ....

Jeg er i Tirana, Albanien i denne uge og kigger på det når jeg kommer tilbage

Bluesky

Godkendelse af svar
Fra : Guild

Dato : 06-04-09 17:36

Tak for svaret bluesky.

Og også tak for dine private mails. Du får topkarakter for denne helt extraordinære indsats.

/P"G"G