/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvem kender navnet Grynderup
Fra : kaj-e-s
Vist : 1106 gange
50 point
Dato : 13-03-09 01:28

I min anetavle forekommer navnet
Grynderup
Grünnerup
og andre stavemåder, men jeg mener Grynderup er det rigtige.
Er der nogle af jer derude, der har nogen med dette navn i jeres slægtsforskning, må vi lige tale sammen. Jeg har en del soldaterbilleder af slægten, ca. 100 år gamle.
Venlig hilsen (til familiemedlemmer?)
kaj-e-s

Kommentar
Fra : kaj-e-s

Dato : 13-03-09 02:06

Hovsa - undskyld -hastværk er lastværk.
Jeg glemte lige at oplyse, at denne familie stammer fra Himmerland. Bælum-egnen.
M.v.h.
kaj-e-s

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-03-09 08:19

Grynderup? minder mig om minmors hjemegn...
Mellem Ålestrup og Hobro?

Prøv at kigge der...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-03-09 08:21

Det jeg husker ligger ved Nørager, men der er flere...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-03-09 08:23

Det andet ligger i Nordsalling ved Glyngøre...

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 50 point
Dato : 13-03-09 08:54

http://www.plowsen.dk/
i dene slægt er der flere med navnet

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 13-03-09 08:59

der er en del her i Himmerland med dette navn
evt søg på de gule sider

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-03-09 09:28

Grynderup sogn, Gislum herred, Ålborg amt

Miraklerne tager lidt længere tid...

Kommentar
Fra : clou

Dato : 13-03-09 12:19

Jeg ved at der tilbage primo 70'erne var en overlæge på Århus Kommunehospital Neurologisk afdeling - F 5 + 6, med efternavnet: Grynderup en utrolig behagelig mand!

Clou

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-03-09 13:10

Mange er jo opkaldt efter hvor de kommer fra.

Over 100 svar i google på "+Grynderup +slægt". Så også mange kommer fra Grynderup...

Kaj er vist kun interesseret i hvor Grynderup ligger?
Hvis han har brug for yderligere hjælp må han komme med familie navne...
At komme med enkelte Grynderup navne er gætværk.

Kommentar
Fra : kaj-e-s

Dato : 14-03-09 22:49

Tak for alle svarene!
Jeg har åbenbart ikke formuleret mig klart nok. Jeg skulle nok have skrevet PERSON-navne. Det skulle dog fremgå at mit ærinde var personer med dette efter- eler mellemnavn, idet jeg tilbyder billeder af slægten længere nede i teksten. Stednavnene kender jeg udmærket - men altså alligevel mange tak. Derfor må jeg acceptere svaret fra "fenrik" som det bedste. Her var der nogle med det rigtige efternavn. Det vil jeg forfølge.
Venlige hilsener
kaj-e-s

Godkendelse af svar
Fra : kaj-e-s

Dato : 14-03-09 22:51

Tak for svaret ferik.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 14-03-09 23:00

har fået et password, og været på siden

Kommentar
Fra : kaj-e-s

Dato : 15-03-09 23:47

Hej fenrik!
Du har fået et password og været på siden - skriver du.
Undskyld, måske er jeg lidt uvidende, men hvad er det for en side du har været på.
Venlig hilsen
kaj-e-s

Kommentar
Fra : Botnatten

Dato : 14-04-09 16:04

Ej hvor er det sjovt I skriver om Grynderup, der boede min kærestes mormor og morfar for 100 år siden, dengang var de ret unge og have en gård som eksisterer endnu. De hed Laumine og Martin Thygesen, de ligger på Hobro kirkegård.
Vi har et billed af Martin Thygesen da han var gammel.