/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hp pc
Fra : damvad
Vist : 706 gange
200 point
Dato : 11-03-09 11:16

Min hp er gået død.
Er der ikke en måde, man kan få den op og køre igen, uden at slette det der er på c drevet?
Det er surt og miste alle e-mail.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-03-09 11:17

på hvilken måde død ?

Kommentar
Fra : damvad

Dato : 11-03-09 11:49

Den kan ikke starte. Når den når til windows genstarter den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-09 11:51

Citat
Det er surt og miste alle e-mail.

Det er vel det mindste problem....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-09 11:52

Sæt din CD/DVD i og kør en rep. af windows....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-03-09 12:03

Du kan redde dine data ud med en rescue CD. F,eks denne, der også kan boote fra USB http://www.sysresccd.org/Main_Page

Har ikke selv prøvet den, men den skal nok virke.

Kommentar
Fra : Hizzle

Dato : 11-03-09 12:10

Hvis du har en Windows cd, kan du boote op på den. så er der på et tidspunkt hvor du kan rep. Windows ved at trykke "R", så gendanner den de filer som Windows bruger for at kan køre.

Håber det virker

Kommentar
Fra : damvad

Dato : 11-03-09 12:15

Har prøvet men windiws cd, virker ikke. den vil ikke boot. Jov hvis hp recovery er i og det går jo ikke, for så sletter den, det der er på c.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-03-09 12:27

Prøv lige at køre en "Sidst kendte fungerende konfiguration". Du får muligheden i menuen på vej til fejlsikret tilstand. Fejlsikret tilstand se her (Scroll ned til "Sådan får du adgang til fejlsikret tilstand") http://kimludvigsen.dk/tips-windows-fejlsikret.html

Kommentar
Fra : damvad

Dato : 11-03-09 12:30

Det har jeg da gjort, Ellers havde jeg da ikke spurgt har vel.

Kommentar
Fra : damvad

Dato : 11-03-09 12:31

den ken ikke køre i fejlsikret tilstand. den genstarter bare.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-03-09 12:37

Citat
Det har jeg da gjort, Ellers havde jeg da ikke spurgt har vel.

Du kunne godt lære lidt netikkette. Ville det ikke have været smart at fortælle HVAD du har prøvet, så vi ikke spilder tiden.

Jeg har ikke andre bud på problemet, end dem jeg allerede har lagt.

Kommentar
Fra : damvad

Dato : 11-03-09 12:39

Okay sorry

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 14-03-09 20:15

Er det ikke sådan at du med din HP Recovery CD får valget mellem to løsninger.
1. En genindlæsning af windows og de programmer der fulgte med den specifike PC uden formatering af C:
2. Den komplette formatering og genindlæsning.

Kommentar
Fra : damvad

Dato : 14-03-09 20:53

Den skriver
velkommen til pc-genoprettelse.

med dette program kan du genoprette pcén, hvis der opstår en fejl eller ustabilitet på pcén.

Pc-genoprettelse udføres fra en dedikeret genoprettelsespartition på harddisken.

Hvis du vil genoprette pcén fremover ved hjælp af genoprettelsespartionen, skal du blot holde f10 tasten nede under start af pcén.

Jeg har fået at vide at hvis jeg køre vidre herfra, formater den hardisken og genopretterpå ny pcén...

Accepteret svar
Fra : Jorgen_ros

Modtaget 200 point
Dato : 15-03-09 14:34

Jeg har selv en HP Pavilion W5250.dk og har prøvet funktionen med F10.

Den alm. genoprettelse er indrettet så du ikke mister data. Disken bliver ikke formateret i standard indstillingen. Alle de preinstallerede programmer bliver genoprettet (geninstalleret) oven i de gamle. Det gælder også Windows, hvilket medfører, at registreringsdatabasen bliver som "ny", hvilket også betyder at du selv skal geninstallere alle de programmer du selv har lagt ind, når maskinen er oppe igen. Men det gode er, at dine data ikke bliver slettet. Nu er du lidt fedtet med oplysninger, men hvis det er MS office du bruger kan du redde alle dine mails ved at kopiere filen: outlook.pst til outlook.old inden du geninstallerer MS office og dermed Outlook. Når Outlook er installeret, så slet den nye fil Outlook.pst og omdøb din Outlook.old til Outlook.pst - Husk at gøre det lige efter Outlook er installeret og inden du bruger Outlook første gang - så vil du også få de sidste nye mails lagt over i outlook.pst
Jeg kan godt forstå du kan være lidt nervøs ved at bruge F10, for oplysningerne om hvordan funktionen virker er lidt mangelfulde. Hold dig fra menupunktet avanceret, for så bliver dit C: drev fomateret, men du får nu alligevel en advarsel inden det sker.

Godkendelse af svar
Fra : damvad

Dato : 15-03-09 15:03

Tak for svaret Jorgen_ros.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 15-03-09 15:06

God fornøjelse. Nu ved du hvad resten af søndagen skal gå med.