/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
løn fra udlandet
Fra : kanduellerej
Vist : 883 gange
50 point
Dato : 10-03-09 09:35

Hvor meget skal der betales i skat af løn fra udlandet og hvor på selvangivelsen skrives det?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-03-09 10:06

Kommer an på hvilket land
men der skal ikke dobbeltbeskattes

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-03-09 10:23

Og hvis du ikke kan finde det på din selvangivelse?

Så skal du have en udvidet selvangivelse, som de selvstændige,
med plads til udenlandsk indtægt...

Kommentar
Fra : kanduellerej

Dato : 10-03-09 11:13

Det er fra sverige

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 50 point
Dato : 10-03-09 11:16

Der findes en nordisk aftale om beskatning af arbejde.
Du skal betale skat i sverige, kun sverige.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-03-09 11:18
Kommentar
Fra : kanduellerej

Dato : 10-03-09 11:19

ok, men skal jeg så ikke påfører indtægten på selvangivelsen?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-03-09 11:21

For nogle år siden havde det danske personale på Stena Line problemer.
De er ansat i sverige og betalte skat der. Derefter kom skattefar i DK
og ville ha deres del.
Resultat ikke penge nok til mad på bordet. Først da medierne kom på banen
blev sagen ordnet, de betaler skat i sverige.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-03-09 13:50
Kommentar
Fra : kanduellerej

Dato : 10-03-09 14:33

Det blev jeg ikke meget klogere af.
Jeg skal udfører noget arbejde i danmark for et svensk firma. Skal jeg betale både svensk og dansk skat eller kan jeg nøjes med den danske?

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 10-03-09 16:33

Citat
Du skal betale skat i sverige, kun sverige.

Godkendelse af svar
Fra : kanduellerej

Dato : 10-03-09 17:51

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-03-09 19:05

Hvis det svenske firma har en afdeling i DK og du udfører arbejdet for dem
så er det dansk skat.

Er det løn udbetalt fra firmaet i Sverige betaler du svensk skat.

Hvordan du skriver selvangivelsen ved jeg ikke.

Men men. det er en dårlig forretning at få svensk løn, kurstabet er 30 %
så jeg håber du får en fed løn for arbejdet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-03-09 19:07

kig lidt på det seneste link jeg gav dig, det burde give svar på det meste.

http://www.nordisketax.net/main.asp?url=/Q10.asp&c=sve&l=dan&s=1&m=

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 10-03-09 19:08

Hvis du skal udføre arbejdet i danmark er det danmark der har beskatningsretten.