/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
bodyshaker optætning hvordan?
Fra : dayworker24
Vist : 567 gange
500 point
Dato : 09-03-09 15:23

Hej. jeg tænkte på at købe 2 bodyshaker's fra jari auto, men hvordan kan jeg bruge dem?
De skal jo have et lavt signal (subwoofer preout udgang) fra recieveren.
Men ville man kunne splitte en subwoofer udgang med et y-stik, og så sætte det i aux ingangen i en helt almindelig cd afspiller?
Altså bruge en almindelig cd afspiller i stedet for en rigtig forstærker.

Der er tale om sådan nogle her.
http://jariauto.dk/shop/body-shaker-7924p.html

De skal have 4 ohm, men kan en almindelig cd afspiller give det?
Her er et eksempel på en cd afspiller jeg snakker om
http://pan5.fotovista.com/dev/5/4/00041445/l_00041445.jpg
(det er ikke lige den model jeg har)

Og til dem der ikke ved hvad en bodyshaker er, så kan jeg fortælle at de kan skrues fast på en sofa og give vibrationer, så filmene bliver mere livagtige.

Mvh Dayworker24

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-09 15:55

Umiddelbart vil jeg sige SPILD AF PENGE

Når noget er nedsat fra 600 til 100 (80-85%) kan det åbenbart IKKE sælges....

Den skal jo blot tilsluttes en 4 ohms højtalerudgang

Men giver næppe nogen særlig effekt....

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 09-03-09 17:12

Ved godt den er voldsom nedsat, men det skal prøves

Men spørgsmålet er om en almindelig cd forstærker kan modtage lav frekevensen i aux indgangen, så man kan tilslutte body shakerne i almindelige udgange?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 09-03-09 18:02

Citat
så man kan tilslutte body shakerne i almindelige udgange?

Ja - tilsluttes ganske alm. 4 ohms højtalerudgange..

Citat
om en almindelig cd forstærker kan modtage lav frekevensen i aux indgangen

Hvad mener du ??? Den skal tilsluttes UDgang ikke INDgang...

Så hvis du mener om en forforstærker kan trække den - er svaret NEJ..... Der er alt for lidt POWER

Godkendelse af svar
Fra : dayworker24

Dato : 09-04-09 15:33

Tak for svaret refi. Nok ikke det mest fyldest gørende, men da andre ikke skrev er du den lykkelige ejer af 500 point. Og god påske

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-04-09 15:34

I lige måde