/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Søger billigt/gratis CAD progr
Fra : Brassovitski
Vist : 770 gange
100 point
Dato : 27-02-09 12:39

Hej
Jeg søger et billig CAD program, hvor jeg kan tegne og indrette mit køkken/bad. Det gør selvfølgelig ikke noget at det også kan bruges til diverse andet tegning.
Programmet behøver absolut ikke være lige så kompliceret at bruge som AutoCAD.
Det skal gerne være muligt selv at oprette/gemme komponenter, og det gør heller ikke noget at der er en ordentlig manuel plus tutorials til programmet.
/Brassovitski

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-02-09 12:55

Her kan du designe dit køkken:
http://www.hth.dk/Default.aspx?ID=4563

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-02-09 12:57

Måske der er noget her:
http://www.freebyte.com/cad/cad.htm

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-02-09 13:02
Accepteret svar
Fra : k_m_s

Modtaget 110 point
Dato : 27-02-09 13:21

Hej

Sketchup er et fantastisk program til sådan noget og så er det gratis. Så vis du kan leve med at google meget gerne vil kikke med og have dig til at lægge dine projekter op på nettet (er dog friviligt) vil jeg kraftigt anbefale det.

http://sketchup.google.com/

Det er supernemt at komme i gang med.

Hilsen

Kim

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 27-02-09 14:14

En anden sjov ting ved Sketchup, som ejes af Google, er at man via GoogleEarth kan hente "rigtige" bygningsværker designet af brugerne i Sketchup og lægge dem på sin Google Jordklode. På den måde får man en 3D effekt på sin GoogleEarth med de historike bygninger rundt omkring på kloden.

mvh
Thomas

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-03-09 07:01

Tak for svaret k_m_s.
Sketcup er som du skriver, let ast komme igang med. Jeg har øvet lidt ud fra de udmærkede tutorials-video'r der er på Googles hjemmeside. Det sværeste synes jeg, er at ramme det rigtige niveau, altså når man tegner en figur, at alle punkter så ligger i samme pla, ellers kan figuren jo ikke lukkes. Desuden har jeg tjekket prisen på en fuld Pro version, huha den er godt nok ikke gratis.
Du har ret i at det ikke er ret svært at komme igang med, når man først lige forstår konceptet.
Hilsen Brassovitski

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 09-03-09 20:40

Glad for at du ku bruge det.
Hilsen
Kim