/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Netværk til ekstern musik-afsp
Fra : Alphex
Vist : 363 gange
10 point
Dato : 26-02-09 20:56

Hej Herínde,

Jeg ville høre om der var en af jer kloge hoveder herinde som ved noget omkring intranet i eget hjem.

Jeg tænkte på om det var muligt at forbinde ens computer (wifi eller Bluetouth) til ens anlæg der spiller musik - og om der var nogen der kender en løsning på dette???

Anlægget har HDMI hvis det skulle hjælpe, og ellers diverse normale input (tror ikke USB ).

Tanken går på at jeg ikke vil investere i en netværksharddisk, da jeg ikke har brug for pladsen og alligevel vil bruge min computer til at vælge musikken på.

Kan nogen mon hjælpe mig

Venlig hilsen
Alex

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-02-09 22:38

Du kan kun forbinde din PC til anlægget hvis du har kablerne til det. Tag ned i en forretning og få dem til at hjælpe dig med at få de rigtige kabler. Tag evt. et billede af bagsiden på din PC og bagsiden på dit anlæg. Så kan de se i forretningen hvilke stik du har.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 10 point
Dato : 26-02-09 23:29
Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 27-02-09 13:40

Der hvor dine PC højtalere (hvis du har sådan nogle) er sat i lydkortet, skal der trækkes en ledning fra, som passer i en indgang på din forstærker. Det du har brug for er somregl et "minijack til phono" kabel på det antal meter der nu engang er mellem de 2 enhender. Det koster vel omkring 100 kr vil jeg tro.

Du kan også lave en trådløs forbindelse hvis BÅDE mit anlæg og din forstærker understøtter WIFI/bluetooth eller anden trådløs teknologi (hvilket højst sansynligt ikke er tilfældet)

Dette anlæg ville kunne lave forbindelsen trådløs: http://www.consumer.philips.com/consumer/da/dk/consumer/cc/_categoryid_WIRELESS_MUSIC_SYSTEMS_SU_DK_CONSUMER/

Kommentar
Fra : Alphex

Dato : 28-02-09 11:28

hejsa med jer,

Jeg har fundet en anden løsning - delvist takket være Klaudi der ledte mig på sporet af enheden.
- point går endvidere til dig når jeg har fundet ud af hvrdan man gør det

Jeg har købt en "Sony HWS-BTA2W" da jeg gerne som ovenfor ønskede at bruge trådløs forbindelse...

Enheden koster ca. 400 + fragt.. i alt ca. 470 kroner.

Venlig hilsen
Alex

Godkendelse af svar
Fra : Alphex

Dato : 28-02-09 11:28

Tak for svaret Klaudi.

- se eventuelt hvad det endte med i bloggen.

Alex

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-02-09 11:49

Velbekommen, øhh hvilken blog!