/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Oversættelse til latin
Fra : Love-Hate
Vist : 378 gange
20 point
Dato : 11-02-09 21:48

Jeg skal have lavet en tatovering sammen med en veninde hvor der skal stå:

Lad os blive gamle sammen

Vi vil gerne have at det står på latin, men vi kan ikke finde nogle der kan oversætte det for os.
Håber i kan hjælpe os.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-02-09 22:16

I kan få det oversat her..... men det kan godt tage lidt tid

http://www.cucumis.org/oversaettelse_24_w/

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-02-09 22:19

Selv om jeg vidste det, ville jeg ikke sige det...

Jeg har lige været på ferie sydpå, et sted hvor der var mange tatoverede englændere,
og jeg undrede mig, men så jeg mødte jeg en dansker der har boet mange år i England.

Han sagde: "Det er de fattige englændere", dem med de mange tatoveringer.

Så når/hvis I nu får lavet den, vist ikke særligt velovervejede, tatovering...
Er I nu så helt sikker på, at I vil blive sammen resten af livet?

Så vil I i al fremtid signalere: "Vi er de fattige danskere", dem med de mange tatoveringer...

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 11-02-09 23:57

Svend - Hvad med at holde dig til spørgsmålet eller lade være med at svare? Dette er jo altså ikke et debat-forum, og jeg tror faktisk spørger er ret ligeglad med din personlige holdning..

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 12-02-09 00:01

I øvrigt ved jeg heller ikke om du overhovedet har ret - David Beckham er efter min overbevisning meget tatoveret og fattig er vist det sidste man kan kalde ham.

Og desuden kan du jo slet ikke sammenligne tatoverede danskere med tatoverede englændere?

I USA er der stor lighed mellem de fattige og de fede - I Afrika er fedme et meget stort symbol på velstand. Jeg har altså aldrig tænkt at en af mine medmennesker var fattig fordi vedkommende var tatoveret - Og nu er Danmark altså kendt som et meget rigt land i udlandet!

Så - ikke flere sure opstød herfra

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-02-09 05:33

Latin kan jeg ikke klare, men det hedder sådan på kinesisk ( det er squ da smartere end latin )

Citat
???????

god fornøjelse - jeg har da også 4 - 5 tatoo´s - men når jeg læser "kloge svend" så kan jeg squ bedre forstå hvorfor jeg er så fattig

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-02-09 05:33

øv - det kan kandu.dk ikke klare at skrive

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-02-09 06:17

Nu har jeg uploadet den kinesiske tekst så den kan ses her:

http://peecee.dk/upload/view/154470

når kandu ikke vil være med, så har vi andre metoder .....