/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
"Dampe" fra afløb
Fra : Djouni
Vist : 497 gange
40 point
Dato : 07-02-09 15:48

Fra mit afløb i badeværelset (fra håndvask og vaskemaskine) kommer der hele tiden "dampe" op. Jeg ser ikke disse dampe. Men hvis jeg lægger et stykke plastik over risten bliver det hurtigt vådt. Jeg har også haft lagt et lille håndklæde der, og det bliver hele tiden fugtigt.

Det sker hele tiden, også selvom jeg ikke bruger håndvasken eller har vasket i maskinen.

Er der nogen, der kender til det, og måske ved, hvorfor det er sådan, og hvad der kan gøres?

På forhånd tak.

(jeg har kun 20 points at give, da jeg er helt ny bruger)

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 07-02-09 15:59

Der står jo formentlig vand i vandlåsen. og er der lidt varme i gulvet vil det stå og fordampe. Hvis ikke der er direkte varme i gulvet, vil det formentlig stadig fordampe, om endog i lidt lansommere tempo.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-02-09 15:59

Klart - det er jo varm vand du lukker ud.... - og køler ned....

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 07-02-09 18:12

hej

Jeg kommer til at tænke på om du har gulvvarme???

hvis du har kan det være at det er utæt bare en lille smugle... har selv haft samme problem... testede ved at lukke for gulvvarmen og vente ca. et døgn ... derved forsøge med håndklædet/folien...

Fusses

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 07-02-09 20:26

Stilkene har ret! Det er elementært Lig et stykke plastik på jorden så vil du opleve det samme...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-02-09 00:13

Medmindre at vinduerne dugger indvendigt skal Du ikke gøre noget som helst ved det, det må henregnes under anden fugt som tilføres indvendigt, f.eks fra potteplanter.